Foto-Album met sluier's van Eline

De foto-albums van diverse leden [leden]
Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 27-03-2012 13:19

Nou meid beterschap, ik hoop dat je snel opknapt en van het voorjaar kan genieten!
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 27-03-2012 18:09

je setup voor de kweek ziet er inderdaad goed uit! :)
Goed dat je kweekbak ook licht krijg, want in een curverbak op de grond vind ik persoonlijk dat ze dit te weinig hebben.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 27-03-2012 18:29

Dank je Sanne, ook voor al je goede tips! Ik verwacht er niets van, het is gewoon erg leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen ze lijken wel iets gegroeid.....
Zal vanavond weer een foto proberen te maken/plaatsen.
Afbeelding

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 27-03-2012 23:09

Erg leuk die baby visjes en best veel ook. Wat voer je ze nu en hoe vaak?
Hoe vaak ververs je en hoeveel?

Ik heb in november vorig jaar ook jonge visjes gehad maar kreeg het niet voor elkaar er ook maar één te behouden van de 23 visjes die ik per
ongeluk had gekweekt.
Eentje heb ik redelijk groot kunnen krijgen en was inmiddels ongeveer 6-8 weken oud en kwam in de pomp terecht... :shock:

In mijn drijfplantjes zaten ook weer eitjes en ik heb dus ook weer wat jonge visjes zitten inmiddels vandaar mijn intresse in hoe jij dit nu allemaal doet.
Toen ik vorige keer de jonge visjes 'ontdekte' ben ik pas gaan verversen, pompje en verwarming erbij en veel voeren en toen leek het juist mis te gaan dus weet het ook even niet wat nu de beste aanpak is.

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 28-03-2012 07:30

De dag nadat de eitjes gestrooid waren heb ik ze eruit gehaald zaten vast aan de limnobium, en in een klein curver bakje gedaan.
Dat was op dinsdag en vrijdag kwamen de eitjes uit.
Ik heb zaterdag ze overgezet in een grotere curver bak met hetzelfde water maar ook weer vers erbij zelfde temperatuur is belangrijk, en een luchtpompje en verwarming toegevoegd. Eigenlijk mag het overzetten nog niet zo vroeg, de eerste drie vier dagen zo min mogelijk storen! ze leven dan van hun eierdooierzak.
omdat ze bij mij nog zonder luchtpompje en verwarming zaten moest ik ze wel even storen. Heb alles in een keer in de grotere curver bak, met al wat vers water op dezelfde temp. overgegooid.

Na drie dagen gingen ze meer zwemmen, ik dacht eerst dat er een hoop dood waren omdat ze veel stil lagen, af en toe zie je een kleine beweging.
Op de vierde dag toen ik er een hoop goed zag zwemmen begonnen met drie keer op een dag vloeibare artemia te voeren, en s avonds 50% water verschoond.
Je kan zien of de dooierzak (heel goed kijken want wat zijn ze klein...) weg is en dan is het tijd om te beginnen te voeren.
Heel spaarzaam ben ik begonnen een paar druppels van de vloeibare artemia,(JBL) dit omdat ze niet allemaal tegelijk de dooierzak op hebben.
Zo houdt ik het voorlopig vol, en ga het aantal keer voeren opvoeren, straks vier keer dan zes keer.En in voer variëren straks. Ik heb nu ook inmiddels een artemia kweek opgezet.

En iedere dag 50% en 1 keer in de week 100% verversen.
Het zijn er ongeveer 20 denk ik.
Ik verwacht er niks van, vindt het leuk om ze te zien ontwikkelen en ze lijken toch al wat gegroeid een mm....
Heb gisteren weer een foto gemaakt ga ik vandaag weer doen en zal ze binnenkort plaatsen.

Ik heb Sanne, Rietje en Frost om raad gevraagd, deze dames zijn goede peetmoeders!!!
Afbeelding

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 28-03-2012 09:25

Hahaha peetmoeders dat lijkt me leuk! Krijgen de 'kinders' met Sinterklaas enzo wel lekker veel cadeautjes :D

Wat jij nu doet zo deed ik het toen ook zo'n beetje alleen ververste ik nooit 100% want dan moet je ze uit gaan scheppen ofzo en dat heb ik nooit
gedaan meestal ververste ik elke dag of om de dag minimaal 50% tot 75%.
Bij mij zitten ze nu in een aquarium van zo'n 30 liter en kan ze bijna niet zien zwemmen, ach ik zie wel wat ervan komt dit keer.

Hoop voor je dat je er een paar mooie visjes aan over houdt zou leuk zijn toch.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 29-03-2012 17:54

Ik ben benieuwd naar de foto's! :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 29-03-2012 20:28

Gaan komen ben bezig ze te verkleinen....en eerst weer verversen.
Afbeelding

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 29-03-2012 22:01

27-03-2012;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

29-03-2012;
Afbeelding
Afbeelding


Verversen;
Afbeelding
Afbeelding

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 29-03-2012 22:39

Je baby visjes doen het goed zo te zien. Hoe ververs je in deze bak? Hevel je af of schep je water eruit?

Plaats reactie