foto album van rogolf1

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

foto album van rogolf1

Bericht door rogolf1 » 10-03-2012 00:51

Hoi,

ik ben Robert,ik volg het forum al een paar maanden,maar ik kwam er maar niet aan toe om mij aan te melden en zelf ook eens een x wat berichtjes te plaatsen.
Ik heb momenteel 3 sluierstaarten in een 100x40x50 aquarium.
heb al veel bijgeleerd via het forum en misschien dat ik andere sluier liefhebbers in de toekomst ook een beetje kan helpen bij hun hobby.
Mijn hobby begon ongeveer een klein jaartje geleden,ook ik was iemand die naar de h..ba.. ging en dacht, leuk een paar visjes.
Eigenlijk wou ik in eerste instantie piranha's hebben,maar dat werd mij toch afgeraden aangezien ze toch wel heel veel ruimte nodig hebben en voor een beginner niet echt geschikt.
Ok dan maar andre visjes,ik even bij de aquariums gekeken en daar heb ik toen een aquacube 40 gekocht ,naar de verkoopster gegaan en 2 sluierstaarten uitgezocht.
Extra gevraagd of dat kon in het betreffende aquarium,jahoor geen probleem,kan makkelijk!!!!!
thuis water erin,plantje erin en toen de visjes.
Wat waren ze leuk en klein, het waren een redcap oranda en een bruinachtige oranda.
Ondertussen een beetje inlezen in mijn nieuwe hobby,kwam er dus snel achter dat ze een "beetje" te klein zaten.
na 3 maanden een groter aquarium gekocht via marktplaats (andere hobby).
Dit x een 60x30x30, ook nog te klein maar toch al iets beter en aangezien het vrouwtje niet zo in visjes is als ik moet ik kleine stapjes nemen .
maarja toch nog regelmatig op marktplaats kijken voor een grotere bak,en net voor de kerst zag ik een mooie betaalbare bak in de maat 100x40x50 compleet met 1 mooie grote sluier, tetratec 700 filter,ondermeubel en lichtkap.
Bij deze meteen een leuk kerstkado voor mijzelf dacht ik en mijn vrouw vond het ook wel wat.
We hadden nog een dressoir in de woonkamer staan die we eigenlijk weg wilde doen,maar ik wilde er eerst nog iets mee proberen om hem om te verbouwen tot aquariummeubel,wat uiteindelijk toch best goed gelukt is (heb mijzelf een schouderklopje gegeven hihi).
Dus ik blij met mijn aquarium en mijn vrouw zegt dat het wel lijkt alsof we elke dag bij de chinees eten (wel in de positiefe zin),aangezien het aquarium naast de eettafel staat.
Maarja bij deze mijn inleiding en hoop dat jullie mijn aquarium net zo leuk/mooi vinden als ikzelf.
[/img]
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 10-03-2012 00:53

Welkom op het forum!!
Ik denk dat wij allemaal zo als jou zijn begonnen :).
Wel supergoed dat je er wijzer op bent geworden!
Ik ben heel benieuwd naar jou bak.
(ik denk dat je hem hebt proberen te posten, maar er is wat mis gegaan denk ik want ik kan hem niet zien)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 10-03-2012 00:59

dit was het 60x30x30 bakje met overbevolking,aangezien ik bij het grote aquarium een vis erbij kreeg,moest ik haar even tijdelijk hier onderbrengen
Afbeelding

eindelijk het meubel klaar,beetje ingericht met zand als bodem,paar zuurstofplantjes en nu maar een paar weekjes wachten
Afbeelding

na 2,5 weekjes wachten (weet dat het eigenlijk langer moet maar ze zaten echt te klein) heb ik de visjes omgezet!!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

op de foto's is ook nog een blauwe oranda te zien maar die kreeg last van witte stip,waarna ik hem apart gezet heb met een kuurtje maar het heeft niet geholpen en ze is eraan overleden.

Ik ben van plan om over een tijdje een nieuw visje erbij te kopen.
ik zou heel graag nog een ranchu willen,maar momenteel zijn ze bijna niet te krijgen hier in de buurt.
Afbeelding

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 10-03-2012 01:13

het was inderdaad even uitvogelen hoe ik de foto's erbij moest plaatsen :D
Maar dit was allemaal gekopieerd van het andere forum,ondertussen is er weer het een en ander gebeurt/veranderd!!

vorige maand dacht ik,ik ga ook voor een bare-bottom aquarium.
Is een stuk makkelijker in onderhoud en de visjes hebben ook weer wat meer ruimte.
Toen zag het dus zo uit.
Afbeelding

visjes even tijdelijk in een speciekuip.
Afbeelding

Maar ik kon er echt niet aan wennen,vond het niet echt mooi en vond het ook geen plezier om naar te kijken.
Maar 2 weken later moest ik het aquarium toch weer leeghalen aangezien we nieuw laminaat kregen en ik het aquarium moest verschuiven,mooie kans om er weer zan in te doen.
Zo gezegt zo gedaan en ik was weer helemaal; happy met mijn mooie bakje,maar toen zag ik een paar dagen later ineens een klein plasje water achter het meubel liggen :twisted: :twisted: :shock: WTF bleek dus dat het aquarium lek was aande onderkant.
Afbeelding

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 10-03-2012 01:25

en we gaan weer verder.
Weer het aquarium moeten leeghalen,vissen weer een paar dagen in hun tijdelijk onderkomen :oops:
Ik heb dus de rand waar het lekte opnieuw gekit en gelukkig draait hij nu alweer een paar weekjes weer optimaal,alleen mijn plantjes willen niet meer zo hard (komt denk ik door het te vaak verplaatsen)

Maar dat is nog niet alles........

Ik ben ook nog jarig geweest vorige week en ik was even op marktplaats aan het kijken en daar stond hij dan :D

mijn nieuwe gebruikte bakje!!!
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juwel 1,50x50x60 :D :D

Hier ga ik ook weer zelf een meubel voor maken,dit x met steigerhout op een iets lagere/langere kast waar het lijkt alof hij er optisch boven zweeft!!
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 10-03-2012 10:09

super! :) hoeveel liters zitten er in?
Daar kan je inderdaad nog wel een sluier in kwijt als je wil.
Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken! :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 10-03-2012 10:42

450ltr, naar mijn idee.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 10-03-2012 11:24

Tof zeg :D Dat zelfgemaakte meubel is echt heel mooi geworden. Ben benieuwd naar de 2e!

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 10-03-2012 11:31

welkom Robert!
Vond dat meubel erg mooi van je en je bak ook!
Ben benieuwd wat je hier van gaat maken :)

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 10-03-2012 11:31

Er kan volgens mij inderdaad 450 liter in :D
Ik ben al weer druk in de weer met het meubel te maken,zal er vanavond een paar fotootjes van posten.
Qua inrichting van het nieuwe aquarium en ik nog niet helemaal over uit. wil er denk ik wel een mooi stuk groot wortelhout in,zoals Madelon volgens mij heeft.
Afbeelding

Plaats reactie