Loraine's visjes

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 29-12-2018 13:08

ja ik ben ook benieuwd🤗

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 29-12-2018 13:16

Ik heb net voor jou een update gepost. 😉
Laatste bericht op de vorige blz.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 31-12-2018 06:56

Ik kon niet meer slapen dus heb ik net een ww gedaan.
Heel simpel uitstroompijpje op de superfish 400 gewisseld voor een waar de tuinslang op past, tuinslang uit het raam gehangen en de 400 op de bodem op een schaaltje gezet en aangezet.
Ruim een half uur verder stond er nog maar 15cm water in de bak, dus pomp afgezet, grote tuinslang in de bak gehangen, die in de douche aangekoppeld en de kraan opengezet.
Ben bij elkaar ong een uurtje bezig geweest, mss een kwartiertje meer, normaal ben ik dan ongeveer halverwege met handmatig water afhevelen. 🙈😂
Ik verwacht dat met echt uitgebreid onderhoud ik wat langer bezig ben maar nu is het ook een stuk beter te doen om elke 4-5 dagen een uitgebreide ww te doen.
Emmers heb ik ook bijna niet meer nodig, alleen nog voor de 150l als daar vissen in zitten.

Straks ff foto's/filmpjes maken, nu de vissen even rustig laten eten enzo. 😉
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 31-12-2018 11:17

Jeetje dat is al gruwelijk vroeg een aardig klusje. Fijn dat je wat heb gevonden om zo te verversen. Dat is geen doen om het met allemaal emmertjes te moeten doen. leuk die short tail en wat groeien ze snel he. Erg sneu dat je nieuwste visje dood is gegaan.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 05-01-2019 14:23

Thnx.
Ja was idd niet leuk maar hij was al vanaf het begin niet fit.

Dit zijn de vissen die evt weg mogen:
Afbeelding

En dit zijn de blijvers:
Afbeelding
Afbeelding
De grootste 2 zijn ong 14cm lang. 😎
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 06-01-2019 11:40

14 cm al dat gaat erg snel :P

Je hou het dus bij zwart/wit?

Vind die knal oranje en zwart met oranje ook erg mooi. Hopen dat je een goed huisje voor ze vind.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 06-01-2019 14:13

Ik hou het bij telescoopogen ja, de kleur is toeval. 😂

Dank je, ik hoop het ook.
Er was belangstelling voor de rood-zwarte maar diegene heeft helaas afgezegd.
Maar het is geen ramp als ze blijven, over 3 maanden krijgen ze zowiezo meer ruimte. 😊
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 09-01-2019 20:58

Nou, vlotter dan verwacht maar alle 'platoogjes' zijn verhuist. 😃
Ze zijn een wijk verderop gaan wonen bij iemand met meer sluierstaarten en veeeeeeel ruimte voor ze.
Diegene was gelijk al helemaal verliefd op de ryukin, wist te vertellen dat de 3 kleintjes wsl low quality ryukins/kruisingen zijn en zelfs mijn scheefzwemmende torpedootje Nuqta was hij gelijk weg van ondanks de totaal andere vorm.
Ging er ook gelijk heel zorgzaam mee om, ik had ze in een emmertje gedaan maar hij had een eigen emmer mee en zette ze voorzichtig over met alle geduld. 👍
Wsl ga ik vd zomer eens kijken bij ze, aangezien ze cavia's fokken en ik hopelijk tegen die tijd cavia's aan ga schaffen, gelijk 2 vliegen in 1 klap.

En hier lijkt de binnenvijver bijna leeg, terwijl ze toch echt alle 5 op de foto staan. 😂
Afbeelding
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 09-01-2019 22:07

Nou fijn dat ze zo snel een goed thuis hebben gevonden en leuk dat je weer op het forum bent😊

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 27-01-2019 00:23

Dank je. 😊

Dit is de complete set-up nu:

Afbeelding

Afbeelding
Ong 600l inhoud, 3100l/u pompcapaciteit, de superfish (links) pompt 800l water/u naar rechts zodat er door de binnenvijver heen meer beweging in het water zit.
De JBL (rechts) pompt 500l/u in de zelfbouwbioloog (3 soorten filtermat, zeoliet, siporax en eerdaags komen daar nog filterballen bij, de tegel ligt erin om de slang op zijn plaats te houden, de dikke slang ligt er uit te lekken).
De fontein pakt de overige 1800l/u.
Het vijverfolie zit om de filterbak omdat er wat lekkage bij het uitstroompijpje zit, op deze manier loopt alles terug de binnenvijver in ipv op de vloer.

Met waterwissels hevel ik de bodem handmatig af (ong 2-5 emmers afhankelijk vd vervuiling), daarna zet ik een 16/22 slang op de uitstroom vd superfish en hang de slang uit het raam.
Vullen doe ik dmv een tuinslang die in de badkamer aangesloten zit en door de keuken en tuin mijn slaapkamer in gaat via het raam.
Grote waterwissel (inclusief handmatig afhevelen, wanden schrobben, planten terugsteken etc) kost me ong 5 kwartier, kleine ww (handmatig 2 emmers afhevelen, verder enkel afpompen en vullen) een klein uur.
Met de huidige bezetting (5 vissen en wat slakken) is het 1x per 7-8 dagen een ww tenzij ze flink aan het paaien zijn geweest, dan doe ik een kleintje (10-15 minuten afpompen en weer vullen) tussendoor.

De verlichting is een Ikea klemlamp met e27 peertje, voldoende om bij te lichten maar niet geschikt voor een flink beplante bak. 😉

In april/mei gaan de vissen voor de zomerperiode naar buiten, dan krijgen ze een upgrade naar 1700-4200l, in het najaar krijgen ze binnen een 1700l tot hun beschikking, genoeg ruimte dus om er tegen die tijd wat moois bij te zoeken. 😃
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Plaats reactie