Fotoalbum Ryukins van Kanji91

De foto-albums van diverse leden [leden]
Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 12-03-2017 10:11

Gaaf hoor, leuk. Mooie combi met de kleurtjes, enjoy 8)
Groet Stef.

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 12-03-2017 11:26

Dankje! ^^

Is het trouwens normaal dat sommige gewoon wat rustiger zijn? Alles zwemt rond bevalve de bronze. Die hangt best vaak maar ergens midden in de bak terwijl de andere 3 lekker actief zijn.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 12-03-2017 13:13

Mooie vissen Ellen!
vind vooral de oranje en wit-oranje erg mooi :)
Nu vooral het water goed houden qua waterwaardes en (stabiele) temperatuur.
Ze hebben ook witte stip las ik en je behandeld ze daar al voor, dat doet ook zijn werking, even rustig afwachten zou ik zeggen..
Niks anders in de bak doen afgezien van water verversen, zo'n verhuizing is heel stressvol en stress zorgt ervoor dat ze vatbaarder zijn voor bacteriën en schimmels. Met wat rust kunnen ze zich herstellen, vaak worden ze vanzelf weer actiever.
Dat de ene anders reageert op medicatie dan de ander is niet gek, elke vis is weer anders.
Zolang hij nog wel gewoon actief mee eet en niet constant op de bodem hangt zou ik nog niks doen.

Tips voor foto's: gordijnen dichtdoen, zo krijg je geen reflectie in het glas ;)
Heb trouwens even je forumnaam in de titel van dit album verwerkt, zo blijft het wat overzichtelijker :) Als je het liever anders ziet stuur je maar even een PM ;)

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 12-03-2017 13:53

Dankje!
De witte (blijkbaar blauwe) vind ik zelf ook erg mooi! al hebben ze allemaal wel wat :P

Heb er een thermostaat in, dus temperatuur stabiel houden zou geen probleem moeten zijn.
Moet je met de kuur ook evengoed water verversen? Of daarna pas?

Zwemmen doet hij op zich gelukkig wel. Alleen hangt hij vaak zomaar. Maar zal ze allemaal in de gaten houden. Op de bodem liggen doet hij dan weer gelukkig niet!

Volgende keer zal ik inderdaad de gordijnen dicht doen! Al is mijn mobiel evengoed niet zo super qua foto's maken xD

En geen probleem dat je de naam veranderd heb hoor!
Is zo inderdaad een stuk overzichtelijker.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 12-03-2017 14:12

Kanji91 schreef:Dankje!
De witte (blijkbaar blauwe) vind ik zelf ook erg mooi! al hebben ze allemaal wel wat :P

Heb er een thermostaat in, dus temperatuur stabiel houden zou geen probleem moeten zijn.
Moet je met de kuur ook evengoed water verversen? Of daarna pas?

Zwemmen doet hij op zich gelukkig wel. Alleen hangt hij vaak zomaar. Maar zal ze allemaal in de gaten houden. Op de bodem liggen doet hij dan weer gelukkig niet
Hoi Ellen

Het klopt dat ze in het begin wat stil blijven hangen. Ik ben ook met een kuur bezig voor witte stip en nu zijn ze al wat actiever aan het worden. Ik moet tussen door ook waterverversen omdat mijn water ook niet goed is. Ik weet niet of ik het goed doet hoor.

Als ik zeg maar 50% water ververst heb op de dag dat er, "geen medicijn" in zou moeten dan voeg ik de helft van het aantal ml medicijn. Weer toe. ( ik moet zeven dagen om de dag med. Toevoegen. )
Als ik medicijn moet toevoegen op de dag dat het zou moeten. En ik zie dat ik water zou moeten verversen. Gooi ik gewoon de dosis erin die er die dag in zou moeten. Ik vind het anders zoveel worden om er dan nog eens de helft extra erbij te doen.

