300 liter aquarium van Christa41

De foto-albums van diverse leden [leden]
Gast

Bericht door Gast » 17-12-2011 17:31

:lol:

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 17-12-2011 17:57

Vind de visjes in je filmpje in elk geval niet te dik ogen. Ik dacht dat ze wel eens zeggen dat de samenstelling van het voer anders is? Dus dat je liever dan afwisselend voert. Maar als je daar meer over zou willen weten, dan moet je in het topic voor voeding zijn. Visjes vind ik niet heel snel te dik. Als je regelmatig voert en niet te veel in 1 keer dan worden ze gezond dik. :P
Afbeelding

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 17-12-2011 19:16

Wat Christa zegt over koi netten dat is inderdaad wel even anders dan een goudvisje uitvangen. Koi's zijn razendsnel en heel intelligent, ook durven ze gerust uit het water te springen om aan het net te ontkomen. Dus het tijdelijk plaatsen van de 'gewone' goudvis in het aquarium kan ik wel volgen.
Wel hoop ik dat de koi's die te koop aangeboden worden snel verkocht worden en de rust in de bak kan wederkeren en je de goudvissen en sluiers weer gewoon in de binnenvijver kunt plaatsen. Ik tel namelijk wel 13 vissen in de 300 literbak en dat is op lange termijn echt te veel hoor, dat geeft echt wel stress. Voorlopig zou ik ook even geen vissen meer bijkopen tot de koi's weg zijn.
Je Pom pom vindt ik echt een leuk beestje en ben ook erg benieuwd hoe hij gaat uitgroeien en die donkere Oranda is ook een mooi beest.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 17-12-2011 19:20

Edit: ik heb je naam even in de topictitel geplaatst
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-12-2011 19:35

Zitten een aantal mooie vissen bij.
En ik vind ze ook niet dik ogen. :wink:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-12-2011 20:06

en toch komen ze allemaal uit gewone dierenwinkels. maar ach ze hebben allemaal wat moois. de bedoeling is dat straks alleen de pompom, de celestial, de hemelkijker en de oranda's in de bak blijven, de rest gaat de binnenvijver weer in. ook de binnenfilter blijft niet. die wordt op den duur vervangen door twee aan elkaar gekoppelde eheim filters. de 1 met watten de ander met bioloog. het bioloog laat ik dan ongestoort. wat niet op het filmpje te zien is, is dat ik een klein pompje bovenin heb geplaatst, aan de andere kant van de bak. dit pompje blaast lucht in. het viel mij namelijk op dat de vissen vrij vaak boven in vertoefden, wat voor mij wees op een verstoorde gashuishouding. het pompje draait inmiddels een aantal uur en de vissen zitten rustig onder in en ademen rustig. hiervoor schaf ik binnen kort nog zo'n luchtgordijn aan.
live isn't all gold. at least my fish are

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 17-12-2011 20:28

Koi's zijn inderdaazd anders dan goudvissen, maar om nu meteen te zeggen dat koi's snel zijn en moeilijk te netten zijn.
En je mag het echt geen vangen noemen als ik ze nodig had, ik begeleidde ze heel gemakkelijk naar een kleinere bak en die kon ik zo uit het water tillen en de wat grotere vissen kon ik gewoon pakken of die zwommen heel rustig in een "koisok". Dat ging er zeker niet gestresst aan toe of zo, die waren heel tam.

Ik denk als de vissen druk gaan zwemmen en springen dat je beter even pauze kunt nemen en wachten tot ze wat rustiger zijn, want op het moment dat je echt achter ze aan moet vangen, dat dit alleen maar stress opleverd. Ik weet natuurlijk niet precies hoe groot jullie vijvers zijn, maar de mijn is 10m3, dus zat wegzwem mogelijkheden.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-12-2011 20:37

Niemand zegt dat er geen mooie vissen in de LFS kunnen zwemmen :wink:
Jij hebt er zo te zien een aantal mooie tussenuit weten te plukken.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-12-2011 20:45

@ martijn. mijn vissen zijn allemaal tussen tosai en nissai in en totaal niet tam. natuurlijk net ik rustig. maar bij niet tamme tosai/nissai is dat niet altijd even makkelijk.

@zsjonnie, vertel je me nou zomaar dat ik oog voor mooie visjes zou kunnen hebben? :shock: :D
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-12-2011 21:07

De mogelijkheid bestaat :wink:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie