foto-album van Mausie

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 17-07-2012 20:08

goed begin is het halve werk :D je achterwand is inderdaad grappig!!
Het is jammer dat je zover weg woont anders had je een oranda van mij mogen uitzoeken!!
Ik wil toch graag overgaan op een speciaalbak voor ranchu's,maar ik heb nog 3 oranda's die dan een goed tehuis zoeken :wink:
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-07-2012 20:13

Nu je het zegt, Sanne heeft ook nog een kirin Oranda zwemmen die weg mag..
Deze zwemt daar al een tijd en heeft zich wel bewezen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Mausie
Lid FGF
Berichten: 175
Lid geworden op: 26-03-2012 09:40

Bericht door Mausie » 17-07-2012 22:02

@Zsjonnie,

Thnx voor de info, dan houden we het gewoon op 8 uur.
Is het dan verstandig om 's morgens een paar uur te laten branden en dan 's avonds weer?
Ik werk namelijk van half 7 tot 4. En wil er 's avonds natuurlijk nog wel van kunnen genieten.

@Brian,
Geduld is zeker een schone zaak, maar dat heb ik al wel bewezen haha. Wacht al sinds april, me ouders zijn blij dat het aquarium de deur uit is. Nu ik nog hahaha.

@Rogolf,

Dankjewel, ja vond hem ook wel leuk. En over een tijdje als we de tekst zat zijn plakken we er gewoon weer een nieuwe op haha.
Ligt eraan wat ver weg is, autorijden is voor mij geen probleem. Rij voor mijn werk door het hele land.

@Zsjonnie,

Zal haar eens een pm sturen.


En niet vergeten, het aquarium vandaag gevuld. Ging echt makkelijk, pomp is nu lekker aan het draaien.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-07-2012 22:35

Ik heb hier mijn verlichting van 14:00 tot 0:00 aanstaan.
Als de bak niet te veel daglicht/zonlicht vangt maakt het niet uit wanneer je het licht laat branden.
Ik heb 1 bak staan die wel zonlicht vangt en daar hang ik gewoon 's nachts een deken overheen tot de volgende middag.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 17-07-2012 22:49

Je zal toch zelf moeten uitzoeken wat voor jou aquarium uiteindelijk het beste is. Elke bak is anders. Zo ben ik begonnen met 5 uur licht, dat is nu "uitgebouwd" van 7 tot 10 in de ochtend en van 6 tot 10 in de avond...

Dat is op dit moment 7 uurtjes, en ik ben tevreden over de "huishouding" van m'n bak...

Mijn bak draait nu iets meer dan 4 maanden en pas nu neemt het alg op mijn plantjes mondjes maat af...

Mausie
Lid FGF
Berichten: 175
Lid geworden op: 26-03-2012 09:40

Bericht door Mausie » 20-07-2012 08:45

Ja dat is waar, maar heb nu in iedergeval een soort lijn draait waar ik me ongeveer aan kan houden.

Vind het altijd leuk om foto's te plaatsen, hier een foto van het vullen.
Samen met de foto van de koppeling op de kraan, dat is echt ideaal, nooit geweten dat het zo makkelijk zou kunnen.

Afbeelding
Afbeelding

Greetzzz

Gast

Bericht door Gast » 20-07-2012 10:23

yep, idd heel handig dat koppelstuk :)
ben benieuwd wat voor vissen erin komen :)

Mausie
Lid FGF
Berichten: 175
Lid geworden op: 26-03-2012 09:40

Bericht door Mausie » 06-08-2012 08:43

En weer even een update.
Anderhalve week geleden bij Dino geweest voor wat spulletjes voor het opstarten van het aquarium.
Na weer veel wijzer geworden te zijn, kwam Dino met het advies om toch ook een vis mee te nemen.
Aangezien het opstarten met FCC en FTR niet veel nut heeft als er geen slechte bacteriën in de bak zitten.
Dat is misschien iets te grof gezegd, maar daar komt het wel op neer. Maar dat weten jullie allemaal beter als ik haha.
Na even wat overleggen en twijfelen, hebben we de beslissing genomen.
Om samen met een Fles FCC, flinke hoeveelheid FTR, flinke zak voer. En niet te vergeten een flinke Oranda.
Terug naar huis te gaan. Moet eerlijk zeggen dat ik ter plekke nog even heb zitten denken of we wel voor de Oranda moeten gaan. Puur omdat dit toch een erg gevoelige vis is. Maar dit is mijn eerste keuze, dus dan moet ik daar niet van af stappen. En er gewoon voor gaan.

Om een lang verhaal kort te maken, heeft het me in het begin toch wat stress volle vakantie dagen bezorgd. Puur omdat na de eerste dag, hij/zij niet meer wilde eten. En constant op de bodem hing. Maar na regelmatig testen en water verversen. Gaat het zeker de goede kant op. Eten gaat erg goed, en de water wissels vind die naar mijn mening super. Zwemt erg vrolijk heen en weer. Hangt nog steeds wel regelmatig een beetje stil maar dat zal er wel bij horen. De water waarders zijn op dit moment redelijk. Nog niet top, maar dat is ook niet te verwachten. Ik doe nu om de paar dagen een flinke water wissel. En natuurlijk het wegzuigen van de poep. Ik had een stofzuiger van Eheim besteld, en dit leek me erg handig. Maar de poep krijg die niet opgezogen, dus op dit moment doen we het gewoon met de tuinslang tijdens de water wissel.
Nog even opzoek naar een andere manier om het af te zuigen. Denk zelf dat 2 keer per week een flinke waterwissel goed moet zijn. Vanaf vandaag is mijn werkweek weer begonnen, dus denk dat ik op een maandag een waterwissel van zo 50 % doe en op donderdag 1 van 80%. Dit moeten we nog wel even aankijken, aangezien er op dit moment nog maar 1 vis in zit. Van de week wil ik weer even langs Dino gaan om er 1 bij te halen.

Wel had ik nog even een vraag over verlichting, heb het gevoel dat hij/zij dit totaal niet fijn vind, op het moment dat het licht aan gaat. Gaat die als een gek door de bak heen, zwemt overal tegen aan. en eindigt na een paar miniuten stil in een hoekje. Waar zou dat aan kunnen liggen, verlichting te fel? of is dit nog stress van alles bij elkaar. Het is totaal geen prettig gezicht als die zo als een gek door de bak gaat.

De foto is niet zo scherp, even snel met de telefoon gemaakt tijdens een waterwissel.
Afbeelding

En nog even een kort filmpje.
http://youtu.be/ETACK030lMg

Greetzz
Mausss

Gast

Bericht door Gast » 06-08-2012 08:52

Prachtbeest! :D
en hij heeft een hele mooie wen.

Hoeveel tl's zitten erin?
als het er 4 zijn, zou ik er maar twee aan doen :)
want je vis schrikt nu van het plotselinge felle licht dat aan gaat.
Je kan ook een dimmer voor je verlichting gebruiken.

Ik ben heel benieuwd wat voor oranda je erbij gaat kopen!
Weet je al welke kleur, grootte, soort oranda?

Groeten van Olympus

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 06-08-2012 09:28

Hoi Mausie, het advies dat je een vis in je aquarium doet is dat een vis afval produceerd zodat je bacteriën wat te doen hebben. Ik dacht namelijk dat je bak al 2 of 3 weken was ingedraaid? Dan is het de beste dat je elke keer 1 vis erbij doet zodat je water niet in 1 keer word belast. Met resultaat dat je filter nog keer tijd nodig heeft. Maar je bak ziet er goed uit moet ik zeggen. :D

Plaats reactie