Fotoalbum van Visje

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 21-03-2014 19:42

Nou, he heh! Eindelijk dan weer eens een update van deze kant! Ik moet eerlijk zeggen dat ik na de dood van Bloemkool behoorlijk stuk zat en even helemaal nergens meer zin in had. Ik ververste, ik voerde en daar bleef het wel zo'n beetje bij. En daarbij is het hier ook gewoon heel erg druk geweest, dus ik had ook niet veel tijd voor foto's enzo. Hopelijk gaat dat de komende tijd weer wat verbeteren.

Half december kregen we nieuwe gordijnen en bij het inmeten raakte de "gordijnenman" helemaal lyrisch bij het zien van mijn aquarium. Wat een prachtige vissen! En zo groot ook!! Hoe had ik dat dan voor mekaar gekregen?? Hij had ook twee van dit soort visjes in een kom zitten, maar die werden maar niet groter en hij vond ze er ook niet heel erg gelukkig uit zien. Tja... de rest laat zich raden... Eerst stond ik hem de les te lezen over hoe je dit soort vissen dan het beste kon houden, en dat is dus ZEKER NIET in een kom! Enz. enz... Jullie kennen de drill. Goed, om een lang verhaal kort te maken: het eindigde ermee dat hij bijna smekend op zijn knieën zat of ik ALSJEBLIEFT zijn visjes over wilde nemen, want hij gunde ze toch echt ook zo'n leven! Diezelfde avond zwommen ze hier in quarantaine rond: een kleine oranje demekin en een zilver/grijze blaasoog!

Afbeelding

Ze werden al snel omgedoopt door mijn dochters tot de nieuwe Goudje en de blaasoog werd Bluppie Christiaan. :lol:

So far so good. Maar al heel snel ging het mis... Zoals altijd ververs ik de quarantainebak dagelijks en dus ook die bewuste derde dag dat ze bij ons waren. Ik had heel even het korfje van de slang afgehaald zodat ik de poepjes van de bodem op kon zuigen. Ik kijk maar een fractie van een seconde opzij naar mijn jongste dochter die wat vroeg, en FLOEMP! Toen was het demekinnetje een oog kwijt!! Oh man! Wat vond ik dat erg! Stond te janken bij die bak...

Gelukkig herstelde hij zich heel goed en na een week of drie was de wonde vrijwel niet meer te zien en leek het alsof het nooit anders geweest was. Tijd voor introductie in het grote aquarium!

Bluppie Christiaan bleek zich tot een enorme macho te ontpoppen en begon meteen met zijn vinnen helemaal wijd uitstaand mijn grote oranda Sterretje uit te dagen!! Happen naar zijn buik, tegen zijn kop aanbotsen, rakelings lang hem heenzwemmen... Ik zei nog tegen hem: "niet doen! Hij is zes keer zo groot als jij, dat win je niet!" Maar luisterde hij, denk je? Natuurlijk niet! Dus de volgende dag was hij één van zijn blazen kwijt! Die lag keurig op de bodem om vervolgens verorberd te worden door Captain Koos :shock: Ik moet zeggen, sindsdien is hij een stuk rustiger en valt hij Sterretje niet meer lastig! :lol: Maar het is een pittig ding die de kaas niet van zijn brood laat eten.

Goudje de 3e is echter een heel ander verhaal. Dit visje was echt veel te nieuwsgierig voor zijn doen. Nieuwsgieriger dan goed voor hem was en dol op de planten in mijn bak. Binnen een week nadat hij in het aquarium was gekomen, vond ik hem in de aanzuigbuis van de pomp... Het korfje hadden ze er op de één of andere manier afgewerkt en het visje was samen met een hoop bladeren naar binnen gezogen. :? Helaas heeft hij dit niet overleefd en ik zal jullie de details besparen, want het was geen prettig gezicht...

RIP Goudje de 3e... :cry:

Bluppie Christiaan heeft zich gelukkig snel aangepast!

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd... Ik ben weer even elders nodig :)

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 21-03-2014 20:07

deze zie je niet vaak gekozen worden !
ze zijn al best groot !
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 21-03-2014 21:00

Zo, ben ik weer! :D Het vervolg!

