Lhuna's visjes

De foto-albums van diverse leden [leden]
Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-06-2012 08:46

Ik vind je sluiers er wel goed uitzien! Leuke koppies zitten er op. :D

Wel vind ik het jammer dat je eerst kiest voor een opstelling waarvan je weet dat deze niet voldoet, je had je immers ingelezen. Had met de sluiers gewacht totdat je een andere setting had. Maar ik lees dat je de bak hebt draaien sinds april? Heb je toen dan ook je tropische bestand aangeschaft of komt die uit een eerdere bak?

Ik snap dat je denkt van goh, lekker weer, ik wil ze alleen maar laten zien en nu krijg ik een wagonlading aan informatie over me heen. Toch is dit allemaal goed bedoeld. Het probleem is namelijk dat je vooral met sluierstaartjes niet te lang wacht voordat je ze een goed huis biedt ze zijn namelijk gevoelig voor vergroeiing. Je zegt dat je dit ziet als beginaquarium, maar je geeft zo nog geen vooruitzicht wanneer er verbetering gaat komen in de situatie?

Je geeft aan dat je voldoende water ververst, zou ik mogen weten hoeveel precies? Want soms denken we dat we genoeg verversen terwijl watertests het tegenovergestelde aanwijzen. Het kan zo zijn dat je elke week bij je verversing al een schadelijk nitrietgehalte in je water hebt. Dat zorgt niet voor een onmiddelijke dood van je visjes maar goed is het evenmin.

De temperatuur van 23 kan nog prima voor de goudvisjes, maar het liefst niet jaarrond. En volgens mij zitten wat van je tropische vissen te koud. Het beste is om de gewenste temperatuur per soort zo dicht mogelijk te benaderen. Met tropisch en koudwatervis gemengd is dit niet echt haalbaar helaas.
Afbeelding

Plaats reactie