Foto-Album 180 Ltr van Matzu

De foto-albums van diverse leden [leden]
Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 12-02-2012 12:11

Goede middag,

Ik heb onverwachts bezoek gekregen. Om een lang verhaal kort te maken > 3 vissies.
54 ltr aquarium. Zag er niet uit en heb ik verschoond, met alleen een bruissteen erin.
Aangezien ik maar beperkte middelen hier heb, (Het is zondag en ik heb mijn eigen aquarium over een week en die moet nog opstarten zoals jullie weten) water ververst en aquatan erin gedaan. Ik heb ook een klein flesje tetra safestart staan, moet ik dit gebruiken ?

Meer heb ik niet in huis!

De visjes:


Afbeelding


Afbeelding


Zullen deze visjes nu wat mankeren of niet ? De zwarte heeft een "misvormde"achterstaartje, maar dat heeft hij vanaf 't begin is mij verteld.

Gast

Bericht door Gast » 12-02-2012 12:15

De zwarte ziet er best wel vergroeid uit :(
Die ryukin vind ik er wel goed uitzien :)

Geen safestart gebruiken, vind ik zelf rotzooi. Ik zou gewoon veel verversen(80 procent per dag misschien :?: )
alleen een bruissteentje is prima

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 12-02-2012 12:22

Oke, en wat kan er nu eventueel aan die zwarte gedaan worden ? Niet veel denk.

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 12-02-2012 12:34

En vissie 3, die ik maar Matzu genoemd heb ;)


Afbeelding


Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 12-02-2012 14:31

In mijn ogen is de bak prima zoals hij nu staat.
Een kale bak met enkel een luchtpomp en vissen.
Ik zou elke 3e/4e dag 100% water verversen (ligt aan de vervuiling).
Er zijn dan geen middeltjes e.d. nodig.

Die calico Ryukin heeft wel een mooie verdeling van kleuren.
Niet te veel van het een, niet te veel van het ander.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 12-02-2012 14:42

Je rood/witte visje ziet er het beste uit! De calico is wel leuk qua kleurpatroon, zo leuk met die zwarte staart! Die zwarte lijkt inderdaad erg vergroeid! Maar denk dat de afwijking van de staart inderdaad altijd al zo is geweest. Eigenlijk had deze bij de kweker al gecullt moeten worden. (dood vanwege die afwijking)

Vind je het niet jammer dat je niet nu je eigen vis kan uitzoeken? Want je bak zit met deze 3 vissen eigenlijk wel vol. Van wie heb je de visjes gekregen dan :D


Je zwarte visje is wat slecht van kleur momenteel. Weet niet hoe het precies kan dat de kleur bij sommige telescoopogen wat bronzig is normaal. Uiteindelijk moet de kleur gewoon intens zwart zijn. (Iemand een idee? Voederpatroon, licht? etc.) Wel kunnen vissen met bronzen ondertoon nog oranje verkleuren. Hier een voorbeeld hoe ze van brons in intens zwart kunnen veranderen en dan nog erg verkleuren.

Mijn vis eerst: (Goliath, nu van lid Bianca, sinds september 2011, toen ik hem net ophaalde in 2008, hij kwam uit een Biorb.)
Afbeelding

Later:
Afbeelding

Zomer 2011:
Afbeelding
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 12-02-2012 15:19

De intensiteit van zwart ligt aan meerdere factoren.
Omgeving, voer en licht zijn daar drie van.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 12-02-2012 15:26

ZSjonnie schreef:In mijn ogen is de bak prima zoals hij nu staat.
Een kale bak met enkel een luchtpomp en vissen.
Ik zou elke 3e/4e dag 100% water verversen (ligt aan de vervuiling).
Er zijn dan geen middeltjes e.d. nodig.

Die calico Ryukin heeft wel een mooie verdeling van kleuren.
Niet te veel van het een, niet te veel van het ander.
Moet ik dan ook geen aquatan gebruiken na de verversing ?

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 12-02-2012 15:31

@ Rietje: uiteraard vind ik 't wel jammer dat ik nix zelf kan uitzoeken, maar een kleine demekin kan er volgens mij best wel bij ;)

't was iig geen Sinterklaas die voor m'n deur stond ;), mare een vriend van mij had deze vissies staan. Deed er eigenlijk niet zoveel meer mee en ik vond 't best wel zielig. Dus probeer ik ze nu maar een goed huisje te geven. Vind 't jammer dat die zwarte er niet "zo best" aan toe is dan met die vergroeiingen...

Gast

Bericht door Gast » 12-02-2012 15:36

Maar kleine demekins worden groot he :wink:
Ik zou het zo laten.

Plaats reactie