Fotoalbum michelle

De foto-albums van diverse leden [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-07-2016 21:58

Nou het is voor mij ook een raadsel echt waar?

Van de week zei een collega, ik heb ook 8 jaar sluiers gehad mijn zoontje wilde vissen maar ik moest er voor zorgen.
Oh leuk zei ik zeker een grote bak? NEE EEN KLEIN BAKJE wel vierkant
Oke zei ik wel een pomp toch neem ik aan? NEE GEEN POMP!
Oh zei ik dan elke dag water ververversen? NEE ÉÉN KEER IN DE WEEK, daar had ik allemaal geen zin in hoor!
Oh oke!, dan had je zeker wel last van alg? NEE, ik had altijd helder water,...

:shock: :shock: schiet mij maar in een,.... :shock:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-07-2016 22:15

Ja als je het niet weet. Dat ik mijne kocht potje voer erbij. Vroeg ik hoeveel voer, 2 korreltjes per vis per dag. 1 dag geen eten.

2 korreltjes per dag geeft natuurlijk weinig poep. Als er een algje de kop opsteekt vreten ze dat meteen op want zijn dan aan het hongerlijden. Dus altijd mooi helder water. Ik verschoonde ook maar 1x per week 1/3 deel. Ik gaf wel meer eten hoor want ik zag wel dat 2 korrels niet genoeg was.

Wist ik veel dat ze wel 4 tot 6 keer per dag voer moesten hebben.

Zo zullen er heel wat arme drommels ergens liggen weg te kwijnen :cry:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-07-2016 23:19

Ja idd maar waar ik verbaasd over was dat ze gewoon 8 jaar geworden zijn. Wij zitten te kloten met van alles en nog wat, en hier is acht jaar gewoon met de natte vinger zeg maar gekloot. :lol:

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 23-07-2016 07:52

Dat geeft maar weer aan hoe sterk ze wel niet zijn. Ik denk dat ik gewoon mazzel heb gehad en toevallig een hele sterke vis heb gekregen bij de lfs, ik mocht trouwens 5 korreltjes per vis, moest in 10 seconden op zijn anders gaf ik teveel. Die 5 korreltjes haalde de bodem vaak niet eens en ben toen ik ze zag groeien gewoon meer gaan geven, ik geef pas 4x per dag sinds ik op de forums kom. Wist ik ook niet. En dat gaat ook gewoon op allemaal.
Groet Stef.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 27-07-2016 16:48

27 juli weer hard aan het werk geweest. Na een kuur Swinbladder therapy voor de dikke, weer heringericht en me nieuw luchtpomp geinstalleerd.

Overzicht

Afbeelding

Me plantenperkje. Hufterproef maar hoe lang zal het zo staan

Afbeelding

Janus de appelslak weer in huis.

Afbeelding

Me nieuwe EHEIM luchtpomp. Wat een power, staat op zwakste stand. Nu nog even aan 1 kant want aan de andere kant hangt nog even de UV filter met kool

Afbeelding

Hoop dat me lampen het aan kunnen want geeft een hoop golfslag bovenin.

Afbeelding

Arme dikke in zijn verschoonde hospitaal. Laatste dag van de Bactyfec kuur. Verhuist pas als de waardes in hospitaal oplopen.

Afbeelding

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 27-07-2016 17:03

Als je de lucht'steen' te veel en/of teh grof lucht vindt geven (ondanks laagste stand), kun je met een grote schroevendraaier het bovenstuk wat vaster aandraaien...

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 27-07-2016 17:11

Leuke foto's. Grappige naam Janus haha. Ik hoop dat de dikke snel weer boven jan is.
Groet Stef.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 27-07-2016 17:12

He Michelle,

Ziet er weer Top uit! Hoe zitten die lange slierten bovenin bij jou vast? Ik ben ook al de hele dag bezig. Maar ik ben nog niet zo ver. Jeetje de tijd vliegt. Heb de planten wel drie. Keer ontsmet het hele bad is groen. Ze staan nu nog even in een emmer met ook mijn nieuwe Eheim air pomp erin. mijn slang is te kort voor waar ik de disffuser hebben wilt. Ik heb wel mosballen erin maar die krengen willen niet zinken

Leuk gedaan je bakkie, hopelijk kan Dikkie er snel weer in. Ik zag wel dat ie recht lag toch? Gaat het wel iets beter denk je ?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 27-07-2016 17:57

Hi Michel,

Wat moet ik aanschroeven de bovenkant van de pomp of van die douchekopjes. Jij heb hem toch ook is het bij jou ook zo erg krachtig.

Hi Stef,

Janus heeft me stiefvader verzonnen. Als hij niet meer de naam van iemand of iets weet is het Janus :D Kon het woord slak niet meer.

Hi Louise,

Tenminste geen voetschimmel als je je bad in gaat :P

Ik heb ook te weinig slang van eheim. Heb ik nu 1 douchekopje erop en op de ander me oude bruisteen, even totdat me UV filter weer eruit gaat.

Lange slierten links en rechts bovenin is waterpest. Wil ik niet in me bodem hebben want geeft zo ellendig veel troep. Zijn hufterproef bosjes, gebonden met elastiekje. Door elastiekje een plantklem. Op een zuignap met ring. Als ze eraan trekken dan gaat hele bosje drijven. Heb je niet telkens losse slierten in je bak. ook handig met schoonmaken. Pak bosje eruit afspoelen onder kraan en weer ophangen.


Afbeelding

Afbeelding

Lange slierten in het midden zijn Vallisnera Giganta en spiralis. In klem met rots erop. Wortels hoeven niet in de grond. Gaan ze dood anders.

Mosbollen zakken na een paar dagen als het goed is. Zullen ze erggggg leuk vinden.

De zielige overblijfselen van mijn 3 XXL mosbollen.

Afbeelding

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 27-07-2016 18:35

Hoi Michelle,

Haha nou ik denk niet dat je nu in het bad wilt stappen het is helemaal groen :D

Nog even snel de Fancy crime scène opruimen. Kan er ook niet gezeurd worden. :lol:

Ik vond een elastiekje altijd een eng idee,maar ik ga het ook zo doen. Ik heb allerlei Clipjes en zuignappen besteld sus dat moet lukken.

Plaats reactie