Fotoalbum van Visje

De foto-albums van diverse leden [leden]
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-04-2012 20:05

Misschien is het stress van het vervoer, nieuwe bak, andere watersamenstelling, etc. En dit bakje is natuurlijk heel wat kleiner (= 40 liter) dan de bak waar ze in zaten, dus ze zitten wat meer op elkaars lip. Ik zie het even aan, en als het zo blijft zal ik een grote curverbak neerzetten zodat ze wat meer ruimte hebben. En als dat ook niet helpt... tja, dan zal ik ze gesplitst moeten houden even. Want dit vind ik ook zielig voor Skeetje...

Gast

Bericht door Gast » 24-04-2012 20:05

dit lijkt op dominant gedrag..

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-04-2012 21:14

Ik heb Skeetje nog even goed geprobeerd te bekijken, maar als zijn Staart er niet voor hangt, lijkt het me idd een man te zijn. Dan zou het dus idd dominant gedrag zijn.

Nou ja, dan staat nog steeds wat ik eerder gezegd heb.

(Fijn je weer terug te zien trouwens, Olympus :wink: )

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 25-04-2012 00:19

Vervelend zeg ik kan erover meepraten ik heb ook zo'n driftig mannetje dat op iedere ander vis duikt en weet ook niet altijd goed wat ik hiermee aanmoet. Nu zit hij ook weer apart om de andere vissen rust te gunnen.
Als het zo aanhoudt met Kapitein en Skeetje zou ik ze wel even uit elkaar halen want Skeetje lijkt uitgeput te raken.

Iglo
Lid FGF
Berichten: 270
Lid geworden op: 11-02-2012 14:21

Bericht door Iglo » 25-04-2012 00:33

Oh ik vind een groene bak ook wel wat hebben. Is het water inmiddels helder? Of... gaat dat niet zo snel?

Dat UV apparaat wat jij hebt vind ik toch ook wel erg mooi. Misschien moet ik er dan toch eens over nadenken. Waarom mag het water er niet zo snel door?

Hoe lang moeten Skeetje en Kapitein in quarantaine blijven? Als drie weken, dan zou ik ze toch maar apart houden. Zowel vanwege het gedrag als om het aantal liters. Als Skeetje telkens in de stress zit, dan zal dat niet bevorderlijk zijn voor de waterkwaliteit.

Hoe gaat het met die Bloemkool? :D Dat blijft natuurlijk wel mijn favoriet. ^_^
Afbeelding

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 25-04-2012 11:22

als dat groene water niet door de verkeerde stoffen word veroorzaakt is het niet eens onwenselijk voor de vissen.
esthetisch is een ander verhaal denk ik :)
misschien toch slimmer om er een slangenklem op te doen,want knikkende slangen belemmeren de vrije doorstroom en er gaan dingen in ophopen.
verder ben ik beniewd hoe lang het duurt voor die weer helder is.


meet je het fosfaatgehalte wel eens?

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 26-04-2012 13:20

Zal vanavond weer een foto-update doen. Even snel tussendoor:

De ruzie tussen Kapitein Eenoog en Skeetje is inmiddels voorbij! Ik denk dat het inderdaad stress was bij beide vissen en dat Kapitein even wilde laten zien dat hij toch echt de baas is in deze nieuwe bak en dat Skeetje op zijn tellen moet passen. Stukje hiërarchiebepaling denk ik. Hij zit in ieder geval niet meer achter hem aan de hele tijd.

Skeetje blijft het grootste deel van de dag wel op de bodem liggen, dus dat houd ik nog wel in de gaten. Dat hij niet uiteindelijk aan stress ten onder gaat. Hij doet zijn naam eer aan hoor. Wat is het een Scheetje! Ik ben helemaal verliefd op hem :wink: . Mijn schoonmoeder kwam langs laatst, zag de nieuwe visjes en haar reactie was: oooh, wat een scheetje! Ja, precies :lol: Mijn schoonvader vond hem maar een lelijkerd :roll: maar daar luisteren we lekker toch niet naar! :twisted:

Het water is zowaar een stuk helderder! Ik zal vanavond proberen foto's te plaatsen.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 26-04-2012 21:23

En zowaar, na gisteren een verversing van 70 % te hebben gedaan, hebben we weer helder water!!! :D

Afbeelding

Er hangt nog wel een klein beetje een groenige waas in het water, maar ik kan in ieder geval de achterwand weer zien, en ook de andere bewoners van de bak:
Dit is Zoever, ancistrus albino algeneter en aan de achterwand hangt Kirby:

Afbeelding

Kirby:

Afbeelding

Bloemkool wilde even zeggen: "Hoi Iglo!" :wink:

Afbeelding

Kachel: "Huh? Iglo?? Is dat ook een vrouwtje??? Kusje????"

Afbeelding

Het lieve koppie van Sterretje:

Afbeelding

Cappucinootje in zijn favoriete positie. (Ik vroeg me af of hij soms blind is, zou dat kunnen?)

Afbeelding

Ancistrus mannetje Nilfisk zorgt voor zijn eitjes in het buisje:

Afbeelding

Drie corydoortjes buiken even uit naast een half opgegeten stuk komkommer

Afbeelding

Mijn tropische bakje, mét nieuwe filterpot!

Afbeelding

Afbeelding

En dus hebben Kapitein Eenoog en Skeetje er ook een nieuw pompje bij. Skeetje moet eerst nog maar eens zien of dat ding wel te vertrouwen is...

Afbeelding

En, zit het goed met dat pompje, Skeetje? En vind je het wel een beetje leuk bij je nieuwe baasje? En heb je er al zin in om straks in die hele grote bak te zwemmen?
Jaaahaaaa!

Afbeelding

Heeee, voer!!!

Afbeelding

En hier nog meer!!!

Afbeelding

Oh, en daar!!

Afbeelding

Hoezo, "zit eens stil voor de foto". Ik ben aan het eten, ja!

Afbeelding

Nou okee dan, het voer is op, ik zit wel even stil...

Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 26-04-2012 21:28

@ Rex Hunt: ik heb de knik toch maar uit de slang gehaald door de pomp op een krukje te zetten en de pomp op half vermogen gezet, dat werkt ook. Fosfaat meet ik iedere keer, maar die is minimaal. Eerder nog aan de ondergrens.

Gast

Bericht door Gast » 26-04-2012 22:22

Bloemkool vind ik erg mooi!
Fijn dat het water weer helder is! :)

Plaats reactie