Fotoalbum van FROST

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 12-05-2012 20:45

mooi allemaal.

sommige van je vissen doen me denken aan spiegel en rijenkarpers.
zal van de week es op zolder neuzen. heb tonnen foto's daarvan nog.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 12-05-2012 21:00

Erg mooie vissen heb je daar ook je nieuwe aanwinsten zijn prachtig vooral vis 2 vindt ik een erg aparte verschijning maar jullie 'oudje' met de butterfly tail vindt ik ook erg mooi en ook al een flinke vis zo te zien.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 12-05-2012 22:45

Ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten. Ze zien er inderdaad allemaal goed en gezond uit! Je calico vind ik prachtig.

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 13-05-2012 09:53

Prachtig! is de vijver helemaal klaar? die calico een beauty....
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2012 11:48

ja, het was weer ERG moeilijk kiezen bij Dino de vorige keer. Maar toen ik dat kleintje zag was ik op slag verliefd. We noemen de vis dan ook vaak "Lipstick". (lippenstift) vanwege die rode omranding van de bek.
Die nieuwe rood witte Ryukin is altijd als eerste boven als er voer in de vijver wordt gegooid. Hij schrokt het echt naar binnen, nog erger dan de Kois! :shock: Tis niet te hopen dat hij letterlijk uit elkaar ploft van binnen.

Die butterfly is inderdaad een hele grote vis. Zoals ik al eens eerder aangaf zijn zijn ogen zo groot als knikkers. Hij is heel kwetsbaar daardoor en daarom proberen we hem zo voorzichtig mogelijk vast te pakken als we fotos maken. Daar maakt de vis altijd misbruik van. Zoals te zien is op de fotos maakt hij dan een typische beweging met de kop en het lichaam en daardoor komt hij vrijwel altijd uit de hand en weer in het water terecht. Hij dwingt als het ware respect af ;)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 31-03-2013 11:37

Hee waar blijft jou update? Zeker na gisteren. :D

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 09-07-2013 00:56

Zoals beloofd even een update van de nieuwe vissen, hoewel ik helaas moet melden dat er nog twee dieren niet opstaan; die kreeg ik niet te pakken dus de foto's daarvan komen later.
Enjoy:

Ten eerste de nieuwe kleine calico Broadtails. Geen AAA kwaliteit (her en der wat kleine foutjes, staart wat rommelig of een kieuwdeksel wat iets naar buiten staat) maar wel super mooie kleuren. Over de bouw ben ik helaas nog niet erg te spreken. Ze hebben iets meer rug gekregen sinds ik ze heb gekocht van Dino in Mei, maar het is niet spectaculair te noemen. Ik ga ze eind van de maand in de verkoop doen, kijken of er animo voor is in de noordkop.
Afbeelding Afbeelding

De rood witte visjes doen het een stuk beter, die hebben rondere buiken en een iets hogere rug. Kleuren zijn werkelijk prachtig en de tekeningen blijven aanwezig. Bij het witte exemplaar is er zelfs wat zwart bij gekomen in de staart. Deze vissen blijven voorlopig, wie weet voor het volgende kweek project.
Afbeelding Afbeelding

Dan was er nog dit visje: heel klein opgekocht bij de faunal*** als Goshiki kleurig en die is nu helemaal sakura/tricolor geworden, zit her en der nog wat zwart in maar ik verwacht dat dit met de tijd wel wegtrekt. Heel vrolijk visje dat heel tam is; hij eet bijna uit de hand.
Afbeelding Afbeelding

Nog twee broadtails die bij Dino vandaan komen: uit een andere zending en van betere kwaliteit. Lekker dikke buiken en mooie vinnen. Ik verwacht veel van deze dieren, hoop er volgend jaar, als het even mee zit, mee te kweken:
Afbeelding Afbeelding

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 09-07-2013 01:04

Nog een foto:
Afbeelding

ja... en dan is er nog de eigen kweek.
Ik heb uiteindelijk twee vissen over gehouden. Ondertussen zijn ze toch weer flink gegroeid en oh wat zijn ze mooi op kleur, daar doet een foto echt geen eer aan hoor.
Afbeelding Afbeelding

De single tail is moeilijk op de foto te krijgen; zijn vinnen zijn doorzichtig dus je ziet eigenlijk alleen het lichaam ;) Hij is iets kleiner als de calico maar heeft een hele mooie ronde bouw. Hij is ook kwa karakter heel flink. Zo ver gaat het nog steeds goed, geen vergroeiingen en geen kurkentrekker gedrag.
Afbeelding Afbeelding

tot slot nog even deze teaser ;)
Afbeelding Afbeelding

Goldfishdude
Lid FGF
Berichten: 80
Lid geworden op: 28-06-2013 16:10

Bericht door Goldfishdude » 09-07-2013 09:16

hele mooie vissen.
Wat zijn de specs van de vijver?
Heb je ook een foto van de vijver?

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 09-07-2013 13:00

Momenteel heb ik alleen oude foto's van de vijver op de schijf staan, voor de eerste verbouwing, moet nodig weer eens nieuwe maken, maar wilde eerst wachten tot de nieuwe vijver volgend jaar gebouwd is. Hij is nu gewoon voor Koi te klein(zit nu ongeveer op 7 kuup), er moeten een hoop vissen uit. De sluiers blijven natuurlijk. Heb er nu nog steeds 15 en wil terug naar 5 kois en de rest sluiers. Is alleen moeilijk om er van af te komen want de koi markt is zo verzadigd. Maar als we die 11 a 12 kuup laten bouwen (mits het niet al te duur wordt met aanleggen) mogen er van mij nog twee of drie kois meer blijven. Nu zijn ze nog redelijk klein, grootste is rond de 40cm, de grootste die ik had was 45, maar die is dood. Uit de vijver gesprongen omdat hij vol zat met trichodina :( Als er geen nieuwe vijver komt, om welke reden dan ook, gaan waarschijnlijk alle koi weg, maar dat zeg ik, zit allemaal nog in het onzekere. We weten eigenlijk zelf nog niet zo wat we willen, stoppen met de vijver is helaas ook een optie die al langer speelt vanwege het extreme water verbruik. We willen graag wat meer bewuster leven dus dan ben je bij deze hobby zoiezo al op het verkeerde adres :roll: en ik heb geen geldboom in de tuin staan LOL

Plaats reactie