Fotoalbum: Kelly (nieuwe start aquarium 2016)

De foto-albums van diverse leden [leden]
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 26-02-2016 13:01

Intussen zijn de planten er ook al uit (waren helemaal aan het verslijmen door het zout) Dus nu is het een bak met enkel een laagje filterzand :).
Misschien moet ik dat er ook maar eens uithalen :D, alleen is de bodem van deze bak zo erg gekrast dat het er dan echt rommelig uitziet. Mocht ik de onderkant verven zouden de krassen minder zichtbaar zijn, maar gezien deze bak zo'n verstevigingslat (of hoe heet zo'n lat die over de breedte van de bodem loopt?) heeft zou dus in het midden van de bodem een hele strook niet mee kunnen verven wat mij dan ook weer een raar zicht lijkt :).

We komen zeker 1 van de volgende weekends eens tot daar om 1 of misschien 2 visjes uit te kiezen :). De quarantainebak staat in elk geval al klaar :)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-03-2016 12:53

Je bent welkom Kelly. Heb veel leuks op voorraad

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 06-03-2016 21:18

Een cadeautje van mijn vriend.
3 nieuwe visjes. 1 oranda en 2 ryukin. De foto's zijn alweer met mijn gsm genomen, dus sorry voor de slechte kwaliteit.

Overduidelijk een man
Afbeelding

Ik vermoed ook een man
Afbeelding

Van deze kan ik echt geen duidelijke foto nemen, het monster zit geen seconde stil.
Ik vermoed vrouwelijk
Afbeelding

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 07-03-2016 10:47

Kelly schreef:het monster zit geen seconde stil. Ik vermoed vrouwelijk
:-) Interessante logica. Zal het eens voorzichtig bij de dames hier in huis opgooien...

Mooie visjes, voor de hump bij de eerste is indrukwekkend. Benieuwd hoe die er over een jaar of wat uitziet.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 07-03-2016 18:01

Michel1968 schreef:
Kelly schreef:het monster zit geen seconde stil. Ik vermoed vrouwelijk
:-) Interessante logica. Zal het eens voorzichtig bij de dames hier in huis opgooien...
:lol: :lol: :lol: haha, zo kan je het ook lezen natuurlijk :P

De eerste heeft inderdaad al een mooie hump, maar het wordt afwachten wat hij gaat doen. Normaal zou ik hem niet genomen hebben omdat hij moeilijk leek te zwemmen en met zijn voorkant naar beneden kantelde. Maar ik vond het zo een leuke vis dat ik het er toch maar op gewaagd heb. Maar vreemd genoeg was er geen probleem meer te bespeuren zodra we thuis waren, en tot hier toe ook geen problemen meer gezien.

De andere Ryukin heb ik gewoon gekozen omdat ik het felle rood zo mooi vond. Niet echt een topvis, maar dat hoeft voor mij ook niet :wink:

En dat orandatje komt uit de "mixbak" of wat ik noem de "mormeltjesbak" :lol:
Maar ik blijf toch altijd even staan voor die bak omdat er soms toch wel leuke visjes tussen zwemmen. En toen zag ik dat schattige ronde balletje zwemmen <heartring>

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 07-03-2016 21:18

Ik ken dat. Eén van m'n ranchu's valt in die klasse. "Technisch een behoorlijk matige vis maar te leuk om niet in je bak te hebben"

Ontwikkelt tot nu toe belabberd, vreet het aanwezige groen aan - hé, een plantje: hap, spuug uit want niet lekker > hé, een plantje: hap, spuug uit want niet lekker . hé, een plantje: hap, spuug uit want niet lekker (repeat until bored). Voer altijd rechts in de bak, hij schiet dan naar links om daar wild te gaan grondelen om een minuutje later pas weer naar het voer te kruipen. Maar wel weer een mooie kleurstelling/tekening. Zoals ik al schreef: leuk beestje...

Nu goed, de schade van de afgelopen periode lijkt mij met deze drie beestjes ruim ingehaald!

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 09-03-2016 19:42

Dus je heb moeilijke eters Michel ;)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 04-09-2016 09:55

Hoi Kelly, ik was weer ff aan het scrollen in de Index en zag dat we van jou al een tijdje niets vernomen hebben? Hoe gaat het inmiddels met je kleine visjes?
Ze zullen wel gegroeid zijn? Stuur weer eens wat foto's altijd leuk.

Gr. Louise

Plaats reactie