Fotoalbum van Hinvin

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 06-12-2014 07:45

Kan best dat deze Thai zijn, de tweede keer dat ik bij Dino was heb ik gewoon de mooiste van die metallic uitgezocht. Wel uit dezelfde bak, maar niet eens naar de oorsprong gevraagd :oops:

Ook de sakura komen niet van een bekende kweker ofzoiets, dus zeg het maar Dino.....

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 06-12-2014 09:27

In die bak zit zowel thai als Japans in.
Maar denk wel dat jullie met mijn eens zijn dat het goed kwaliteit is. ;)
Wacht maar een jaar later. Dan zijn ze over de 25cm met goede verzorging.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 06-12-2014 09:45

Je hebt ze zelf ingekocht dus je zou het precies moeten weten :D

Als die sakura ook thai zijn wil ik dat wel even weten he, volgens jou waren ze japans, maar dus toch niet? Die metallic had ik inderdaad niet naar gevraagd, maar nu je het zegt zie ik het wel.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 06-12-2014 10:05

Vissen heb ik klein ingekocht.
Daarna 4 maanden in mijn mudpond laten zwemmen.
Hierin zwemmen Thai vissen in en Japanse tvo. (Ryuchi)

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 06-12-2014 12:29

Ah, chinese vissen dus! :twisted:

Maakt me niet uit hoor Dino alhoewel de verwarring wel irritant is, vind de kwaliteit super en vrijwel direct al uit zichzelf al spawnen is zeker een teken dat ze kerngezond uit die mudpond van je komen!

Bij de metallics zie ik wel dat ze meer een Thai style zijn, maar als je googled op deze japanse tekens 桜東錦 die sakura azuma nishiki betekenen kom je echt een hele lading japanse foto's en filmpjes tegen van deze style, vandaar de verwarring dus. Of de Japanners importeren deze ook, zou ook nog kunnen. :lol:

Deze sakura vissen horen trouwens geen reflecterende scales te hebben, die hebben de chinese sakura en calico weer wel, dus nog meer verwarring...... :wink:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 06-12-2014 12:44

Ja hoe moet je dit zien?

Als ik van een Thaise en Japanse kweker kleine vissen opkoop. En ik laat het in Hong Kong opgroeien.
Zijn het dan Cantonese vissen? Zelfde als ik jouw Thaise ranchu verkoopt. En jij kweekt ze op hier in Nederland. Zijn het dan Hollandse vissen?? In mijn ogen blijft het Thai en Japan vissen.

Had alleen de 2 soorten uitelkaar moeten houden. ;)
Maar ja achteraf he. ;)

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 06-12-2014 13:52

Die ranchu van mij zijn absoluut nederlandse ranchu, heb er wel een geboortecertificaat en paspoort bij als je wil! :D

Als je inderdaad kleine vissen elder opkweekt is dat anders.

Maargoed, is best lastig een mooi visje te kweken als je alles zelf uit moet zoeken hoor, maar al doende leer je er veel bij ookal is dat nog niets in vergelijking met wat echte kwekers allemaal weten en kunnen. De sakura en de RW metallic heb ik apart en zou ik niet kruizen want dat heeft geen zin. :wink:

Wat ik had moeten doen is die hele bak op z'n kop zetten voor nog zo'n metallic maar dan een vrouwtje!!!!! :wink: :lol:

Plaats reactie