Foto-album van Fancy91

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 26-08-2014 22:03

:) ook met de prijs.. want van die man had ik begrepen dat die gaten in het glas zagen nou niet bepaalt goedkoop waren..

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 26-08-2014 22:13

Ik heb het weleens eerder gezien in een zeeaquarium in de dierenwinkel. Het lijkt mij best mooi aangezien het water niet eerst omhoog gepompt moet worden.. Zo verlies je minder vermogen en zo :P

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 16-06-2015 15:07

Ik bedacht, laat ik mijn foto album eens updaten, zie ik aan de berichten dat ik echt heel lang geleden dit voor het laatst bewerkt heb.
Ik zat ook een tijdje niet lekker in mijn vel..

Er zijn in die tijd ook heel wat veranderingen geweest wat mijn aquarium betreft.. ik heb nog steeds goudvisjes hihi. Maar Sam heeft mij, een poos geleden alweer, verlaten omdat ze erg ziek was, op de kop op de bodem liggen, eten kon ze niet meer vinden, zelfs op de hand uit het water was ze futloos en toen heb ik haar ingeslapen met kruidnagelolie..

Een tijdje er na, niet eens zo heel lang, zag ik in een dierenwinkel een hele mooie vis zwemmen, tenminste ik vond haar mooi, of vind :D Een mooie Blauwe Oranda.
Ik ben natuurlijk een leek in wat misvormd is etc. dus wellicht heeft ze misvormingen, maar die heb ik in ieder geval niet gezien hihi. Ben natuurlijk wel benieuwd wat een echte vissenkenner ziet hihi. Blueberry is haar naam.
Afbeelding

Zoals je op haar foto ziet, is de inrichting van mijn bakje ook weer veranderd.. want ik dacht... al dat alg.. en toen dacht ik.. als planten dingen nemen wat algen ook nodig zijn, zou er na verhouding minder algen moeten komen. daarom dacht ik.. Accubakjes met planten leuk :D en nog steeds vind ik het mooi..
en de vissen waren hyper toen het de bak in kwam!! die waren er ook vast heel blij mee.. nog steeds denk ik hihi, hier een foto van de plantjes in de bak:
Afbeelding

Eerst had ik aan de linkerkant van de middelste 2 grote accubakken, 1 rode cabomba er bij in.. maar mijn lieve Blueberry ging daar aan eten, en de andere vissen die planten nooit aan zagen voor voer, dachten ook ineens, 'laten wij dat ook proberen', en begonnen toen aan de andere planten te happen. ik heb daarom de cabomba maar aan de oppervlakte laten drijven.. en het helpt wel, ze laten daardoor de andere planten met rust.
Maar om mijn Perfectionisme toch te voltooien, zal ik toch nog even een plantje moeten verzinnen in dat bakje voor de cabomba in de plek.. anders klopt het niet in mijn hoofd :D want in het andere bakje zit aan de rechterkant een groene lotus, waar het knolletje geheel onverwachts, want ik was heel voorzichtig, toch vanaf brak.. ondanks dat lijkt ie wel te groeien.. en ik wil nog wat extra mosballen.. vind dat zulke koele dingen.
De mosballen die ik heb zijn alleen een beetje stout.. gaan achter de accubakjes liggen, want de lamp achterin de bak is iets sterker.. flauwerds..

En een nog iets minder leuke update.. Ady Gil heeft al tijden dat ze af en toe steeds op de kop lag of hing aan de oppervlakte, dit werd steeds erger, haar staart vergroeide omdat ze vaker op de kop lag dan normaal zwom. Ik heb naar mijn gevoel alles gedaan wat ik kon om het haar wat beter te maken. Maar het werd erger, de laatste keer voeren lukte het haar pas na een kwartier wat eten de pakken bij de oppervlakte, omdat haar staart haar andere kanten op stuurde door de misvorming. Ik wilde haar niet kwijt, maar, ik dacht 'Hoeveel waard is haar leven nog als ze geen eens kan doen wat een vis graag doet, zwemmen' Ik heb daarom maar besloten om haar ook in te slapen.
Ze ligt naast Sam begraven in de tuin onder een tegel.. Links Sam - Rechts Ady Gil
Afbeelding

Ze is nu naar de Eeuwige wateren. Ik zal haar missen :(

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-06-2015 20:44

Je bak ziet er goed uit!
Leuke nieuwe vis heb je, ziet er niet heel vreemd uit hoor :)
Enigste wat me wel opvalt is dat het lijkt alsof z'n ogen een beetje uitpuilen, maar dat kan ook maar zo lijken op de foto.
Jammer dat je twee vissen hebt moeten euthaniseren, maar zoals je het beschrijft was het wel het beste wat je kon doen denk ik.
Hopelijk kun je weer wat vaker updates geven en zit je weer beter in je vel :)

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 17-06-2015 23:34

Heey,

Bedankt :D Maar inderdaad, op de foto lijkt het inderdaad zo.. in het echt valt het geloof ik wel mee.. bij aankoop heb ik vooral gelet of er geen problemen leken aan het lichaam verder, maar naar de ogen heb ik helemaal niet gekeken, misschien ook handig voor de volgende keer hihi. Ik moet wel zeggen, ze zwom in een bakje met 2 andere ook blauwe oranda's, en zij leek wel het beste :) naar mijn inzicht dan.

Hier nog een paar foto's van Blueberry. Ik wil nog wel meer foto's maken maar de lampen zijn nu uit.. en het is led, met een mooie instelling erin wanneer ie uit en aan gaat, als ik daar aan kom is de hele instelling weer in de war.. dat wou ik zo laat maar niet meer doen vandaag :wink: maar hoe dan ook wil ik weer wat meer fotootjes maken. Dat vind ik tenminste altijd leuk om te doen hihi :D

Hier nog een paar fotootjes van Blueberry..

Afbeelding
Afbeelding

De foto's zijn een beetje klein.. er stond met foto's maken een instellinkje niet goed geloof ik :D Ik zal deze week.. wel weer even foto's maken, hihi, en ook wat duidelijkere fotootjes.

En ik zal deze week mijn kleinere filter weer klaar voor gebruik maken, er zat ineens een scheurtje in de slangconnector.. er lekte water :) dus die staat al een paar weekjes uit. Gelijk opgezocht en besteld natuurlijk, is ook al wel in huis al, maar had nog helemaal geen tijd gehad die eraan te doen.
Gelukkig heb ik niks aan het grotere sterkere filter, dat zou een Disaster zijn.. je begrijpt.
En natuurlijk het filtermateriaal goed omspoelen, dat water wat ik er expres in gelaten heb, zal inmiddels wel.. overleden zijn... of tenminste de organismen in het water.

Oh en nog iets, mijn DNA plant, zo noem ik het :D de aponogeton ulvaceus heeft een knopje, daar zullen binnenkort wel bloemetjes uitkomen.. ik wist tot vandaag geen eens dat die planten bloemetjes ontwikkelden. Ben benieuwd :D

Sakuradrops
Lid FGF
Berichten: 15
Lid geworden op: 09-02-2015 15:23

Bericht door Sakuradrops » 18-06-2015 11:48

Heel mooi aquarium, ik vind de opstelling heel mooi! En Blueberry heeft echt een keileuke kleur. Jammer van je twee visjes, is nooit leuk, zeker als je die beslissing moet maken.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 24-06-2015 09:53

Jammer zeg. Heb een voer van JPD oa tegen drijven. Bij sommige vissen helpt het bij evenwichtsstoornis. Sommige helaas niet.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 07-07-2015 14:46

je hebt echt een erg leuke bak :)!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie