Fotoalbum van FROST

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 24-04-2012 09:52

Zo werkt dan toch de natuur, rovers pakken de gemakkelijkste prooien, en dat zijn meestal de tragere/zwakkere exemplaren. Al maakt dat vaak niet zoveel uit met al die tamme vissen, dan kan een snellere vis ook dichtbij komen, dat is weer een nadeel met tmme vissen, een reiger schrikt ze in het begin ook niet af.

@pat, dat van die bodemdrain komt vrij regelmatig voor :lol: , meestal kun je dat gemakkelijk oplossen door ee paar kleine gaatjes in de deksel te boren, zodat er geen luchtbel onder de deksel kan vormen, maar dit is weer meer een tip voor mensen die nog aan zoiets willen beginnen, jullie hebben het al opgelost.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 24-04-2012 09:57

Wat zonde van je vissen, ik ben benieuwd hoe het is als het af is.....suc 6 nog verder!~stuur die reiger maar hierheen...
Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-04-2012 10:43

Hoezo Eline, heb je zin in gebraden reiger? :lol:

Sterkte ermee Frost, zowel met het verlies van je vissen als met het project op zich. Wat een werk!

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 24-04-2012 11:12

Ja lijkt me lekker, met een papje, knal ik hem overhoop met de buks! Het is de natuur ja, maar zo zonde van die mooie vissen!
Afbeelding

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 24-04-2012 12:28

Wat zonde van de 4 vissen die weggehaald zijn door de reiger!
Echt heel jammer!
Succes verder! Groetjes

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 24-04-2012 13:56

Echt zonde van je vissen! Helemaal je Ranchu :(
Is een netje zoals ik het heb gedaan ook geen oplossing voor jou? Kost relatief weinig en toch een makkelijke, goede oplossing.. Ik ben bang dat je niet van deze reiger afkomt. Die krengen onthouden precies waar ze makkelijke snacks vandaan kunnen halen.
Eind vorige zomer toen je net je vijver af had, had je al eens een reiger op bezoek.. grote kans dat dit dezelfde is..

Ik zie dat je filter pompgevoed is.. heb je er ergens een beveiliging in gebouwd?
Stel dat je een keer een lek krijgt in je filter (gebeurd vaker dan je denkt), dan pomp je in 1x je hele vijver leeg.

Ziet er verder mooi uit. Zat folie over om de vijver nog wat uit te breiden en ik denk dat je met die plateaus het risico op instorten wel redelijk beperkt ja :)

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 24-04-2012 18:10

Daarom heb ik de pomp ook niet helemaal op de bodem staan. En zuig regelmatig de bodem af met zo'n water"stof"zuiger. (levens gevaarlijk zo'n waterstof-zuiger :wink: )
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 24-04-2012 18:48

Wat klote zeg. Weet je zeker dat het een reiger was en geen poes ofzo?

Gast

Bericht door Gast » 24-04-2012 21:19

We hebben hier inderdaad wel wat katten lopen maar of die zo op de ton konden? Het blijft een raadsel. De reiger overigens al een paar dagen niet gezien, alle vissen zijn er nog. Ik heb voor de zekerheid wel de hele dag mijn drie katten buiten, die houden vogels ook een beetje op een afstand ;) En de zilvermeeuwen zijn ook niet gek op reigers. Ze zitten hier op de schoorsteen ( paartje dat druk aan het baltsen is ) en als er dan een reiger of een roofvogel in de buurt is gaan ze flink te keer en jagen ze die vijand zelfs weg. Ideaal.

Filter: op zich is het een heel goed filter met hoge capaciteit, maar het sluitingsmechanisme is echt vreselijk. Het werkt met zo'n klik ring en als de rubberen band dan niet goed op zijn plek ligt sluit de kap dus ook niet goed. Ook maakt de pomp een beetje ratelende geluiden. We hebben hem al helemaal schoon gemaakt tijdens de vijverombouw maar het geluid gaat niet weg. Daar moet ik nog even over na vragen bij de koi handelaar. Een nog grotere ellende zijn de slangen. Door de vrieskou waren een paar slangen niet goed meer en toen ik ze wilde verleggen spleten ze zo aan de onderkant open. We hebben er nu weer nieuwe op zitten.
Ik zit er al in al wel over na te denken een ander filter aan te schaffen, een meerkamerfilter misschien, maar ik heb geen flauw idee hoe je die zou moeten aansluiten want ze zijn zo groot en we hebben geen bodemdrain.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 24-04-2012 22:52

Een meerkamerfilter is in princiepe ook in een pompopstelling te plaatsen, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Sterkte met het verlies van je vissen.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Plaats reactie