Na het dramatische ongeluk met het oranje demekinnetje Goudje heb ik besloten om alle planten uit de bak te halen, op één na (het oog wil tenslotte ook wat). Zo zijn er in ieder geval minder los rondzwevende bladeren om op te eten, was mijn idee. Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Een week later was er ook van die ene plant nog maar weinig over: :lol: Stelletje sloopvissen!

Afbeelding

Mooi plaat van Sterretje geschoten (en dat met een mobieltje!)

Afbeelding

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 21-03-2014 21:07

hihi wat een leukerds !
vooral de laatste foto
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 21-03-2014 21:12

Toen was het wel weer eens tijd voor een tripje naar Dino om een, min of meer, "vervanging" van Bloemkool te halen.
Het was liefde op het eerste gezicht! :D

Zie hier mijn lieve zwarte ranchuutje: Pip!!

Afbeelding

Nog met Dino over de naam gediscussieerd. We dachten eerst aan Broccoli! (zwarte Bloemkool!). Toen vroeg ik was "zwart" eigenlijk in het Chinees is, en dat is "Hak!" Ach ja, je moet de groente van Hak hebben! Blijven we toch nog een beetje binnen het thema! :lol: Volgens Dino is de verkleinde variant van de naam, en dat schrijf ik waarschijnlijk helemaal verkeerd, "Hakchai" oftewel "Zwartje". Maar dat betekent ook bad luck... Hmz, ook niet zo geslaagd dus. Thuis in de q-bak kwam hij even boven water om een bel lucht te happen, en dat klonk als "pip". Dus nu heet hij dus Pip! :lol:

Pip in zijn q-bak:

Afbeelding

Pip!
Afbeelding

Afbeelding

Dit was in januari. Inmiddels zwemt Pip bij zijn grote vrienden in het aquarium :D

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 21-03-2014 21:41

Eergisteren dus eindelijk de camera erbij gepakt en het plan opgevat om wat mooie plaatjes te schieten voor een update. Maar ja, toen het licht in het aquarium aanging, trof ik dit aan:

Afbeelding

Een bak vol met eitjes (alweer) en een paar stevig gehavende vissen! Werkelijk overal lagen schubben, sommige vissen hadden gescheurde vinnen, gescheurde wennen, een geknapte blaas (ook alweer!) en andere paaischade! :ow_nee: Zucht! Ze staan er dus niet op hun Paasbest op, zeg maar... :lol:

Sterretje (met beschadigde wen):

Afbeelding

Afbeelding

En gebroken staart! :shock: Er staat helemaal een stukje omhoog! Toch blijft hij mooi, de oranje reus!
Afbeelding

Afbeelding

Skeetje ligt intussen uitgeput op de bodem.
Afbeelding

Uitgeputte Skeetje had niet zoveel zin om op de foto te gaan.
Afbeelding

Nou vooruit, ééntje dan...
Afbeelding

Ontplofte Lily Rose :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Captain Koos:

"Wat?"
Afbeelding

Afbeelding

Bluppie Christiaan met (wederom) een geknapte blaas... :roll:

Afbeelding

Afbeelding

En nieuwkomer Pip!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heeeee, eitjes! Omnomnom... lekker hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skeetje moet even uitchecken wat voor klein geval er nu weer in zijn bak rondzwemt! :lol:

Afbeelding

Lief buikje!
Afbeelding

En welja joh! We paaien gewoon nog rustig even door! :lol:

Afbeelding

Zo, dat was het weer, want toen was het tijd voor wederom een verversing en poetsbeurt! :lol: :lol:

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 21-03-2014 21:51

Oh ja, ik had natuurlijk ook nog wat foto's van Ritchie gemaakt. Ongelooflijk dat die gewoon twee dagen later dood was... :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Oeps, en Tico natuurlijk! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 22-03-2014 00:14

mooie foto's !!
pip doet mij denken aan mijn braampje !!
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 22-03-2014 07:25

Leuk he die Thai blackies! Echt een scheetje zeg :D

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 22-03-2014 09:05

Leuke update. :wink:

Plaats reactie