Fotoalbum van ZSjonnie

De foto-albums van diverse leden [leden]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 26-10-2011 20:37

hoe heb je het zo groen gekregen?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-10-2011 21:19

Ik heb eerst groenwater gekweekt in de tuin.
Daarna in mijn aquarium toegepast :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 21:50

haha echt iets voor jou Sjonnie :)

Heb je trouwens meer fotos van Adolf? lijkt me een hele mooie vis. Ben je niet bang dat hij helemaal wit wordt eigenlijk?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-10-2011 22:30

Niet op het moment van hoe hij er nu bij zwemt.
Ik baal al als een stekker dat hij zo wit is geworden als dat hij nu is.
Ik ben juist blij dat het kleine beetje rode pigment wat hij over had nu weer echt rood is door het groenwater.
In groenwater of met zonlicht ben ik niet bang dat hij helemaal wit wordt..
Al is dat kleine beetje rood nu ook geen echt verschil meer met een helemaal witte vis :?

De bouw van deze vis (vind ik..) is echt geweldig...
Laatste keer dat ik hem meette was hij 9cm lengte en 8cm hoogte van het lichaam.
Van voren is het ook zowat een driehoek en van de zijkant een bal met een kopje erop geplakt :P
Alleen jammer dat het een runt is :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 22:33

hm... ik ken dat. Dat heb ik met die twee zelfgekweekte Ryukins. Die short tail is echt heel mooi geworden, is ook prachtig rood wit op kleur gekomen, maar hij heeft aan één kant een giga lelijk gekrult kieuwdeksel en dat is mij dus een doorn in het oog. Het is ook jammer dat hij af en toe problemen heeft met rechtop zwemmen.
Die andere vis is van metaalkleurig naar oranje gegaan. Niet echt iets speciaals geworden helaas, en een beetje een kikker kop. Hij kan zijn bekje niet helemaal open doen en eigenlijk vind ik dat wel zielig, maar ik wil hem niet cullen - nog niet tenminste.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-10-2011 22:42

Hmmz, jij noemt nu 2 punten op waar ik meteen op zou uitselecteren..
Dat kieuwdeksel en de mond.
Ik heb hier ook een visje gehad met gekrult kieuwdeksel, dat werd pas redelijk laat zichtbaar.
Maar alsnog als voer geïndigt.

Dat van metaalkleurig naar oranje is gewoon laat op kleur komen.
Ik ben hier zelf voorstander van, aangezien het op kleur komen energie kost, wat beter aan de rest van de ontwikkeling besteed kan worden.
Kwekers hebben juist liever zo snel mogelijk kleur, zodat de verkoop ook sneller kan beginnen.
Sneller verkopen = bruto omzet - minder kosten = meer netto winst. :)
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 27-10-2011 09:56

Mooie vissen ZSjonnie,

en ik kan me voorstellen dat ze helemaal gek zijn op het groene water.


Als je uiteindelijk toch wilt overstappen naar helder water, esthetisch kan ik mij dat zeer goed voorstellen, maar toch tevreden was met de filterende capaciteiten van het groene water, dan kan ik je aanraden je in te lezen in bio-filters met algen als media.


In principe is het een aparte kamer in een biofilter of wet/dry trickle filter, met een lamp erop waar algen zullen groeien, de algen zul je uiteindelijk voeden met supplementen totdat je een optimale populatie bereikt.

Het water zal dan langs de verschillende kamers lopen en uiteindelijk langs de algen vloeien, waar de algen hun werk kunnen doen.


Heb het is een keer gezien en uitgelegd gekregen van een man met een zoutwater aquarium en een bio filter installatie, waarin hij levend steen en algen als bio filter media gebruikte.

Deze man heeft een GIGANTISCH aquarium van minstens 4000 liter, en dan ben ik zeer serieus.

Hij was erg tevreden over zijn filter, dus misschien een idee voor je?
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-10-2011 16:05

Dankje :wink:

Voordat ik aan groenwater begon was dit een helderwaterbak waarvan alle ruiten compleet bedekt waren met alg.
Jou voorstel is dus in principe hetzelfde als dat ik toentertijd ook gebruikte alleen in de bak zelf ipv in een bioloog.
Ik hecht mij namelijk niet zoveel aan de visuele aspecten van deze hobby :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 27-10-2011 17:27

ZSjonnie schreef:Dankje :wink:

Voordat ik aan groenwater begon was dit een helderwaterbak waarvan alle ruiten compleet bedekt waren met alg.
Jou voorstel is dus in principe hetzelfde als dat ik toentertijd ook gebruikte alleen in de bak zelf ipv in een bioloog.
Ik hecht mij namelijk niet zoveel aan de visuele aspecten van deze hobby :lol:
Precies zo kun je het zien :D

Vind zelf sowieso dat er zoveel mogelijk algen aanwezig moeten in een aquarium, voor tot zover esthetisch toelaatbaar (voor iedereen anders)
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-10-2011 19:58

Ik ben voorstander van alg in goudwaterbakken.
Buiten de natuurlijk filtrerende werking is het ook een 24/7 beschikbare (gezonde) voedingsbron.
Alg (en ook goed groeiende planten) zijn daadwerkelijke filters.
Een drukfilter of bioloog wordt filter genoemd, maar in principe zetten deze alleen schadelijke stoffen om in minder schadelijke stoffen.
Deze filteren geen stoffen uit het water.
Alg (planten) filteren ammoniak uit het water, deze verbruiken ze en het enige restproduct is zuurstof overdag en CO2 's avonds.
Zuurstof is (mits niet té veel) onschadelijk voor vissen en hoognodig.
CO2 is nodig voor planten en algen om te groeien en mits niet té veel onschadelijk voor vissen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie