Loraine's visjes

De foto-albums van diverse leden [leden]
Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 27-02-2019 18:10

Oh jawel, ik dacht dat je degene bedoelde waar je op gereageerd had in mijn advertentie. 🙈
De kleine zwemt stevig rond, zorgt dat ze als een van de eersten bij het voer is en hapt dat doodleuk vlak voor de grootsten weg.
Klein pittig ding wat dat betreft. 😍
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 07-03-2019 00:29

Even kijken bij een tuincentrum/aquariumspeciaalzaak een dorp verderop werd thuiskomen met nieuwe visjes. 🙈
Ze hadden niet veel bijzonders, precies 1 shubunkin, 3 goudvissen en een zooi sluierstaarten maar geen hoogkwalitatief spul ofzo.
Daar is het het seizoen ook nog niet voor denk ik. 😉
Maar toch een heel leuke calico gescoord, de shubunkin en een common.

Afbeelding

En hier alle ukkies samen:

Afbeelding
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 29-03-2019 18:39

Zo, we hebben de eerste ziekte doorstaan.
Vorige week maandag had ik de grote zwarte telescoopoog ingeslapen (zie het topic in de herdenkhoek), woensdag hadden bijna alle vissen samengeknepen vinnen, hing de helft op de bodem en zaten er een paar vissen tussen die wit uitgeslagen waren.
Shit, foute boel dus.
Even gegoogled op medicatie en uiteindelijk FancyGoldfish benaderd via Messenger.
Hij heeft me heel goed geholpen en al mijn vissen zijn er weer bovenop. 😃👍
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 01-04-2019 23:17

Jeetje loraine wat erg. Wat hadden ze dan dat ze wit uitgeslagen waren? Sterkte meid

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 02-04-2019 11:37

Geen idee wat ze precies hadden, enkel dat er ingegrepen moest worden.
Heb alle symptomen van zowel de overleden vis als de andere vissen doorgegeven aan Dino en die heeft me geholpen.
Een vis heeft nog een plekje op zijn zij, die was wat te ruw geweest met paren, mist daar wat schubben en had een wond op die plek.
Maar dat trekt ook mooi bij inmiddels. 😊
De rest is volledig opgeknapt, geen samengeknepen vinnen meer of witte uitslag en geen zielig op de bodem hangende vissen meer.
Die witte waas ging al grotendeels weg met een zoutoplossing (4kg zout op het halve bad 🙈) maar de rest vd symptomen bleef vandaar dus toch ff behandeld.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 03-04-2019 09:54

Fijn dat alles weer opgelost is. Wit uitgeslagen vissen is meestal een zaak dat de vissen extra slijmhuid aan het aanmaken zijn, om zich te verdedigen tegen parasieten. Vandaar de zout ook heeft geholpen. Dit stript wat slijmhuid van de vis met ellende erin en maakt door het zout weer nieuwe slijmhuid aan. Wel uitkijken met zout toevoegen in je aquarium/zwembad. Veel medicatie kan niet samen met zout. Als je dan zout erin heb zitten dit even vermelden aan Dino! Dit filter en ververs je er ook niet zo even uit.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 03-04-2019 15:53

De zoutoplossing had ik idd netjes gemeld en de dag dat de medicatie binnen was heb ik de bak eerst 90% leeggepompt, toen volledig gevuld, toen weer 90% leeggepompt, toen weer gevuld en toen nogmaals 90% leeggepompt en opnieuw gevuld.
Ook het zeoliet eruit gehaald op advies van Dino.
Pas daarna medicatie aan het water toegevoegd en dag 2 20% ww, dag 3 medicatie, dag 4 20% ww, dag 5 (exact een week terug) medicatie en vandaag of morgen weer een ww.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 24-04-2019 01:09

We zijn inmiddels 3 weken verder.
Alle vissen zijn nog steeds kerngezond.
Had er een tussen die wat schubben miste en tijdens de ziekteperiode daar heel lelijke plekken had maar ook dat is keurig hersteld en de schubben komen weer terug.
De opvangvissen zijn vorige week naar hun nieuwe vijver vertrokken, de vissen die ik tzt in de vijver wil houden zitten buiten in de oude binnenvijver (die lekt maar zo weinig dat ik wekelijks ong 10-15cm moet bijvullen vd 60cm).
Betekent dus dat ik nog 7 vissen binnen heb zitten.
Tijd dus om rustig rond te kijken voor uitbreiding (oranda: redcap, calico, blauw, rood, zwart. Telescoopoog: spierwit. Egg phoenix: diverse kleuren) voor binnen.

Maar eerst komt morgen het nieuwe framezwembad, 2x3m, ong 3600l inhoud.
Tuinnet erbij, paar planten en zak filterzand erbij en de vissen kunnen lekker buiten 'overzomeren'.😎
In het najaar gaan iig de telescoopogen en de oranda('s) terug naar binnen, mocht de vijver dan nog niet klaar zijn dan gaan de andere vissen ook weer naar binnen.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 24-04-2019 01:15

De buitengroep:
Afbeelding

De opvangers:
Afbeelding


De binnengroep:
Afbeelding
De oranda en de butterfly ontbreken op deze foto, ontdekte ik pas later. 🙈
Zal als ik eraan denk vd week ff een nieuwe foto maken waar zij ook bij staan. 😉

De opvangers overwennen aan buiten:
Afbeelding
Het was ineens ontzettend mooi weer en zou ook ff mooi weer blijven dus ze gelijk naar buiten gedaan.
Dag erna zijn ze naar een gemengde vijver gegaan met koi, goudvissen, sluierstaarten en een steur.
Mochten ze de kou niet goed trekken in het najaar dan komen ze weer hier om te overwinteren. 😉
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 30-04-2019 14:58

Het nieuwe buitenverblijf, 260x160x65cm/2880l
Afbeelding
Inmiddels staan er 8 bossen waterpest, 2 javavarens en 2 mosbollen in, ook drijft er een drijfplant in en een bakje kroosvaren.
De waterpest moet ik nog ff in potten steken vd week.

En de nieuwe aanwinsten:
Afbeelding
2x fantail en 1x moor (maar die gaat denk ik oranje verkleuren aangezien hij meer een donkerbruinige tint heeft dan zwart)

Afbeelding
Calico ryukin, roodwitte ryukin (de witte met rode staart), 'redcap' moor, roodwitte oranda en tricolor oranda.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Plaats reactie