Fotoalbum van ZSjonnie

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 13-03-2013 20:42

Jammer dat de wen van de tigerskin niet symmetrisch is of is dit in werkelijkheid niet zo?
Op zijn linkerwang lijkt er meer wengroei te zijn.
Verder ben ik benieuwd naar een topview foto van deze vis.

De oranje heeft dan weer een streepje voor op zijn wen.
Hier zie je een duidelijk symmetrie als dit zo verder blijft evolueren gaat dit top worden in mijn ogen.
Vraag me af of er nog 2 bullets kunnen groeien.
Ik had in het verleden al vermeld dat ik een combi van Tiger/Bullet head zag, nu neigt de wen meer naar tiger (niet te letterlijk nemen).


Kortom deze 2 zou ik zo van je overnemen.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-03-2013 21:09

@ Dino: Ik hou van lengte bij deze vissen. Die gedrongen bouw zoals bij Lionchu's is niet mijn ding.

@ Vissengek: Wat zou het toch fijn zijn als de schuur groter was, dan had ik een nog veel grotere bak gewild :lol:
Verder ben ik tevreden met deze bak. Verlichting is nog steeds niet zoals het hoort, daar hoop ik een van deze weken verandering in te kunnen brengen.
Filtering is nog steeds over de potten. Het doet zijn werk, maar ik zie liever een flinke bioloog of iets in die richting. Ik wilde eerst een bioloog boven de bak zetten, maar dat gaat hem niet worden aangezien ik er geen frame onder kan bouwen zonder heel de bak opnieuw te moeten bouwen. :roll:

@ Brian: In real life is het wel symmetrisch. Hij heeft een te korte schedel voor een mooie wenpartij. Topview is dit ook goed zichtbaar, daar zal ik volgende keer weer een foto van maken.

De oranje vordert in mijn ogen ook erg goed qua kopgroei. Ik ben ook wel benieuwd of de funtans nog verder kunnen ontwikkelen, alleen van mij hoeft het niet zo extreem als waar jij van houdt :lol:
Ik weet jou opmerking over tiger/bullet head nog wel. Daarom ook deze foto's om de progressie bij te houden ;) Dat staat trouwens op p.18.
Met de gedachte dat dit puur door manipulatie komt ben ik in ieder geval al hartstikke tevreden met het resultaat.

En ik denk niet dat je de oranje over zou nemen. De staart is bovenaan een enkele staart en splitst pas halverwege. De staartwortel eindigt iets te hoog en is te dun, waardoor deze vis altijd iets voorover hangt. Ik vermoed ook dat de zwemblaas niet helemaal is zoals het hoort, omdat ze meer problemen met balans heeft als de rest.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 13-03-2013 21:16

Even pg18 bekeken.
Idd bij de Tigerskin kan je zien dat de wengroei symmetrisch is, wss komt dit door de overheersende witte kleur op zijn rechterwang gezichtsbedrog op de laatste foto's.

Ik ga eens kijken of er duidelijkere foto's zijn van de oranje zijn staart.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Gast

Bericht door Gast » 13-03-2013 21:17

best mooi toch zon dragon eye oranda :lol: :
Mijn alien
Afbeelding
dus niet :roll: :P

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 13-03-2013 22:29

Ach, zo heb je toch ook iets bijzonders, Rex? Een goed gelukte kruising kan ook best mooi zijn toch? Dat maakt hem ook wel weer uniek. Er zijn er niet veel zoals hem :wink: Ik vind hem persoonlijk eigenlijk wel erg mooi.

Adolf blijft een prachtige vis, ondanks zijn leeftijd. Weet je hoe oud hij precies is?

En ja, je hamsters zijn echt über cute! :lol:

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 13-03-2013 23:16

Ik heb ze vorig weekend ook bij de INTRAt... in Heerhugowaard gezien, maar dat waren red caps.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-03-2013 23:26

Ik heb het even opgezocht en hij is nu 4 jaar en 1 maand.. Preciezer als dat kan ik niet zijn :lol:
Ik dacht eigenlijk dat ik ze al een jaar langer had, maar blijkbaar niet :)
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 14-03-2013 12:48

Ik vind je hamsters er erg goed uitzien!
Hoop dat wij in de toekomst ook zo'n dingen kunnen bereiken met die van ons!

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 15-03-2013 19:06

Wat een mooie heldere foto's zijn dat 8)
Nu kan ik eigenlijk niet meer mijn tel. als excuus gebruiken dat ik geen goede foto's kan maken als je die van jou ziet. :)
Je hamsters zien er goed uit,dat terwijl ze toch niet veel hebben gegeten met de kou,toch?
wat voor verlichting gebruik je nu om de zon na te bootsen in dr bak,gewoon een special tl lamp oid?
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-03-2013 19:29

@ Evelien: Het ligt eraan hoever je zelf wil gaan, maar als ik die Ryukinbak van Brian ziet dan komt dat wel goed lijkt mij :lol:

@ Rogolf: Ze krijgen inderdaad al een tijd weinig (voor hun doen) te eten en onder de 10 graden (watertemperatuur) kregen ze helemaal niets.
Qua verlichting gebruik ik UV-B lampen. Die zijn niet voor aquaria gemaakt. Ze worden ook (in grotere maat) in zonnebanken gebruikt.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie