Fotoalbum van Madelon

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 13-12-2011 17:11

wat de update betreft:

er is de laatste tijd eigenlijk niets veranderd aan mijn bak en vissen, behalve dan dat mama-vis er dus niet meer is.
De planten slaan al wel aan en zijn wat gegroeid.

Zondag ga ik met mijn vriend (die er al heeel veel zin in heeft, not :evil: ) naar Dino 8)
Ga dan kijken voor 1 of 2 aanvullingen voor mijn visjesfamilie
Wil eigenlijk wel graag een ranchu. Vind dat best bijzondere vissen.

En aangezien ik daar waarschijnlijk niet snel terug kom dus misschien ook nog een 2e visje, maar moet daarvoor gewoon even kijken wat Dino allemaal voor moois heeft rondzwemmen!
Afbeelding

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 13-12-2011 17:15

ik ben ranchu ook van die schatjes gaan vinden. zit alleen nog te twijfelen. een speciaalbak voor ze maken of gezellig bij de andere vissen in de 900 literbak en van de zomer met zijn allen in de vijver. ben overstag gegaan door die ranchu van zsjonnie
live isn't all gold. at least my fish are

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 13-12-2011 17:17

Ik wil er wel 1 met kopgroei, vind dat toch mooier
Zo'n buldozer :P

Een extra aquarium gaat m hier helaas niet worden. Mijn hobby neemt nu al te veel ruimte in :oops:
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 13-12-2011 18:52

De ranchu is een heel mooie soort vind ik :). Het is ook wel een iets of wat zwakkere soort denk ik (zeker die met kopgroei omdat daar ook weer zweefvuil voor ontstekingen kan zorgen)
Ik wil je niet van je keuze afhouden hoor, want het zijn erg lieve en mooie diertjes :).
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-12-2011 20:30

Kopgroei is iets raars. Genetica speelt een grote rol, maar vaak zie je bij jonge kleine visjes met veel kopgroei dat ze uiteindelijk achterblijven in groei.
Jonge kleine visjes met weinig kopgroei kunnen weer groter worden en later alsnog dezelfde hoeveelheid kopgroei ontwikkelen.
Het is wel lastig om met dit idee een Ranchu uit te zoeken. Maar als je goed observeert kan je ook een kleine Ranchu meenemen met weinig kopgroei waarbij dit later nog goedkomt.

Ik heb een kleine Ranchu genomen met weinig kopgroei omdat ik dat mooier vind.
Maar wacht maar tot over een half jaartje ;)
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 13-12-2011 21:23

Wat je zegt klopt ZSjonnie.


De meeste oya zijn geen goede tosai of nisai. Vaak hebben goede oya minder kopgroei in het begin en groeien ze beter uit tot een goede oya.

Het heeft natuurlijk ook heel veel te maken met de omstandigheden en niet alleen met genetica.(Naar mijn mening zelfs bijna 50/50)

Maar dat zit bij jou wel snor, dus ik ga er ook wel van uit dat jou SVR nog aardig wat kopgroei zal krijgen binnen 3 jaar.


Alleen geloof ik dat je dat niet liever niet had :lol:
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-12-2011 21:33

Tja, ik heb graag een Ranchu zonder kopgroei :lol:
Maar ik heb hier plannen mee xD
Even proberen wat ik met dit soort varianten kan..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 13-12-2011 21:40

Ik vind ranchu's met kopgroei en zonder kopgroei mooi.. daarom heb ik ze ook beide :lol:

Ik ben het niet met je eens Sanne.. ik ben van mening dat het juist een van de sterkere kweekvarianten is, samen met Ryukins, Wakins, etc.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 13-12-2011 21:43

@ Ferry

X2
Afbeelding

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 17-12-2011 21:27

Morgen ga ik de reis naar Voorschoten maken (en weer terug natuurlijk)
Hoop 1 of 2 visjes mee te nemen, waarvan dus waarschijnlijk 1 ranchu.
Verder ga ik gewoon kijken wat Dino heeft rondzwemmen. Heb plek voor nog 1 meer, dus als ik verliefd wordt op zo'n visje gaat ie gewoon mee :lol:

De vissen gaan hier niet in quarantaine. Ik krijg het niet voor elkaar bij m'n vriend om hier nog een bak neer te zetten.
Dus gewoon de gok maar wagen, maar ben eigenlijk niet zo bang dat er wat mis gaat.
Afbeelding

Plaats reactie