Fotoalbum: Kelly (nieuwe start aquarium 2016)

De foto-albums van diverse leden [leden]
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Fotoalbum: Kelly (nieuwe start aquarium 2016)

Bericht door Kelly » 18-02-2016 10:58

Dit jaar een nieuwe start met het aquarium. Na een tijdje een tropisch aquarium gehad te hebben ben ik erachter gekomen dat ik toch meer heb met sluiers. Niets tegen tropische visjes, maar sluiers zijn gewoon zo'n kraktervisjes wat ik bij de tropische vissen wel miste.
De tropische visjes zijn dus verhuisd naar mijn kleinere bak (en enkele hebben een nieuwe thuis gekregen) en we gaan weer helemaal fancy :D

Ik ben begonnen met 4 inimini demekin. Gewone winkel visjes, maar wel super schattig :D
En wie weet wat de toekomst nog brengt.

Jammer genoeg heb ik na aankoop van een 5de visje een uitbraak gehad van witte stip. Het nieuewe visje (een witte demekin) heeft het jammer genoeg niet gehaald. De overige 4 doen het steeds beter en lijken gelukkig volledig te herstellen.

Als eerste het aquarium. Het filterzand lag al in de bak van mijn tropische vissen, en dat ga ik ook nog even houden tot ik weet welke inrichting ik wil.
Ook de plantjes komen nog uit mijn tropische bak. Dus het is een tijdelijke inrichting tot ik weet hoe ik de bak wil voor de sluiers. De extra binnen filter hangt er voorlopig in als extra beluchting omdat ik op dit moment een hogere temperatuur aan houd tegen de witte stip in combinatie met zout. Het verwarmingselement is dus ook maar tot de behandeling voorbij is.

Afbeelding

Afbeelding

En dan de mini visjes:

Oranje vrouwtje:
Afbeelding

Zwarte vrouwtje:
Afbeelding

Oranje mannetje:
Afbeelding

Zwarte mannetje:
Afbeelding

En de zwemmende mini's samen:
Afbeelding
Afbeelding

En dit was ons witje die het jammer genoeg niet heeft gehaald. Van deze heb ik wel heel er veel spijt. Ik wou altijd al een volledig witte demekin, die ik dan uiteindelijk had gevonden. Maar ik heb jammer genoeg nog geen 2 weken van haar kunnen genieten.
RIP
:cry: :( :cry:
Afbeelding

Ninja_goldfish
Lid FGF
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-03-2015 20:58

Bericht door Ninja_goldfish » 18-02-2016 15:26

Mooie bak en leuke vissen!
Geef ze maar lekker veel te eten 8)

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 18-02-2016 15:49

Ja, ze mogen wel wat groeien . Want als ik nu vanop een afstand naar het aquarium kijk, dan zie ik alleen maar 2 kleine oranje en 2 kleine zwarte stippen zwemmen :D
Maar ze krijgen nu 5 tot 6 keer per dag wat voer en goed gevarieerd, dus ik denk dat ze over een tijdje wel wat meer zichtbaar zullen zijn :P

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 20-02-2016 09:32

Ziet er goed uit! Jammer dat de witte het niet heeft gehaald, maar er zal zich ongetwijfeld een nieuwe kans voordoen.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 20-02-2016 10:52

Ik ga nog een weekje of 2 a 3 afwachten om te kijken of het de goede richting uit blijft gaan met deze 4 als de temperatuur weer naar beneden wordt gebracht en het zout uit het aquarium is. Als ze in die periode geen stip meer krijgen dan denk ik dat ik wel zeker mag zijn dat ik de parasiet onder controle heb. En als dat het geval is, dan ga ik eens richting Dino :D. Als ik daar geen witte demekin vind, zal ik daar zeker wel iets anders naar mijn zin vinden :)
Ik heb nu in elk geval mijn oude 75l terug van onder het stof gehaald, waar eventueel nieuwe vissen eerst een week of 4 tot 6 in quarantaine zullen gaan. Hopelijk kan ik op die manier zulke uitbraken van ziekten vermijden of toch tot een minimum beperken. Mocht een nieuwe vis dan ziek worden is behandelen in een aparte bak ook veel handiger dan telkens het hele hoofdaquarium te moeten behandelen.

En de volgende aankoop wordt een microscoop zodat ik kan kijken of nieuwe vissen eventueel parasieten hebben. Dan heb ik dubbele zekerheid dat er geen ongewenste gasten mee in het hoofdaquarium komen, en kan ik ook een gerichte behandeling starten als dat nodig mocht zijn.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 21-02-2016 18:07

De foto's zijn van heel slechte kwaliteit. Maar ik denk dat ik kleine buikjes begin te zien bij de 4 mini's 8)

De schattige meisjes:
Afbeelding

Afbeelding


De stoere mannen:
Afbeelding

Afbeelding

De 2 waarvan de staat beschadigd is na de uitbraak van witte stip zijn ook goed aan het herstellen. De staartvinnen groeien terug mooi aan, dus ik hoop dat we nu de volledige overwinning hebben behaald :)

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 22-02-2016 07:24

Die hebben echt sprongen gemaakt. Wat een verschil met vorige week!

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 22-02-2016 09:47

Sinds de behandeling tegen stip krijgen ze echt ineens een groeispurt.
Zou de hogere temperatuur daar een rol in kunnen spelen?
Of misschien hadden ze toch al die tijd al wat last van parasieten zonder symptomen en is de uitbraak er gekomen doordat er toch stress is gekomen door de nieuwe vis.

Ik ben de temperatuur nu elke dag een graadje aan het laten zakken tot terug de normale 22 tot 23 graden. Ik ben benieuwd of de groei dan wat trager gaat. Maar ze hebben ook enkel dagen wat minder gegeten tijdens de witte stip en ook redelijk zware medicatie in de bak gehad, dus vermoedelijk zal dat ook wel de groei wat tegengehouden hebben.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 22-02-2016 13:07

Ik hou het op de temperatuur...

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 24-02-2016 23:33

Mooie bak. Mocht je witte demekin of butterfly zoeken heb ik ze op voorraad😉

Plaats reactie