Fotoalbum van Visje

De foto-albums van diverse leden [leden]
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 22-03-2014 10:56

Misuzu schreef:mooie foto's !!
pip doet mij denken aan mijn braampje !!
:wink:

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 22-03-2014 23:52

Bij mij is het momenteel door drukte ook alleen maar eten geven en 1x per week verversen en schoonmaken :cry:
maar leuke update weer visje van je visjes :D
ben is benieuwd hoe jou zwarte ranchu gaat groeien want die van mij groeit niet zo hard,maar volgens mij groeien zwarte ranchus zowieso wat minder snel als andere
Afbeelding

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 23-03-2014 00:18

Leuke update Visje!
Echt leuk om jouw verhalen te lezen haha :D
Pip ziet er leuk uit, ben erg benieuwd hoe deze zich gaat ontwikkelen :)

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 23-03-2014 00:38

Alle ranchu's zijn toch traag groeiers
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 23-03-2014 00:59

Dat is ook zo, Misuzu. Ik moet zeggen dat hij zich wel verbazend snel aan de andere vissen aanpast was eetgedrag betreft...
Hij begint ook al een aardige pens te kweken! :lol:

Ik ben ook wel benieuwd hoe Pip zich gaat ontwikkelen. Ik hoop dat hij een mooie dikke kop krijgt! We gaan het zien :)

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 28-03-2014 10:22

Tussendoor updateje! :D

Heb gisteren een beetje zitten knutselen in mijn aquarium, want ik vond het zonder planten wel erg kaal zo. Gelukkig had ik in de schuur nog wat stenen liggen en ook een vulkaan-ornamentje, dus, voila! Na een poetsbeurt van zowel aquarium als ornamenten, is dit het resultaat:

Afbeelding

Lilly Rose vond het, geloof ik, niet zo... "Nou ja zeg, tsss, kost ons allemaal maar weer zwemruimte! Tsss... puh, en waar moet ik nu zwemmen, he? Tsss, belachelijk!"

Afbeelding

Pip!
Afbeelding

Bluppie Christiaan's blazen zijn weer helemaal hersteld en aangegroeid!

Afbeelding

Sterretje en Captain Koos. In het hoekje zie je mijn opvoerpompje waar ik een uitstroombuisje aan vast heb gemaakt zodat hij alle vuil en poepjes richting filter blaast ;)

Afbeelding

De vulkaan in actie!

Afbeelding

Ik heb ook weer twee algenetertjes geïntroduceerd in het aquarium, om de algen op te eten. Zodra ik merk dat het toch niet gaat, gaan ze er weer uit. Maar ik dacht ik probeer het weer een keer. Wie weet worden ze nu niet meer aangevreten door de sluiers... :shock: :roll:

Dit is Nilfisk!
Afbeelding

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 28-03-2014 19:15

Ziet er goed uit visje. Jammer dat er geen planten meer instaan dat beetje groen zag er goed uit ^-^. Heb je ook een uitstroom die het vuil naar dat pompje blaast helemaal rechts? Dan heb je gelijk de gehele bodem onder handen genomen.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 28-03-2014 19:34

hele mooie foto's !
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

christel1975
Lid FGF
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-02-2014 15:31

Bericht door christel1975 » 28-03-2014 21:49

leuk bezig geweest. ik vind het ook altijd leuk om in mijn aquaria te rommelen en wat nieuws uit te proberen. als je sluiers de antracitussen aan vreten kan je bv legbuisjes voor L nummers in je aquarium leggen dan kunnen ze veilig wegkruipen en snachts komen ze er dan wel uit om algen en dergelijke op te eten. hou de hardheid van je water in het oog met die stenen, dat zijn maanstenen en die geven kalk af.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 28-03-2014 22:44

@ Bash: thanks! :D Dit is ook geen definitieve opzet hoor. Ik heb de planten eruit gehaald omdat ze die allemaal vakkundig hadden gesloopt. Het zag er echt niet meer uit. Het is wel de bedoeling dat er wat nieuwe planten inkomen. Ik zat te denken aan Anubiassen en misschien dat ik wat met potjes ga werken ofzo. Wellicht probeer ik wel weer wat drijfplantjes, alhoewel die vaak ook bijzonder lekker smaken! :lol: Je zou haast denken dat ze hier nooit te eten krijgen...
Wat bedoel je met die uitstroom van dat pompje? Want ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar iets waarmee ik de hele bodem onder handen kan nemen :wink: . (Want nu blijft er in het midden weer van alles liggen... zucht).

@ Christel: die legbuisjes heb ik hier wel, dus ik weet wat je bedoelt. Die kan ik er ook wel inleggen als blijkt in eerste instantie dat ze aan die stenen niet genoeg hebben. Goede tip van die hardheid. Ik wist inderdaad dat ze kalk afgeven, maar ik denk niet dat ik ze erin ga houden. Het is nu even tijdelijk omdat ik het zo kaal vond zo zonder planten enzo. Ik moet eerst weer even sparen voor nieuwe plantjes. En goed overwegen wat voor soorten ik dan neem, want die vissen van mij slopen werkelijk alles! :lol:

Plaats reactie