Nou volgens mij snap je er nu nog niets van. Hahaha. Ik vind het ook lastig om dit op te schrijven. Kan iemand dit beter verwoorden? LOL.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 12-03-2017 14:19

Komt vast allemaal goed

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 12-03-2017 15:30

Hi Ellen,

Ze zijn allemaal anders. Je krijg dat vanzelf in de gaten. Ik zie bijvoorbeeld aan me moor als me waterwaardes niet goed zijn. Die gaat in een hoekje liggen te chagrijnen terwijl de rest gewoon rond zwemt.

Heb je een watertester bij dino meegenomen?

Ik neem aan dat je NT velvet and slime heb mee gekregen als medicatie? Moest je herhalen van dino?

Voorbeeld.

200 liter moet 10 ml dosis hebben
Stel Je ga over twee dagen de helft verversen dan haal je de helft van de medicatie eruit.
100 liter vers water moet 5 ml hebben.
Bij elke verversing moet je dus bijdoseren op het aantal liters vers water wat je erin doe.

Nog een tip voor in de toekomst,

Je zal nu nog met emmertjes lopen te sjouwen. Kijk eens naar een opvoerpompje. Dit zal je verversingen een stuk eenvoudiger maken. Dat is een pompje met een tuinslang eraan. Pompje in aquarium, slang in wc of wasbak, waar je het wil lozen. Stekker erin en weg water. Wasbak vullen met water op tempratuur, dan andersom, pompje in wasbak en aquarium zo voorzien van vers water.

Ik heb een jaar lopen klooien met emmertje, speciekuipen, jbl in out, had veel eerder moeten weten van die pompjes. Stef heeft er eentje via de China site, erg goedkoop. Zijn ook online bij aquarium zaken te krijgen. Staat ergens met beeld bij een topic van Stef.

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 12-03-2017 15:51

Had wel gevraagd voor testjes maar hij vond dat niet nodig. Wel heb ik op aanraden van hem 2 soorten bacteriën mee genomen en een witte stip behandeling. Deze moest ik dacht ik indd 2 weken doen.
NT Velvet en slime niet.

Maar evengoed dus water verversen tijdens de kuur? Wat is dan handiger. Op de dag dat je medicatie weer moet toedienen of juist de dag daarna?
Maakt het ook uit hoe vaak? Donderdag ben ik weer vrij (dinsdag miss vroeg thuis) dus dan zou het moeten kunnen.
Qua dosering zou het moeten lukken ^^

Qua water verversen moet ik helaas slepen ja. Nu zal ik dat maar zien als een goede work-out :')
Zal later eens kijken naar zo een apparaat :P (link naar de Chinese goedkope site mag ofc altijd)

Wel erg handig. Een vis die dat zo goed aangeeft.

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 12-03-2017 17:39

Nog een klein vraagje.
Mijn luchtpompje heeft het gister begeven.. (was van mn broer dus niet nieuw)
Maar nu hangen ze soms wat boven. Hoe kan ik dat t beste oplossen? Wil wel een nieuwe kopen maar die komt donderdag pas.
Pomp heb ik nu wat meer naar boven gedaan zodat er veel beweging aan t oppervlakte is.
Maar wat kan ik nog meer doen? (heb gister wel weer wat nieuw water bij gedaan ivm dat er ook wat uit ging voor wat er in de zak met vissen zat qua water

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 12-03-2017 17:41

Geen water testjes? Niet nodig :shock:

Ben even zeer verbaasd, zeker gezien je een beginner ben.

Wat heb je nu allemaal mee genomen dan?

Even opschrijven wat er op de flesjes staat. Wat voor medicatie heb je mee gekregen? De NT labs is veilig voor je filter, sommige medicatie vernietigd ook de bacterieen in je filter.

Ik en ik denk vele verversen aan de hand van een water test. Test duurt paar minuutjes en zijn de waarde goed doe ik geen verversing tijdens medicatie. Zijn de waardes te hoog dan moet ik verversen en bij doseren. Zonder test heb je geen inzicht of je water en filter het aankunnen. Ik zie het dan wel aan me moor maar ik ga echt wel even testen want hij kan ook gewoon even een slechte dag hebben :wink:

Plaats reactie