Fotoalbum van Hinvin

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Fotoalbum van Hinvin

Bericht door Hinvin » 25-11-2013 19:21

Zo, toch maar even aftrappen.

Moet zeggen dat ik erg moet wennen aan het fotograferen van vissen, maar nu laat ik de camera het werk doen en dat lijkt beter te gaan.

Ik hoop dat ik hier wat kwijt kan over waar ik mee bezig ben wat aquaria en visjes betreft. Het zijn toch ook echt zulke fascinerende beestjes he!

Goed daar gaan we, zal morgen wat meer foto's proberen te maken van de andere vissen.

60l qube met 2 oranda's, een demekin en een fantail calipo.

Afbeelding

Leuke visjes, erg klein nog wel, maar dat verandert snel genoeg!

Afbeelding

Eigenlijk was ik van plan direkt een echt groot aquarium te maken van minstens 600l, maar komt nog zoveel bij kijken dat ik deze 300l bak erbij gehaalt heb. Ik was niet van plan lang met ruimtegebrek te zitten. Bak is geent en het water is behandelt en staat nu 3 dagen te draaien.

Het plan is om 2 demekins(5cm zijn ze ongeveer allemaal) voorlopig in de 60l cube te hebben en de snellere oranda's en fantail in de grote te doen. Dan is er nog ruimte voor 2 vissen. Voorlopig dan uiteraard!

Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2013 19:55

Leuke visjes! Ze zijn nog erg klein dus kunnen nog goed uitgroeien.
Maar wat is de reden dat je de demekins in de 60 liter zou houden?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 25-11-2013 20:12

Lekkere grote bak.
Ik zou ook gewoon alle vissen in de 300L doen. Scheelt veel werk en is beter, nu ze klein zijn kan dat nog makkelijk.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 25-11-2013 20:33

Sanne schreef:Leuke visjes! Ze zijn nog erg klein dus kunnen nog goed uitgroeien.
Maar wat is de reden dat je de demekins in de 60 liter zou houden?
Eigenlijk 2 redenen, de demekin lopen achter bij het voeren, ze pakken het minder snel dan de oranda's en fantail. Dit komt wel weer goed als ze iets groter zijn, ook de hoge doorstroming van de grote bak werkt dan niet mee. Tweede reden is dat ik ook een zwarte demekin heb, die zit nu nog even alleen in een bakje, maar die wil ik dus samen even een tijdje bijvoeren. Vind zelf(maar hier zullen meningen over verschillen) dat zulke kleine demekin of bijv pearlscale teveel achter gaan lopen op oranda's of fantail of ryukin. Als ze net even verder zijn valt dit verschil al wel weer mee en dan gaat alles in een nog grotere bak die ik ga maken.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2013 20:42

Ik vrees dat je de groei wel eens zou kunnen afremmen door ze in de 60liter te houden.
Tegen wanneee plan je een grotere bak?

Ben wel benieuwd hoe de vissen het in de 300liter gaan doen :-)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 25-11-2013 20:53

Ha! Wat dacht je van mij dan! Morgen nog even testen en misschien waag ik het er dan op, het filter is geent dus breekt goed af.

Achja, kan ze toch niet in een keer overdoen, is de belasting te groot voor de nieuwe bak. De grote bak wordt een plan dat pas over 2 maand klaar zal zijn ruim bedacht. Tenminste, tenzij ik het laat maken op maat.

Maar komt sowiezo goed hoor, zo mini is die 60l qube ook niet hoor.

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 26-11-2013 15:54

wat een lieve kleine visjes!
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 26-11-2013 17:55

Nog even foto's proberen te maken van de zwarte demekin, niet helemaal geweldig, maar toonbaar. Erg mooi en actief visje vind ik, hoop maar dat ze deze eigenschappen weet te houden.


Afbeelding

Net nog even water van de kleine qube naar de grote gehevelt om alvast wat te belasten en kleine bijgevult. Ook maar voor de gein wat ornamentjes die ik uitgekookt had en een paar dagen in water heb laten liggen geplaatst. Ben erg blij met die shishi beeldjes.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder gaat alles z'n gangetje, een oranda lijkt wat gestressed en hongerig, misschien een keer extra voeren al.

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 26-11-2013 18:44

Mooie moor hoor !!
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 29-11-2013 10:32

Zooooooooooo....

Gisteren bij Dino geweest en een paar hele mooie Ranchu's en een Lionchu opgehaalt. Echt prachtige vissen, en veel keuze! Heb er een aantal uitgezocht vooral op de definitie van de wen en lichaamsbouw. De kleinste black Ranchu's zijn nu vol in ontwikkeling maar je kunt er zeker van zijn dat er een heel mooie vis van gaat komen!Het duurde wel even voor ik uitgezocht was, maar Dino was gelukkig een geduldige gastheer ;)

Ook A+ en Hikari paars meegenomen om afwisselend te voeren.

Vissen zijn De Ranchu's zijn 8(black) 10cm(oranje en rood/wit) en de Lionchu is 12 cm ongeveer. Mooie maat zo voor m'n 300l bak, wel nu natuurlijk verder met een grotere bak!

Net even foto's gemaakt, ik ben helaas niet zo'n geweldige fotograaf, eigenlijk alleen de R/W Ranchu bleek nu erg fotogeniek, de rest komt vast ook aan de beurt :P

Bak nu

Afbeelding


Afbeelding


Black Ranchu


Afbeelding


R/W Ranchu


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Lionchu met oranje Ranchu op de achtergrond, veel verschil in bouw en wen.


Afbeelding


Diversen


Afbeelding

Afbeelding


Ben er erg blij mee, vind het (zelf) echt gigantisch mooie vissen! Vandaag nog maar goed in de gaten houden of het filter de extra belasting weg kan werken. Nu maar even weer genieten van al dit moois :wink:

Plaats reactie