De pearl Versterkingen

De foto-albums van diverse leden [leden]
small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 16-10-2018 16:45

Yoshi schreef:lfs = Local Fish Store
Word meestal bedoeld met de niet Fancy Goldfish speciaal zaken waar de meest zeldzame en meest doorgekweekte fancy’s verkopen (zoals Dino) foto 1 en foto 4.
De rest is lfs, maar wel degelijke lfs.

De anderen zijn ook de moeite waard en zoals die witte die ben ik nog negerns anders tegen gekomen.

Er word vaak een beetje lacherig gedaan over lfs bij de fancy goudvis houders maar ook bij de lfs heb je mooie en goede goudvissen. Maar ja de een is de ander niet en kwaliteit kan wel veel verschillen en er zijn ook zeker rotte appels bij maar die heb je ook bij de niet lfs.
aah oke, de meeste van mijn vissen komen ook bij lfs vandaan. had er 4 bij dino aangeschaft maar daarvan zijn er toen 3 opgepeuzeld dus daar wacht ik nu weer even mee.
Denk dat je inderdaad best leuke visjes kan scoren bij de viszaak dichtbij als je weet waar je naar moet kijken.
toen ik net begon heb ik heel veel vissen gekocht waar ik nu spijt van heb omdat ik toen nog geen idee had waar ik naar moest kijken. nu achteraf zie ik dat er bijvoorbeeld veel dingen niet kloppen qua lichaamsbouw en/of vinnen.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 16-10-2018 18:54

Ik denk dat dit geldt voor alles waar we nieuw mee beginnen, aldoende leert men.
Het is vaak hopen dat de expertise en eerlijkheid van een verkoper ons helpt in plaats van blij dat hun het kwijt zijn.
Er zitten best grote verschillen tussen lfs fancy’s waarbij de een echt hele goede en mooie top van het middensigment verkoopt en de ander kiloknallers waarbij de “versheid” dubieus is.

Wel kom je bij de lfs zeer zelden tot nooit iets heel speciaals tegen en het valt me op dat een lfs vaak fantail verkoopt als ryukin en dat deze zelf niet eens beter weet.
Ik heb wel een foto’s van mijn ryukins laten zien waarbij ze me vroegen wat voor soort het is waarbij ik wees naar de naambordjes ryukin bij een fantail. Ze weten vaak ook niet beter omdat hun aanbod beperkt is en men het zelf zo voorgeschoteld krijgt.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-11-2018 05:24

Opgepeuzeld. Worden ze opgegeten?

Plaats reactie