Foto-Album van Popsy's Juwel Rio 400

De foto-albums van diverse leden [leden]
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 16-04-2012 16:12

Ik heb nog helemaal niet gereageerd!
Wat een geweldige bak heb je gevonden. Ik vond je binnenvijver fantastisch maar kan me goed voorstellen dat je het zijaanzicht mist.

Mijn bak draait nu bijna 4 maanden en ik begin nu zichtbaar te merken dat de bruinalg er nauwelijks meer is. Sommige planten zijn de eerste maanden door de alg echt verslonden. Maar de laatste weken komt er helemaal geen alg meer bij en verdwijnt het eigenlijk alleen maar :)

Ik gebruik een schoon schuursponsje (nieuw uit de verpakking en nu altijd in het aquariumkastje zodat ik hem niet per ongeluk ergens anders voor gebruik ;)) om de ramen te poetsen. Zo'n algenmagneet is inderdaad echt een on ding..

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 16-04-2012 16:43

@Vissengek; Nee gewoon dezelfde temperatuur als de rest van het water (21 / 22 graden).
Dat kan je niet appart instellen geloof ik, daar gaat het water gewoon doorheen (dus dan is het dezelfde temp),
het komt alleen ook onder bij de wortels, ipv alleen bovenin.
Ik wil nieuw (filter)zand gaan gebruiken, we hebben nog 1 1,5 zak staan.
Ik heb gelezen dat het niet zo slim is in het "oude"zand gaan roeren en overzetten.
kan toch nitriet veroorzaken?

Is dit een beetje uitgelegd of leg ik het nou heel krom uit, haha, snapte het eerst zelf niet eens.
die elektra dan!! Poehh, snap er niet zoveel van.. zoveel tijdklokken, draden enzo!
(wat moet ik er allemaal mee), dimmers? en speciale lampen vor ochtendzon, afzonderlijk aan te zetten..
poehh hoe moet ik dat gaan doen, zal zo is een nieuw onderwerpje aanmaken bij techniek, voor die lampen..
want daar snap ik (nog) niksssss van! haha

Heb net wat fototjes gemaakt;

Afbeelding
image host

Afbeelding
upload pictures

Zoals je ziet;
De achterwand is zwart van kleur. ziet er wel mooi uit
Afbeelding
image hosting adult

Stroomgebeuren. Is de achterwand van het rechterkastje. Dus zit gelukkig wel allemaal weggewerkt.
Afbeelding
picture hosting

De kap, met 2 grote lampen, en 1 kleintje.
en de lampen die erbij zaten (in verpakking)
Afbeelding
hosting images

De laatste;
lampen
Afbeelding
adult upload image

Groetjess

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 16-04-2012 17:29

@ Popsy, ik heb in het verleden ook de ramen met schuursponsje schoongemaakt, en kreeg wel degelijk krassen.
Ik gebruik gewoon een pluk filterwatten, spoel je makkelijk uit, en kan je gewoon bewaren voor de volgende keer, echt nooit geen krassen meer gezien.
De bodem zuig ik af met een waterstofzuiger speciaal voor aquaria, je hevelt gelijk water af, en het werkt als een tierelier.
Alle stront en andere ongeregeldheden neemt hij mee.
Ik moet wel zeggen nu ik in elke hoek een pomp heb, dat de verontreiniging minimaal is, maar doe het iedere week uit gewoonte wat bij het onderhoud hoort.
Ik heb ook een item bij waterkwaliteit hier op het forum over alg , plantengroei en verschonen, ik ben aan het experimenteren en schrijf mijn bevindingen op ( omdat ik die waterwissels ook een beetje dubieus vind) nou ja, lees zelf maar , het heet biologisch evenwicht, balans in de bak, een boeiend onderwerp als je tijd en zin heb natuurlijk

mirasja
Lid FGF
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2011 17:24

Bericht door mirasja » 16-04-2012 18:53

Wat een geweldige bak.
Met de inrichting zal het wel goed komen, want je vijver staat er ook mooi bij.

Ik maak zelf de ruiten ook schoon met een schuursponsje, natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat je geen zand mee neemt, want dan krijg je inderdaad krassen.
Zorg wel dat je tijdens de verhuizing je pomp laat draaien, met het oog op de bacteriën.

Heel veel plezier met de inrichting.
Ik ben benieuwd hoe de bak eruit gaat zien, dus wel steeds foto's blijven maken hè.
Groetjes
Mirasja

Mijn sluiers in een 1.50 bak


Hoe komt het toch dat ik allemaal bekende tegen kom!

