Foto album van Wichtje

De foto-albums van diverse leden [leden]
wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 09-10-2017 15:35

Mijn zwarte en blauwe oranda,s groeien ook al kool

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 09-10-2017 15:54

Leuk bakkie! Julius potentieel mooi - klinkt misschien wat lullig, maar ik ben wat streng naar die beestjes :-) Ik hou wel van SVR met een duidelijk 'ei-profiel'.

Hou je slakken wel een beetje in de gaten... hier ooit een gehad die uiteindelijk al een dag of wat dood bleek te zijn en de toenmalige vissen posthumus bijna heeft weten te vergiftigen.

grt Michel

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 09-10-2017 15:55

wil schreef:Jou mobile geeft prima foto,s hoor en ze zijn leuk en goed gegroeid vanaf maart
:wink: Bedankt
Ik gebruik de mobile foto's om naar iemand te sturen. Mijn fototoestel en laptop communiceren niet meer met elkaar. Wat er precies mis weet ik niet. Maar sinds Windows 10 erop staat doet mijn laptop raar.
Gelukkig maar dat de foto's van mijn mobiel wel duidelijk zijn. Dan gebruik ik die wel.
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 09-10-2017 16:07

Michel1968 schreef:Leuk bakkie! Julius potentieel mooi - klinkt misschien wat lullig, maar ik ben wat streng naar die beestjes :-) Ik hou wel van SVR met een duidelijk 'ei-profiel'.

Hou je slakken wel een beetje in de gaten... hier ooit een gehad die uiteindelijk al een dag of wat dood bleek te zijn en de toenmalige vissen posthumus bijna heeft weten te vergiftigen.

grt Michel
Geeft niets Michel, je mag van mij best streng zijn. Zoals ik al in mijn eerste bericht schreef weet ik dat mijn visjes geen schoonheidsprijs krijgen. Maar het zijn huisdieren en ik ga er niet mee kweken.

Van dode appelslakken weet ik ook nog uit het verleden dat ze een hoop problemen kunnen veroorzaken. Heb in mijn kleinere bak al een dode sulawesi slak gehad en ook dat geeft ploblemen met de waterwaarden. Sinds dien controleer ik dagelijks tijdens het voeren of er dode dieren zijn en of de filters het nog doen (had ik ook een keer problemen mee).
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 09-10-2017 20:33

Hoi hoi,.. ik vind je bak ook mooi hoor. En jeminee ze zijn idd al gegroeid zeg. Die Tukker WoW! Mooie vissen hoor. Echt een leuke mengelmoes.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-10-2017 22:27

Wat een mooie sluierbak en inderdaad een leuke mix zo. Schoonheidswedstrijd doe ik ook niet aan hoor. Gaat erom dat jij ze mooi en leuk vind. Ik vind jouw Einstein erg mooi. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 19-10-2017 10:56

In augustus heb ik onderstaande bak op de vensterbank geplaatst om een paar appelslakken op te kweken. Deze bak zat vol alg, dus voer genoeg voor de appeltjes. Een paar keer per week wat water afhevelen en water uit de sluieraquarium en wat kraanwater weer bijgevuld en wat waterpest erbij. Ze groeien als kool.

Afbeelding

Drie week geleden wilde ik de bak eens helemaal leeg halen en schoon water er in doen. Zwemt daar ineens een vissen larfe. Zat me even af te vragen wat ik er mee doen moest. Bij de sluiers zie ik wel vaker jongen, maar ik laat het voor wat het is. Zou niet weten wat ik er mee moet doen als ze groot zijn. En heb gelezen dat het ook niet gemakkelijk is om ze op te kweken. Toch besloten om het larfje in de bak te laten. Het zwom al door de bak, heeft zich gevoed met de algen.
Begin vorige week leefde het nog en heb er een foto van gemaakt.

Visje 1cm
Afbeelding

En onderstaande foto is van begin deze week. Bijna 1.5 cm.
Afbeelding

Ik denk dat er een eitje in de waterpest heeft gezeten die bij de appelslakken is uitgekomen. Toen ik hem ontdekte ben ik begonnen met voeren van fijn gestampte korrels wat de grote sluiers krijgen. Het ziet er al echt als een mini visje uit. Ben benieuwd of deze dappere dodo het overleeft.
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 19-10-2017 12:06

Ah wat schattig,... ik zou Wil vragen om tips en tops, zij heeft het in de vingers zeg maar om deze kleine ‘frutsels’ groot te laten worden. Ieder geval heb je speciaal voer voor de jonkies. Succes hoe leuk is het als je het zie groeien. Je ziet idd al een beetje kleur, zo leuk,...

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-10-2017 19:51

Haha maar 1tje. Niet meer?

Wichtje
Lid FGF
Berichten: 82
Lid geworden op: 18-09-2017 12:18

Bericht door Wichtje » 19-10-2017 20:41

FancyGoldfish schreef:Haha maar 1tje. Niet meer?
Heb nog gezocht naar meerdere, maar dit was de enige.
Moeder is een Demenkin, de vader kan een Demenkin zijn of één van de 2 Ranchu's. Ik weet niet hoe een kruising Demenkin en Ranchu er uit gaat zien. Heb wel kruisingen met Oranda's op internet gevonden, maar niet met een Ranchu.
Zelfs een mars van duizend kilometer begint met de eerst stap

Plaats reactie