Fotoalbum van Goud.

De foto-albums van diverse leden [leden]
Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 04-02-2012 14:09

Filmpje van de twee. Hier is goed op te zien dat de witte goed kan zwemmen met maar 1 sluier. Vind het alleen jammer dat jullie de kleuren van de andere vis niet kunnen zien. Aan de kant van zijn witte oog is hij merendeel wit met zwarte spikkeltjes en een beetje oranje. Aan de kant van zijn zwarte oog is hij veel donderder oranje en meer zwart. Aan de onderkant van zijn buik heeft hij weer een andere kleur oranje heel licht tegen geel aan.

Kan iemand zien wat voor soort goudvissen het zijn?

Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 04-02-2012 15:30

Het is een redcap (oranda) en ofwel een sakura soort ofwel gewoon een calico.
Ik had ook een calico met een zwart oog :) niets mis mee.

Ik heb in het midden van mijn bak een stuk hout op de bodem liggen. Zo zie je die 2 tussenstukken niet meer zitten :)

succes! Ben benieuwd wat je er van gaat maken
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 04-02-2012 16:17

Weet zelf ook nog niet helemaal hoe ik het ga inrichten. Heb in de tijdelijke bak 2x micro anubis op zuignapjes gebonden en 2x bosjes gemengd groen ook op zuignapjes maar wil daar iets op gaan bedenken dat je de wortels van de planten niet meer gaat zien maar wel nog goed het vuil kan afhevelen. Lastig hoor. Misschien ga ik iets met stenen bedenken of zo, soort plantenbakken maar dan zonder aarde :D

Heb bij de dierenwinkel waar ik iedere dag zowat kom (kijk er op uit vanaf mijn raam van het kantoor) een mega grote anubis gezien. Denk dat ik die zo wie zo ga scoren. Valisnera kan zeker niet zonder te planten? Die zag ik ook in gigantea staan namelijk.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 04-02-2012 18:06

Ik zeg ook een red-cap Oranda en die andere is een calico Ryukin.
Ik zie nog geen drastische groeiachterstand, dus bij de juist verzorging kunnen ze nog flink groot worden.
Calico vissen hebben vaak zwarte ogen.

Vallisneria kan je ook in Japanse mat planten.. Dat heeft Bash ook gedaan.

Ik zou geen witte bodem nemen, dan worden de kleuren van je vissen erg vaal.
Is het niet gewoon een frame waar de bak instaat? Dan zou je die er even onder vandaan kunnen halen.
Bij Juwel bakken zit deze met een klein beetje kit vast, ik kon hem iig zo los trekken.
Wanneer je de onderkant dan beplakt hebt natuurlijk wel weer (zonder kit) terug plaatsen..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 04-02-2012 19:35

Dank je voor de tip. Denk dat ik voor het stuk hout plaatsen ga. Ga maandag even kijken voor een mooi stuk. Durf niet zo goed aan de bak te zitten qua frame en dergelijke stom he :oops:

Misschien een domme vraag maar stel hem toch 8)
Ik weet dat je gewone goudvissen beter niet samen kunt houden met sluiers omdat ze sneller zijn (en in een vijver thuishoren) maar zijn er ook soorten sluiers die je beter niet bij elkaar kunt zetten?
Die ik heb kunnen wel samen lijkt mij omdat ik dat op fora ook zie neem ik aan?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 04-02-2012 19:45

In principe kunnen alle varianten samen.
Alleen hebben ze allemaal verschillende behoeftes.
Wanneer je een speciaalbak houdt kan je ze op hun mooist krijgen.

Wanneer je slecht zwemmende of slechtziende varianten bij snelle varianten houdt kan het zijn dat sommige niet genoeg te eten krijgen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 04-02-2012 19:51

Ok klinkt wel logisch eigenlijk.
Hier is de redcap voor zover ik dat nu heb kunnen zien wat sneller met eten enzo dan de calico 8) maar ze krijgen genoeg binnen bij mij. Ze hebben vanmorgen een zakje gelvoer gehad (artima) tussen de middag korrels en vanavond vlokken. Krijg binnenkort Aplus dus dan krijgen ze dat ook. Had er gisteravond komkommer in gedaan maar dat moesten ze niet :roll:
Kun je eigenlijk appelslakken houden bij sluiers? Heb ze namelijk ook in mijn andere bak en heb 2 kleine (nou ja vergeleken met mijn andere twee kleine) zitten die ik er wel bij zou willen doen als dit niet erg is.

janeke
Lid FGF
Berichten: 245
Lid geworden op: 27-01-2012 19:56

Bericht door janeke » 04-02-2012 19:54

Leuke bak, en mooi baardagaam :P :D

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 04-02-2012 20:34

ik zou een riem maken van frits,en die bak gebruiken voor de sluiers :)


misschien eroverheen gelezen,maar wat is dit?
beetje slechte kwaliteit foto's.

Afbeelding

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 04-02-2012 20:39

Die foto in je quote is een filmpje. Is een decoratieve bal van glas. Neemt niet veel ruimte in en als er licht op schijnt vind ik hem wel mooi.

Ben de batterijen van mijn camera kwijt dus heb de foto's en filmpje genomen met mijn telefoon. :oops:

ha ha en Fritsie blijft gewoon in die bak. Is een braaf beestje van bijna 8 jaar oud (vaak worden ze niet veel ouder helaas) maar de bak is niet waterdicht denk ik

Plaats reactie