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 16-04-2012 19:48

Allebei bedankt voor de uitleg!

@Astrid J: Ohja met filterwatten maak ik nu ook wel eens schoon ja, als er iets vies is in de bak.
Goed idee. Zal het eens lezen over het biologisch evenwicht.

Zal het beide wel eens proberen, maar idd met dat zand, wil geen krassen natuurlijk.

@Mirasja;
Heb er ook heel veel zin in.
De pomp blijft wel draaien tijdens de verhuis,
Eerst pompen we al het water in een andere ton (de afzuigbuis in de vijver laten, en de uitvoer in een nieuwe kan),
als ze vol zijn, snel de pomp/filter aansluiten op het aquarium. dan de afzuiging in de kan,
en dan de uitvoer (of hoe heet dat), in het aquarium.
Dan draait hij constand als het goed is.
We gaan er gewoon een dag aan werken, en dan hopelijk is het goed daarna.

Hoop alleen dat ik genoeg planten heb.
Heb wel enorme javavarens en hout, maar voor de rest doet het er nog niet zo heel veel.
de vallisneria sleuren ze er iedere week wel uit voor de helfyt, dus miss wat vallisneria gigantica en wat bijkopen.
Wat is aan te raden? Planten die snel groeien, voor de achter en zeikant?
Tips, advies? Ik hoor het graaag :)

Ik blijf zeker foto's maken.
Heb het afgelopen tijd (tot een maand geleden), beetje druk gehad,
rondom ons huwelijk. Maar dat is inmiddels al een maand geleden, dus heb ik t weer rustiger, en volop tijd hiervoor;)
Groetjess

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 24-04-2012 17:31

Hoi,

Vandaag zijn mn plantjes binnengekomen die ik online heb besteld (aquarium planten).
Heb ze goed schoongemaakt, het lood eraf, de steenwol (of hoe heet dat) eraf, en goed gespoeld.
Nu zitten ze in een emmer, te wachten tot ze het (nieuwe) aquarium in mogen, haha :)

Hier wat fototjes;
Afbeelding
hosting images

Afbeelding
gif hosting

Afbeelding
upload images

Accesoires, bijbesteld. En een Anubias Nana op hout;
Afbeelding
adult image hosting

Waterpest en Cabomba;
Afbeelding
image upload

Vraagje over de laatste foto; Ik heb het lood eraf gehaald, goed gespoeld.
Mag ik dat foam dingetje eraan laten (zie foto) of is dat niet slim?
Mijn vissen sleuren alles uit de bodem (wat nog niet geworteld is), doen ze nu ook.
of hoe zet je waterpest of cabomba in de grond?


Groetjess

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 24-04-2012 17:40

VERVOLG;

Hier een paar fototjes van mijn nieuwe vissen;

De 2!
Afbeelding
adult image hosting

Klein oranda'tje
Afbeelding
image upload

Ryukin
Afbeelding
upload images

Afbeelding
image hosting

Tijdens het verversen, in een emmer;
Afbeelding
gif hosting

Groetjes!

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

Bericht door madelon » 24-04-2012 17:59

Heey Popsy

Nog gefeliciteerd met je nieuwe aquarium.

Wat ik heb gedaan met mijn waterpest, is het wol/watten dingetje eraf
en dan het elastiekje er weer omheen (heb de bosjes wel gesplitst) en dan ook een steentje achter het elastiekje
dat werkt perfect bij mij en er kan niets uit de grond worden getrokken
ik denk dat datzelfde princiepe ook bij cabomba wel werkt.

Verder is het handig om de plantjes even de tijd te geven om te wortelen voordat de visjes erbij in gaan, zodat ze niet zo snel los gewroet worden.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden
Ik vind zelf beplantte bakken ook erg mooi, mooier dan bare bottom om eerlijk te zijn.

Je nieuwe visjes zijn ook allebei erg leuk, vooral de kleine oranda!

Gaan alle vissen die in de binnenvijver zitten mee in dit aquarium??
Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-04-2012 18:20

Hee, je hebt een Redcap Ryukin! :D Geweldig leuke visjes zijn het toch! :wink: Mooie plantjes heb je ook gekocht. Ben echt heeeeel erg benieuwd naar het eindresultaat.

Goeie tip van dat elastiekje met een steentje trouwens, Madelon. Ga ik ook doen straks :D

Gast

Bericht door Gast » 24-04-2012 18:22

leuke nieuwe visjes en altijd leuk een lekker 'nieuw' aquarium inrichten enzo :D

Plaats reactie