Fotoalbum Ryukins van Kanji91

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 13-03-2017 08:34

Ze hebben de nacht allemaal overleefd.
Al denk ik wel dat de bronzen een vrouw is.. en de rest 3 mannen..
Ze zitten er de hele tijd bij. Of iig 1 zit er vaak bij. De andere 2 soms.. Dus veel rust heeft ze helaas niet.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 13-03-2017 10:02

Hi Ellen,

Het zal gerust wel goed komen hoor.

In het stukje over witte stip staat dat het een verschijnsel is dat ze bij de waterstroom gaan liggen en dan de verhuizing en de medicatie is allemaal even stress voor ze.

Over twee weekjes als alles achter de rug is kan je er wat rustiger van genieten :lol:

Probeer in ieder geval een watertester NO2 te krijgen zodat je dit in ieder geval kan meten. Ik denk dat je standaard filter erg minimaal is voor je 4 grote jongens. Probeer zoveel mogelijk hopen poep af te hevelen. Dat zal een een stukje schelen.

Heb je je luchtpomp weer aan de gang gekregen?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 13-03-2017 10:10

Hoi Ellen, heb je al wat gehoord?

Gr Louise

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-03-2017 10:34

Hi

Sorry erg druk had afgelopen weekend een beurs gehad.

Effe bijkomen en morgen weer een grote zending

Maar goed. Alles een beetje doorgelezen maar las dat je een interne filter heb. Wellicht rustig opzoek gaan naar een externe filter. Sicce zijn goed als de JBL en tetra. Eheim ook alleen zeer duur in aanschaf en qua werking zelfde als de rest Vd filters.

Als vissen stip hebben is het wel noodzaak dat er voldoende zuurstof in je bak zit. Las net dat pomp kapot is. Dus wel vervelend. Icm vervoer en nieuwe bak kan dat wel gevaarlijk zijn. Nu is het beste dus een extra pomp en luchtpomp erin doen. Vissen hadden idd wat last van stip maar daar waren ze al behandeld daarvoor. Dus het was al vrijwel over. Nu moet je dat middel blijven gebruiken van NT labs. Binnen een week moet het wel over gaan normaal gesproken. Doe tijdens de behandeling je lichten uit en verhoog je temperatuur. Stip kan daar nl niet goed tegen.

Mocht er iets zijn app of bel me gewoon. Dat doen immers veel hobbyisten ;)


Succes

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 13-03-2017 13:09

Nou ellen fijn dat dino even antwoord heeft gegeven hopelijk stelt dat je een beetje gerust
Gr wil

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 13-03-2017 15:53

Dankje voor jullie antwoorden!
Voor een betere filter zal ik eens even rond kijken.

De bronzen lijkt af en toe wel meer te zwemmen vergeleken met gisteren. Maar hangt evengoed nog vaak boven. Niet lucht te happen maar gewoon rustig. Geen idee waarom
Maar wat wel positief is de witte stippen die ik eerst bij ze zag zitten, zijn zo goed als allemaal weg.
Zal wel door gaan met de medicatie (miss 1 week zoals aangegeven ipv nog een week extra) en temperatuur verhogen wacht ik denk ik nog even mee. Tenzij jullie zeggen dat dat evengoed nog wel erg handig zal wezen.

Qua licht heb ik het verminderd naar maar een paar uurtjes.
Is het verstandig om die evengoed deze week uit te laten? (ook in combi met planten?)

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 13-03-2017 16:24

Zou wel wat licht doen maar niet teveel doe je uurtje of 3 en dan weer uit als de stip zo goed als weg is kan je de temperatuur gewoon laten zoals die is laat de vissen eerst lekker bijkomen van alle stress
Wat filter betreft je kan ook op marktplaats kijken voor een goede 2e hands of gewoon een nieuwe
Fijn dat het wat beter gaat
Gr wil

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 13-03-2017 16:31

Hoi, fijn dat het wat beter gaat. Blijf het goed in de gaten houden het blijft toch raar dat ie bovenin blijft hangen.
Bij mij trekken de stipjes ook langzaam weg. Maar ik vraag me af of ik het red met deze kuur. Ik bedoel morgen zou de laaste dag zijn van de kuur! Maar ik denk niet dat het dan helemaal uitgeroeid is?

Daar zie ik te veel stippen nog voor. Nou ja iedere geval heb jij je vuurdoop gehad meis. Jeetje.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 13-03-2017 16:33

Lang leven de vissen louise ha ha

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 13-03-2017 20:51

Jeetje, echt een witte stip epidemie hier op het forum. Zo te lezen gaat het allemaal weer beter met de stip visjes.

@ Ellen. Doe je s avonds als je thuis ben paar uurtjes licht aan zodat je ze ook nog even kan zien. Ook zo flauw dat je ze net heb en als je dan s avonds thuiskom niet kan genieten van je mooie visjes. Zou me niet zo heel druk maken over je plantjes. Als ze zich straks thuis voelen en fit zijn zullen ze toch vermoedelijk korte metten maken met je mooie plantjes 8)

Plaats reactie