Fotoalbum van ZSjonnie

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 13-03-2013 17:08

ik hou van symmetrie.

1 oranda met telescoopogen is geen demekin.

volg je me? :)

en als ik zo zie wat er nu al op zijn kop zit vergeleken met toen ik hem bracht, verwacht ik nog een behoorlijke wen over een half jaartje.

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 13-03-2013 17:08

Ik vind OC wel een lief koppie hebben. Beetje aandoenlijk zo :p

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-03-2013 17:40

Je kan er nu wel van uitgaan dat hij waarschijnlijk nooit zoveel massa krijgt als je voorgaande Demekins.
Of hij gegroeid is kan ik niet zeggen, dat zie je niet wanneer je hem elke dag ziet :lol:
Als je hem hebt gemeten voor je hem hier bracht zou ik hem nu wel kunnen meten?

En nee, gewoon een oude samsung galaxy ace. Slechte camera, maar ik heb gewoon goede verlichting gebruikt ;)

Het kopgroei gaat wel doorzetten als ik het zo zie. Ik verwacht ook wel een redelijke hoeveelheid over een half jaartje. Zeker als hij zonlicht krijgt.
Hij krijgt hier kunstmatig UV-B, dus misschien dat het wel minder snel ontwikkeld wanneer je dit weg houdt..

Misschien een idee om nu nog een ranchu met bolle ogen te zoeken? :lol:
Dan een hemelkijker met rugvin (die welke ik eerst liet zien) en een hemelkijker zonder rugvin (zoals het hoort) en je hebt weer symmetrie :lol:

Verder bedankt voor de complimenten!
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 13-03-2013 17:49

die conclusie trok ik ook al, en na de dikke ogen vind ik een hump het mooist bij een demekin. en dat ben ik met je eens, die had er nu al moeten zijn. geen massa nu.

ik meet hem niet met een centimeter ofzo, maar mijn hand is een goede graadmeter. maar ik zie het zo ook wel. langer en vooral hoger geworden.

en nee, laten we er het beste proberen uit te krijgen. kunstmatig uvb ga ik ook maar eens info voor winnen en toepassen denk ik.

en zeg nooit nooit natuurlijk, maar ik vind ranchu niet mooi, (uitzonderingen daargelaten) maar de rest van je plan zou kunnen werken.

denk wel dat dino gek word als ik hem zn lijst geef. haha.

pearlscale met telescoopogen komt nu ook dichterbij. ik heb nog even want mijn vriendin heeft schade aan mijn auto gereden, en het budget wat ik voor die bak had is grotendeels weg door reparatiekosten.. dus kan nog even nadenken over wat ik nu verder wil.

als andere mensen goeie ideeën hebben hoor ik ze graag natuurlijk. ^^
zal straks even foto zoeken van net voor die naar jou toe ging, dan zie je het zelf ook.

edit, dit is een van de laatste foto's gezien de datum.
Afbeelding

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 13-03-2013 18:41

Woow OC is echt veranderd :D

Ik vind je ranchus echt lief :)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-03-2013 19:10

Haha, denk je een demekin gekocht te hebben krijg je nu een vuilnisbakkeras met alle respect.
Maar ik vind hem niet eens lelijk ofzo.

Ik da het dat je vorig jaar zei dat je ranchu niet wou groeien. :roll:
Hij is nu toch net zo groot als een vuistje. :D

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 13-03-2013 19:28

shit happens dino, ik dacht een mooie gevonden te hebben. zo zie je maar, jonge vissen + LFS is een grote gok..

ik wou perse een 3 maanden visje.. nu heb ik er een.. met wen. lol.

ben wel benieuwd hoe die er over een jaar eruit ziet, als er geen problemen komen met de zwemblaas, of andere organen. want dat zal het volgende dan wel zijn.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-03-2013 20:13

Alsjeblieft hou op schei uit. Praat daar maar over als hij weer bij jou rond zwemt. Dat moet ik niet in mijn bakken hoor :lol:

En klopt Dino. Sinds dat ze naar buiten zijn gegaan gaat het de goede kant op. Daarom weet ik nu zeker dat zonlicht erg belangrijk is en ben om die reden ook in de schuur verder gegaan met kunstmatig UV-B licht. Het kopgroei wilde binnen ook helemaal niet ontwikkelen en dat schiet nu ook goed op. Ik hoop dat ze met de warmere temperaturen weer wat meer de lengte ingaan..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-03-2013 20:33

In de lengte? Vind je dat mooi? Of juist meer gedrongen?

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 13-03-2013 20:41

Leuk om te zien dit :)

OC lijkt meer een lange bouw te hebben, denk wel dat die groot (lees lang) zou kunnen worden als dat erin zit.

De andere zien er ook goed uit. Ben benieuwd hoe groot de Ranchu's uiteindelijk gaan worden.
De vinnen van Adolf zijn echt lang zeg, grappig dat dat snorretje nog steeds aanwezig is :P

Ben je nog tevreden met je bak,verlichting en filtering?

Plaats reactie