Fotoalbum van Hinvin

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-12-2013 22:22

ziet er goed uit. Je bak ziet er ook heel netjes uit!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 09-12-2013 06:50

@Visje: Yin heeft inderdaad een typische lionhead wen. Yin was van de laatste hq Lionchu die Dino nog had en heeft de minder in de smaak vallende lange rechte rug zoals een lionhead. Tenminste nu nog, want als lionheads groter en dikker worden kromt hun rug ook en dan krijg je (als het goed is) een hele mooie kromming erin. Ik denk dat ze met die Lionchu nieuwe stabiele bloedlijnen willen kweken met de zware wen van een lionhead en de kortere bouw van een ranchu, ik weet zeker dat daar een markt voor is. Er staan ook een paar filmpjes van Lionchu showexemplaren op youtube, die zijn zeker erg mooi, als dat de standaard wordt wil ik er wel een paar! :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=kKS23BTzRtQ

@Sanne: Dank, ik heb inderdaad 2 weken hard gewerkt de bak schoon en gezond te houden! :wink: Maar de algen zullen vast nog komen hoor. Ik ververs nu met een pompje op een tuinslang, dus geen emmers meer, zo handig!

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 09-12-2013 17:46

lieve visjes hoor!
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 10-12-2013 16:12

Dank misuzu, hoofdzakelijk selecteer ik puur intuitief, daarnaast op een bepaalde maat en ontwikkelingsperspectief en een bepaalde kwaliteitsstandaard die ik mijzelf stel. Moest me wel inhouden bij Dino hoor!

@Visje: Yin moet qua lichaam nog heel veel groeien, je moet het volwassen fenotype zien ookal is dat bij Lionchu onduidelijk omdat het gewoon nog niet zo lang bestaat. Kijk dit maar eens, wellicht zie je het dan wel.

http://www.youtube.com/watch?v=E4HRl9pfLNg

Als je goed kijkt is het lichaam en de vin groter dan bij een Ranchu, maar de wen is dat ook. Wellicht gewoon een jumbo Ranchu, maar ik denk daar anders over. Time shall tell :twisted:

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 16-12-2013 13:13

Zo even weer een paar foto's, vind het leuk ook wat bij te houden per week zegmaar.

Heb wel iets alg tegen het glas zitten, voor de rest gaat het goed in de bak, groeit en doet allemaal zoals het hoort volgens mij. Ook de wengroei hotspots waar ik een beetje nerveus van werd zijn weer een stuk rustiger.

Onze kleine Chen is alweer helemaal gewent aan de grote vissen en loopt al lekker te scharrelen overal.

Afbeelding

De broertjes Hai en Xu, althans het lijken me beide mannetjes maar heb ze nog niet vast gehad.

Afbeelding

Wu is al wel dikker geworden, maar ik zie nog weinig groei, kleuren al wel iets intenser. Wel heel mooi visje vind ik zo!

Afbeelding

Even een paar foto's van Chou omdat hier al wel ontwikkeling inzit, er begint al wat meer diepte in te komen en de staartaanzet(peduncle) wordt al wat steviger en rechter. Erg tevreden over al.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En commentaar krijg je natuurlijk altijd he!

WE!

Afbeelding

NEED!

Afbeelding

MOOOOORRREEEEE!

Afbeelding

FOOOOOODDDDDD! :lol:

Afbeelding

50ShadesOfGreen
Lid FGF
Berichten: 126
Lid geworden op: 08-12-2013 09:01

Bericht door 50ShadesOfGreen » 16-12-2013 14:53

Haha die laatste foto is leuk! :lol:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-12-2013 20:24

schattig die kopjes met hun mondjes open :)

Trek je de foto's met flits eigenlijk?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 16-12-2013 21:24

Ja echt heel onbenullig met een grote makro lens die ik met de hand moet scherpstellen omdat de AV de zwarten niet pakt :evil:

Soms krijg je ook wel weer hele aparte effecten zoals deze van Hai en dat vind ik dan wel weer leuk, maar de meeste foto's zijn prut....

Afbeelding

Maargoed vond die bekkies zo geinig dat ik een beetje onscherpte maar voor lief nam :lol:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-12-2013 21:28

Je zou zonder flits moeten trekken :) geeft vaak mooiere foto's...
Mijn grotere vissen trekken bijna nooit met de macro lens. Maar ik ken ook niet zoveel van fototoestellen :roll:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 16-12-2013 22:33

Kan ook wel, als ze heel eventjes stil zouden zitten! Die ukkies zijn zo hyper en de flinke doorstroming helpt ook al niet!!!!!

Ik heb overigens ook geen zonnebank erboven he, scheelt ook veel. Heb ik al eens proberen uit te leggen, maar ik ben hier geen voorstander van.

Maarja goed, er zit af en toe best een leuke foto tussen en ik kan het zo wel aardig bijhouden qua ontwikkeling, ookal zie je natuurlijk in het echt meer dan op een foto. Ben in ieder geval erg tevreden over Chou op het moment, daar ga ik nog een hele mooie vorm uit halen! :wink:

Plaats reactie