Foto-album van Fish

De foto-albums van diverse leden [leden]
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 01-05-2013 20:33

Ik ook! :D

Hoe ga jij het bij jou bioloog trouwens oplossen met de backup in geval van stroom uitval? De man van wie ik hem heb overgenomen had namelijk wel nagedacht over dat de hoeveelheid water die dan nog de overloop inloopt in het bioloog past. Maar hij bleek er niet bij stil gestaan te hebben dat er via de uitstroom dan ook weer water terug de bioloog inloopt.
Ik heb inmiddels wat rekensommetjes toegepast en als ik zorg dat de uitstroom max 3 cm onderwater staat zal niets in welk geval dan ook overstromen. Hij had zijn uitstroom echter 12cm onder water zitten :s Dat ze daar nooit problemen mee gehad hebben is mij een raadsel!

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 01-05-2013 21:10

ik dacht dat je de vissen er ook al in had :wink: :D
Ziet er al goed uit.
Ik had ook al in je andere topic gereageerd wat betrefd tereuglopen van het water via uitstroombuis :)
Afbeelding

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 02-05-2013 11:08

ik heb de bioloog zo laten maken dat het restwater er bij past mocht de stroom uitvallen. altijd safe dus.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 02-05-2013 11:13

Dus ook het rest water wat er via de uitstroom van de bioloog bij inpast? Ik neem aan dat je dan dus ook uitgerekend hebt tot hoeverre je de uitstroom daarvan in het water kunt steken?
Of bedenk je iets met een of andere terugslag klep oid waardoor het enkel uit de bioloog naar de bak kan en niet van de bak weer terug?

Want bij mij past het restwater van tot aan de overloop er dus wel bij, maar niet het restwater als ik de uitstroom tot meer dan een cm of 3/4 onder water steek, zoals de uitstroom dus gemaakt was door de vorige eigenaar.. Tenzij ik dus Rogolfs truuckje ga toepassen :)

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 02-05-2013 11:44

ik heb de overloopinhoud+pijp+3cm wateroppervlak= 170x50x3 gecalculeerd, en daar BUITEN de normale functie van het bioloog de extra liters aan toegevoegd. ik heb een 4 vaks bioloog waarvan het laatste vak veel groter is uitgevallen hierdoor.

enige wat nu wel nauw komt is het gaatje in de durso overloop, als ik daarmee een cm te laag zou zitten krijg ik wel natte voeten.

maar het was alleen maar goed meten en rekenen dan kan er niets fout gaan.

http://www.cichlidenkwekers.nl/durso-overloop/

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 02-05-2013 11:51

Jup, dat heb ik nu dus uiteindelijk ook gedaan. Zo'n rekensommetje gemaakt en op basis daarvan dus gekeken hoever de uitstroom onder water mag zitten om te zorgen dat het bioloog het op zou kunnen vangen in geval van stroomuitval/pomp defect of wat dan ook.
Het verbaasde me gewoon dat de mensen daar hiervoor dus blijkbaar totaal niet bij stil gestaan hadden. Die hebben dus of heel veel geluk gehad of hebben 'vergeten' te vermelden dat ze zelf een keer een overstroming van een dikke 150 liter water hebben gehad. Zo ver als dat ze de uitstroom onderwater hadden zitten..

Ik moet alleen de durso overloop nog wat aanpassen, die zit er wel in, maar ze hebben het gaatje boven in het kapje zitten, hierdoor kun je hem niet aanpassen/draaien of wat dan ook en ik heb nu toch het geluid van een kleine waterval/continu langzaam doorlopende wc in de woonkamer.. Dat merkte je bij hun niet omdat ze twee tv's continu aan hadden staan :D
Maar goed, dat even aanpassen is zo gebeurd.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 02-05-2013 11:54

ja, even vogelen en dan is ie fluisterstil, daarom koos ik ook voor deze setup. waterval wil ik niet. :)

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 02-05-2013 12:28

Dat ziet er erg leuk uit!

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 02-05-2013 17:40

Gaaf Fish!

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 02-05-2013 19:21

Rex Hunt schreef:ja, even vogelen en dan is ie fluisterstil, daarom koos ik ook voor deze setup. waterval wil ik niet. :)
Ik ook niet even klonk het wel gezellig, maar sinds ik de associatie kreeg met een doorlopende wc is de lol er wel vanaf ;) Gelukkig is dat een pvc kapje wat ik wel gewoon bij de gamma kan halen dus daar ga ik dit weekend even achteraan.

Evelien & Vissengek, thanks!

Mijn eerste pakketje van vandaag is binnen, 5x kleine anubias, 5x anubias die wat langer wordt en 5x javavaren. Die staan nu lekker te weken/spoelen/soppen in ontsmettingszooi. Die ga ik dan zaterdag ook lekker op wat hout binden.

Mijn tweede pakketje moet nog komen, de seneye, kan ik daar de rest van de avond mee prutsen en eens zien wat ik daar van bakken ga.

En ik kreeg e-mail dat de pvc helemaal geen week levertijd heeft maar lekker al verstuurd is! Daar kan ik dus ook zaterdag heerlijk mee aan de knutsel.

Nu nog wachten op de lampen en dan is het helemaal top :D

Plaats reactie