Fotoalbum van Visje

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Reorganisatie

Bericht door Visje » 03-05-2012 21:36

De laatste twee dagen zijn we flink aan het reorganiseren geweest in de aquaria. Als eerste zijn alle tropische visjes naar IJmuiden gegaan. Mijn kogelvisje was overleden, die vond ik gisterenmorgen drijvend en aangevreten in de bak... :( . Dat was voor mij een teken om het eens goed aan te pakken. Ik wil al een tijdje naar een complete sluierbak toe en nu is het moment daar. Voor de Platy's en Hockeystickjes wordt een nieuw baasje gezocht. Het kleine tropische bakje is nu garnalen- en slakkenparadijs geworden en ook de algeneters hebben daar nu een plekje in. Ook de Cory's mogen lekker in het grind rondwroeten.

Afbeelding

Afbeelding

Nilfisk houdt de wacht in zijn keramische pijpje
Afbeelding

Waaiergarnaaltje Roger waaiert er lustig op los
Afbeelding

Appelslak smult van een Spirulinatablet. mmmmmm
Afbeelding

450 liter alleen voor mijn sluiertjes! :lol:
Afbeelding

Kachel
Afbeelding

Woooohoooo! Oh dames, waar zijn jullie ??? :lol:

Afbeelding

Waarom van die enorme bak gebruik maken als je met z'n allen in een klein hoekje kunt zitten krampen?

Afbeelding

Waaaaaah! Een camera!!!

Afbeelding

Spooky nog maar eens een keer

Afbeelding

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 04-05-2012 09:09

Leuk dat er nu enkel nog sluiers zijn toegelaten in die bak :wink:
Ik vind je commentaar bij de foto's geweldig :D

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 04-05-2012 14:24

Dank je, Evelien :D Het leek me beter voor de gezondheid van de vissen om ze apart te houden. Zo sluit ik iig allerlei oorzaken uit die eventueel ziekte kunnen veroorzaken. En ik zag ergens, weet niet meer precies in wiens fotoalbum een foto van een Demekin met een Corydoortje in zijn bek klem... :shock: Dat Wil je toch ook niet!!?? Dus dit lijkt me de beste oplossing voor alle vissen :wink:

Ik ben toch ook aan het twijfelen om een extra pomp en filter op het grote aquarium te zetten. Want het verbaast me iedere keer weer hoeveel ze poepen :shock: ! Heb jij inmiddels je tweede Eheim al geïnstalleerd, Evelien? En hoe bevalt dat?

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 04-05-2012 14:30

Dat was bij Mirasja, en nee dat wil je inderdaad niet tegenkomen! Ik denk ook dat dit het beste is. :)

Ja de Eheim is ookal aangesloten en ik ben toch wel tevreden met 2 pompen erop hoor, het water is meer in beweging en ik kan geen vuiltje meer bespeuren op de bodem wat ik nu heel goed kan zien zonder grind erin. Ook moest er met de ene iets mis zijn heb ik nog de andere die verder kan draaien.
Ik blijf wel even veel verversen als voordien.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 08-05-2012 12:08

Mijn nieuwe "speeltje" is zojuist binnengekomen. Ik ben op zich wel tevreden over mijn filter, maar er blijft best wel een hoop troep op de bodem liggen. En omdat het water best al wel in beweging is, ben ik voor deze oplossing gegaan, ipv een extra filter. Misschien dat die via marktplaats ooit nog wel eens op mijn pad komt, maar eerst zo maar eens proberen. Als ik gewoon dagelijks de bodem even afzuig met dit ding, zal dat ook al een hoop schelen, denk ik. Ik blijf nog wel evenveel verversen als voorheen!

De bodemreiniger van Eheim.
Afbeelding

Zo ziet hij er in het echt uit. De grootte valt me allesinds mee, ik had gedacht dat hij groter zou zijn.

Afbeelding

Aan het werk. Ik moet zeggen, hij doet wat hij moet doen. Alle poepjes verdwijnen keurig in het zeefje :D

Afbeelding

Zag alleen net pas, dat de hele bodem bezaaid ligt met eitjes! :lol: Ik vroeg me al af waarom ik het niet zo gemakkelijk op kon zuigen! Dat wordt weer water verversen...

Mausie
Lid FGF
Berichten: 175
Lid geworden op: 26-03-2012 09:40

Bericht door Mausie » 08-05-2012 17:59

Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met de eheim. Heb ook naar deze zitten kijken, uiteindelijk niet gedaan.
Maar wie weet komt die er binnenkort ook..

Iglo
Lid FGF
Berichten: 270
Lid geworden op: 11-02-2012 14:21

Bericht door Iglo » 09-05-2012 00:05

Haha! Ik heb ook die eheim zuiger ^_^

Maar sinds ik mijn invoer langer heb gemaakt is deze bij mij echt overbodig geworden xD

Leuke foto's weer. 8)
Afbeelding

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 09-05-2012 09:40

@Mausie: Hij is ook best aan de prijs! :shock: Maar ik heb hem bij Zooplus besteld voor 42,50 en dat scheelt nogal met in de winkel. Daar moest ik bijna het dubbele neertellen :? Ben ook benieuwd of hij blijft bevallen als ik er een paar keer mee gewerkt heb. Ik houd je op de hoogte.

@Iglo: Ik had het ook een beetje bij jou afgekeken, die bodemschoonmaaktechniek ^_^ Wat goed dat je door het verlengen van je invoer helemaal geen bodemvuil meer hebt. Misschien moet ik dat toch ook maar eens proberen :lol: Bedankt voor de complimenten!

Mausie
Lid FGF
Berichten: 175
Lid geworden op: 26-03-2012 09:40

Bericht door Mausie » 09-05-2012 12:47

Visje schreef:@Mausie: Hij is ook best aan de prijs! :shock: Maar ik heb hem bij Zooplus besteld voor 42,50 en dat scheelt nogal met in de winkel. Daar moest ik bijna het dubbele neertellen :? Ben ook benieuwd of hij blijft bevallen als ik er een paar keer mee gewerkt heb. Ik houd je op de hoogte.
Serieus, dat wist ik niet eens. Ik had hem alleen bij Zooplus gezien voor inderdaad 42,50. Nooit geweten dat die bij de winkel zoveel duurder was.
Is goed, ben benieuwd.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Kapitein Eenoog en Skeetje zijn verhuisd!!!

Bericht door Visje » 13-05-2012 23:11

Omdat de q-bak eigenlijk toch echt veel te krap was voor ze, is het na bijna drie weken tijd voor Skeetje en Kapitein om naar de grote bak te verhuizen. Ik zal ze zeer goed in de gaten houden. Het ging wonderlijk goed. Ze werden eigenlijk meteen door de rest geaccepteerd en in de groep opgenomen. :D Ik dacht dat een filmpje het resultaat het beste kon laten zien. Wel grappig detail: halverwege probeer ik van bovenaf te filmen en komt Kachel even gedag zeggen! :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=KNLu-Iy2 ... e=youtu.be

En natuurlijk wat plaatjes:

Yeeeeeehaaaaa!!! Wat een ruimte!!!!! :lol:
Afbeelding

Kapitein misstaat ook helemaal niet! Wat een prachtig visje!
Afbeelding

HEE, wie is dat daar beneden??? Sowee, da's een lekker ding!!
Afbeelding

Plaats reactie