Fotoalbum van ZSjonnie

De foto-albums van diverse leden [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 05-11-2011 15:32

Ik heb gister de halve nacht naar informatie gezocht.
Helaas is er niet veel aan te doen zoals ik al vermoedde.

Als dit niet werkt ga ik hem een maand laten vasten met een aantal epsom zoutbaden.
Als het dan nog niet opgelost is en ze leeft nog, dan ga ik een dokter inschakelen.
Desnoods gaat het eruit via een operatie!

Straks ga ik beginnen met de nieuwe pomp aansluiten op de plantenbak.
Je wilt niet weten hoe die bak eruit ziet, 1 bende.. :cry:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 05-11-2011 15:58

Succes ZSjonnie, niet zo leuk nieuws dit.


Maar met een eigenaar zoals jou heb ik er wel vertrouwen in.

Gaat helemaal goed komen!
Afbeelding

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 05-11-2011 16:10

Ojee suc6,

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 05-11-2011 16:49

Vervelend ZSjonnie, hopelijk komt het goed!

Weet je zeker dat het kuit is? Misschien (hopelijk) heb je het verkeerd gevoeld en is er niks aan de hand..?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 05-11-2011 17:17

Nee de buik voelt echt te hard aan.
Samen met het erger wordende balans probleem en eerst het idee dat ze ziek was maakt het redelijk zeker.
Ze blijft ook gewoon actief en eet goed.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 08-11-2011 22:20

Hier dan even 2 fotootjes van hoe de 6500l/h pomp staat aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

En hier 3 korte filmpjes van de stroming.
Hoe je normaal gesproken naar de bak kijkt:
Afbeelding
Recht zie je een ophoping van luchtbelletjes, dat komt doordat 1 gaatje daar net aan het wateroppervlak zit, dus die blaast wat lucht in het water.
Zoals je ziet is de bak hier ook niet tot de rand gevuld zoals normaal gesproken wel het geval is.
Voor het oplettende oog ook meteen enigszins zichtbaar hoe mijn bak eraan toe is na een paar weken zonder filter en CO2 :(

Door het voederluikje:
Afbeelding

Door een gat wat slangen en kabels lopen:
Afbeelding

Zoals je ziet valt de stroming nog reuze mee.
Dat komt door die immense uitstroombuis van een meter die ik hiervoor gemaakt heb :lol:
Om de inlaatkorf zit een stuk grof filterschuim om te voorkomen dat me japonica's naar binnen worden gezogen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-11-2011 22:23

jeetje wat een techniek! ik zou het niet kunnen namaken om eerlijk te zijn :). Knap!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 08-11-2011 22:30

Zo moeilijk is het niet hoor ;)

Nog ter aanvulling:
Beide filterpotten zijn eheim classic potten waarbij de rotor en alle bijbehorende onderdelen verwijdert zijn.
De potten zijn van beide kanten afgesloten dmv een kraan en kan hierdoor dus 1 pot schoonmaken terwijl de ander doordraait.
Beide potten hebben hetzelfde filtermateriaal.

De kast is zoals je ziet nog lang niet af :lol:
Dat moet ik ook eerdaags maar eens gaan doen als ik er tijd voor heb -_-"
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 08-11-2011 22:42

Dat valt inderdaad erg mee zeg!
Ik had een heuse vijverfilter in mijn gedachten :lol:
Je hebt het wel erg mooi en netjes neergezet! Heel overzichtelijk.
Ik dacht dat er niet zomaar een grote hoeveelheid water in een kleine pot kan.
Ik wou mijn eheim 2213 ook ombouwen eerst en er een opvoerpomp op zetten van een vijver.
Mij werd dit afgeraden omdat de inhoud van de pomp niet goed is en dat de bacteriën letterlijk weg worden geblazen door de stroom.
Heb ik niets voor niets een nieuwe pomp gekocht -.-'
Vind het erg netjes :)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 08-11-2011 23:01

De hoeveelheid water in de pot blijft hetzelfde hoor ;)
Het gaat er alleen wat rapper doorheen.

Mijn oude pomp had ik voor de potten opgesteld, hierdoor werkte je met overdruk in de potten.
Aangezien deze pomp aanzienlijk sterker is heb ik hem erachter gezet, dus nu werk ik met onderdruk zoals de potten voor gemaakt zijn.

De stroming in verhouding tot de filterinhoud is nu wel wat sterk, niet de ideale manier om een stabiele bacteriecultuur op te bouwen dus.
Dat is de reden waarom ik een groter filtervat wil bouwen. Dan kan ik ook meteen gaan werken met twee 16/22 inlaten, aan beide kanten van de bak 1.
In mijn geval is een iets zwakker bacteriecultuur geen groot probleem, aangezien de planten het ammoniak al opnemen voor het filter de kans krijgt.
Ik moet namelijk om de dag KNO3 toevoegen, aangezien mijn NO3 gehalte anders te laag wordt voor mijn planten :roll:
Ik ververs dus alleen om overschotten aan plantenvoeding onder controle te houden in plaats van de meeste die hun nitraatwaarde onder controle willen houden ^_^
Mijn filter is feitelijk alleen een opslagplaats voor het troep in de bak (ontlasting, dode bladeren, etc.)
Ik heb ook geen zware bezetting, normaal gesproken zwom Guppie hier in samen met 15 Corydora panda en 22 Caridina multidentate (japonica).
Ik begon trouwens met 9 Corydora Panda, maar blijkbaar kweken ze makkelijk tussen goudvissen en hun ouderdieren :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie