Foto-Album van de Rio 400 van Rietje

De foto-albums van diverse leden [leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2011 20:34

ik vind het ook nog niet zo een gek idee eigenlijk.
Maar hoe ga je dit klaar spelen.. bedoel je dat dit zal gebeuren via de natuurlijke weg vissengek? Of worden eitjes en hom echt handmatig samengebracht?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

mirasja
Lid FGF
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2011 17:24

Bericht door mirasja » 25-11-2011 20:59

Rietje,
Gefeliciteerd met je bak.
Geweldig dat je nu ook weer aan vissen kan beginnen.
Dat wordt dan weer een spannende tijd.

Wat kan jij ontzettend goed tekenen zeg.
Ook ik heb de kleurplaat op m'n comp. gezet, zodat mijn kleinkinderen (zijn ook helemaal gek van sluiers) ze kunnen kleuren.
Uiteraard moet ik hem dan wel eerst uitprinten.
Groetjes
Mirasja

Mijn sluiers in een 1.50 bak


Hoe komt het toch dat ik allemaal bekende tegen kom!

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 25-11-2011 23:18

Proficiat met de aanschaf van je nieuwe bak!
Erg leuk dat je toch weer gaat beginnen, ik zou bijna zeggen ik zei het toch.... :lol:
Eenmaal verslaafd aan de visjes en je komt er niet meer vanaf :wink:

En WOW wat kun jij prachtige tekeningen maken. Morgen eerst mijn printer ff aansluiten
om die tekening voor mijn dochtertje af te drukken. Wat zal ze er blij mee zijn zo'n mooie
tekening van Sinterklaas te krijgen... :P :lol:

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 25-11-2011 23:36

@ zsjonnie, lijkt me wel een leuk idee... Alleen de uitwerking is misschien wat lastig! Ga er nog over nadenken. Ik heb nog niet eens visjes... Zit er wel echt over te denken om een mannetje en vrouwtje te kopen bij Dino... Ik neem aan dat hij het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes wel kan zien? Over het algemeen kan ik dat ook prima!! Maar een second opinion is ook wel fijn.. Zou namelijk ook graag willen dat het mogelijk is om met de visjes te kweken die ik dan in mijn bezit krijg!! Alleen is het op jonge leeftijd moeilijk te zien of ze telescoopogen krijgen... Cullen op oudere leeftijd vind ik echt vreselijk :(

Bedankt voor alle complimenten!! Ik ben blij dat jullie je kinderen/kleinkinderen zoveel plezier hebben van de kleurplaat!! :D
Afbeelding

Arie
Lid FGF
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-10-2011 07:45

Bericht door Arie » 25-11-2011 23:36

Rietje je stijgt NOG meer in mijn aanzien, wat lijkt mij dat heerlijk als je zo creatief kan zijn, en zo goed kan tekenen! Knap hoor, heel leuk....

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 25-11-2011 23:50

Ik weet niet hoe goed Dino kan zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn..
2 goede vissen aanschaffen scheelt iig wel een hoop tijd en moeite.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 26-11-2011 02:07

zelf heb ik eigenlijk alleen een blunder gemaakt bij Gloria, die Glorix bleek te zijn :wink: maar hij was in de winkel ook vrij klein... Ze verkopen de goudvissen trouwens op vloerniveau!! Dus ik moest op mijn knieen op een natte vloer een visje uitkiezen... Met een kwijlend neefje in mijn nek die zo happy was dat er een visje uitgezocht werd!

Als ik bij Dino de tijd krijg, wat ik toch wel verwacht na alle verhalen, dan denk ik wel dat het goed moet komen!!

Je bedoeld op het gebied van zelf kweken? Tja, ik wil nog steeds de vissen zo klein mogelijk... Niet in de laatste plaats om het formaat van de bak... Als het goed is komt er over een jaar of 2 een grotere bak... Maar ze zitten in elk geval goed de eerste 2 jaar! Ik wil liever ook niet dat de vissen over hun kweekhoogtepuntdagen heen zijn als ik er eindelijk aan toe kom?
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-11-2011 02:22

Ik heb volgens mij ooit ergens gelezen dat de mannetjes op hun derde op hun hoogtepunt zijn. Maar ik weet niet meer zeker hoe of wat..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 28-11-2011 23:43

Zo de bak is binnen: (helaas geen foto's meer met de achterwand er in, ik was zo nieuwsgierig of hij er uit wilde dat ik hem al heelhuids er uit had gesloopt voordat ik een foto had genomen!)

Rechts de doos van de pomp die ik er bij heb gekregen, wat een joekel zeg in het echt! ik ging het water er uit gooien, er kwam geen einde aan:P okey, met deksel er op door de pompgaten!
Afbeelding

Afbeelding

mooi meubel:
Afbeelding

de bak is nog wat vies!
Afbeelding

De achterwand is er perfect uitgekomen, de kit verwijderd!:
Afbeelding

De bak geschilderd, de bodem en achterwand, van de buitenkant uiteraard!:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

van de buitenkant schijnt hij wel door maar dat hindert niet, de bak staat met de rug naar de muur en met de bodem op het meubel:
Afbeelding

mooi toch zo?
Afbeelding
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 28-11-2011 23:46

Mijn complimenten! :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie