Fotoalbum van FROST

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 25-04-2012 00:33

Ok, goed om te horen Martijn. Ik ben her en der al naar informatie aan het zoeken hoe ik zoiets zou kunnen aansluiten maar ik kan er eigenlijk niet veel over vinden. Ik ben in ieder geval ook van plan zo'n waterstofzuiger aan te schaffen. In de herfst waaien er een hoop bladeren in de vijver en die heb ik er nu altijd stuk voor stuk uit gevist met een netje, maar hierdoor doe je ook de rest van het vuil opwaaien wat niet gezond is voor de sluiers en de kois.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 25-04-2012 00:34

Als je dan toch bezig bent zou een skimmer erop ook niet weg zijn dan voor je bladeren af te hevelen.

Gast

Bericht door Gast » 25-04-2012 00:56

De ellende is dat ik zo weinig ruimte heb in die hoek. Ik zou een meerkamerfilter in mijn schuur kwijt kunnen maar dan moet ik gaten gaan boren in het muurtje van de schuur haha denk niet dat dat verstandig is ;)

Naja, ik ga er nog wel even over brainstormen.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 25-04-2012 23:07

Klopt hebben wij wel gedaan en nu alles weg is hebben wij.............je raad het al................open gaten in de muur, lucht wel lekker door :lol:

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 26-04-2012 15:25

Er is heel veel info te vinden over filtering op koifora. Wellicht een idee om even te kijken :)

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2012 17:07

Tijd voor een fotoupdate van een paar van de vissen, waaronder de twee nieuwe aanwinsten

Vis 1 (klassieke rood witte medium tail Ryukin) Grote mooie vis met een giga body. Heeft een zeer goede eetlust!
Afbeelding
Afbeelding

Vis 2 (sakura Ryukin) De vis is gelukkig in gewicht wat aangekomen, hij was een beetje mager toen we hem kochten en moet zich nog vollop ontwikkelen. De body is mooi doorzichtig rose met een oranje buik en donkerrode oogjes. De lip is ook rood. Hele aparte vis om te zien. Volgens Dino erg zeldzaam.
Afbeelding
Afbeelding

vis 3 (één van de bekende bakbeesten- blijft een aparte verschijning met die half doorzichtige buik)
Afbeelding

Vis 4 ( Calico Ryukin die onder de paaiuitslag zit. Prachtige kleuren zo met de zon er op. )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vis 5 ( Speciaal voor Dino - één van de tien kleine Ryukins )
Afbeelding
Afbeelding

Vis 6 ( ons Oudje dat niet op de foto wilde - daarom knap lastig om zijn prachtige butterfly tail aan jullie te laten zien )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 12-05-2012 17:20

Wauw echt super mooi!
Prachtige vissen, en je nieuwe aanwinsten ook! Super!
Mooi die kleuren en bouw!

Je Calico Ryukin vind ik ook echt prachtig!

Groetjess

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 12-05-2012 17:37

Je vissen zien er goed uit! Leuke update!

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 12-05-2012 19:52

Mooie vissen die 2 nieuwe.
Ben wel benieuwd naar een foto van je grootste Ryukin.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2012 20:06

Vis nummer 3 is tot nu toe de grootste Ryukin die ik in mijn bezit heb, samen met die rood witte die nieuw is. De vissen liggen hier op de hand van mijn man dus dat geeft al een beetje een indicatie hoe groot ze nu zijn. Het zijn geen jumbo's, zoals die nu bij Dino binnen in de woonkamer zwemmen, maar ze zijn wel massief kwa lichaamsbouw. Ik ga er van uit dat ze nog wel een zomertje doorgroeien, al zal het wel niet bar veel zijn denk ik.

Plaats reactie