Loraine's visjes

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 30-04-2019 19:59

Leuke visjes hoor. Wat een weelde dat zwembad :wink: Hoeveel graden is dat nu buiten?

Je heb ook vijverplanten in manden ofzo. Weet niet of dit goedkoper is dan aquarium planten maar neem aan dat het groter is dan bosjes aquarium planten voor hun grote villa :lol:

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 01-05-2019 02:11

Scheelt qua prijs weinig volgens mij, althans voor zover ik het zag op webshops die vijverplanten verkopen. 😉
Prijzen variëren vanaf zeg €2,- tot over de €20,- per plant afhankelijk vd soort.

Ze mogen de waterpest zowiezo lekker slopen en eens in de zoveel tijd vul ik het weer aan met wat nieuwe bosjes, kwestie van potten eruit plukken, dode/beschadigde takken eruit en nieuwe bosjes erbij steken.
Ik begreep dat javavaren, valisneria en anubias vaak wel redelijk met rust gelaten worden dus die ga ik zowiezo nog ff bijvullen in de loop der tijd.

Geen idee wat de temperatuur vh water is, ik neem aan redelijk vergelijkbaar met de buitentemperatuur dus graad of 7 à 15, meegerekend dat de bak vanaf 14:30u ong in de schaduw staat.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 03-05-2019 13:27

Het nieuwe zwembad vd week:
Afbeelding
Ik laat hem bewust een beetje groenig worden, mocht het water echt knalgroen worden (zweefalg) dan gaat de UV lamp weer aan. 😉
Het is goed te zien dat er nu veel meer licht op komt ondanks dat de zon er na 14u niet meer op staat, maar de vissen hebben dan wat extra te knabbelen.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 03-05-2019 20:39

leuk hoor zullen visjes echt wel blij wezen met zoveel zwemruimte. Ik denk dat aquariumplanten zoals anubis enz. niet tegen z on lage tempratuur kunnen. Koudwater in huis zal toch rond de 20 graden wezen en ik denk dit buiten zal rond de 7 graden wezen? even tempraturen. Zal denk een groot verschil wezen. Maar aquariumplanten hebben toch wel een minimale benodigde tempratuur denk ik.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 03-05-2019 22:29

Binnen zal het water zo'n 15-18c zijn in de winter schat ik, verwarming staat zelden hoger dan 18c iig. 😉
's Zomers is het maximaal 30c binnen maar dan is het langere tijd warm of het is minstens 3 dagen boven de 35c buiten. 😬
Buiten zal het water zo'n 7-15c zijn momenteel. 😊
Als de javavaren enzo het niet overleeft dan vervang ik het wsl voor vijverplanten, heb nu ook bewust twee plantjes om het te testen.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 26-05-2019 00:41

Nou, nadat vd week de fontein de geest gaf besloot de pomp er vandaag ook mee te stoppen.🤐
Beiden krijg ik niet meer aan de praat, dus ik kon wel janken vandaag.
Gelukkig heb ik de jbl proflow nog, veel te weinig capaciteit maar iig iets.
En ik krijg wsl dinsdag een tweedehands pomp binnen, over kunnen nemen voor een prikkie, wel ouder maar werkt nog goed en flink wat capaciteit.
Superlief van diegene, ben er heel blij mee. 😃

Aangezien ik toch aan het rommelen was met de pomp gelijk Bovine uitgevangen.
Hij krijgt een oranje plekje op zijn rechterflank en is een stuk witter geworden maar het valt me erg mee hoeveel zwart hij nog heeft.
Het is wel echt een buffel van een vis. 🙈
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 26-05-2019 14:56

Wauw hij is mooi.... vervelend van je pomp zal je altijd zien alles komt dan tegelijk.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 27-05-2019 00:49

Dank je.
Ja baalde er flink van. 🤐

De rest vd vissen, op 2 na.
Kleine common goldfish en de shubunkin zijn nogal schuw, pijlsnel en erg handig in het zich niet laten vangen. 🤣

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Plaats reactie