Fotoalbum - Goldfishy

De foto-albums van diverse leden [leden]
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 01-07-2012 16:17

Mooie visjes :D En leuke fotos!

Gast

Bericht door Gast » 01-07-2012 16:41

OK 600 liter verdeeld over 2 bakken :)
Leuk dat de ryukins en ranchus een eigen bak hebben :)

Flinke filters trouwens :shock:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-07-2012 16:47

Misschien is het al ter sprake gekomen hoor, maar met welk fototoestel trek jij je foto's? Je hebt echt helder en scherp beeld!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 01-07-2012 16:51

mooie foto's idd :)
Vooral door het kleine scherptediepte gebied :P
Dat heldere beeld komt denk ik door de belichting van het aquarium zelf( 4 tl's toevallig?, heb ik zelf ook namelijk)

goldfishy
Lid FGF
Berichten: 181
Lid geworden op: 13-02-2012 22:38

Bericht door goldfishy » 01-07-2012 17:04

Olympus : We vinden het het leukst om ze soort bij soort te houden en dit zijn onze favoriete soorten :-)

Die filters zijn geen overbodige luxe met onze zwemmende biggetjes :-)

De Ranchu's zitten in de Fluval en die heeft inderdaad 4 * T5 lampen in de bak. Met onze nooit stilzittende dieren is een redelijk hoge sluitertijd noodzakelijk en als je dat combineert met de eigenschappen van water tov licht dan kan je eigenlijk nooit genoeg licht hebben.

De relatief kleine scherptediepte zorgt ervoor dat de vissen scherp zijn en de achtergrond vaag. Dat geeft een rustiger beeld. Dit kan je in een compactcamera overigens meestal ook instellen.

Sanne : Deze foto's zijn gemaakt met een Canon 5D mark II (helaas geen Mark III :-() en volgens mij zijn de meeste geschoten met een 90 mm lens.

Gast

Bericht door Gast » 01-07-2012 17:07

heb jij nog tips voor mij goldfishy?
Ik heb een Nikon D90 met een standaard zoomlens(hopelijk binnenkort ook een macro lens), maar ik ben nog niet heel erg tevreden over de kwaliteit van mijn foto's.
Wat zijn bijv. goede iso waarden enz. :)

Edit: hoe upload je jouw foto's?
Want bij mij(ik gebruik photobucket en verklein de foto's dan) gaat de kwaliteit erop achteruit :roll:

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 01-07-2012 17:16

Erg mooie foto's! :shock:
Ik vind Kliko ook het mooist! :wink:
Ben benieuwd naar de totaalplaatje!

goldfishy
Lid FGF
Berichten: 181
Lid geworden op: 13-02-2012 22:38

Bericht door goldfishy » 01-07-2012 17:36

Olympus :

Ik heb de ISO op automatisch staan als ik de vissen fotografeer. Dat doe ik omdat ik het diafragma met de hand instel en het toestel zelf de sluitertijd gaat bepalen. De sluitertijd is vervolgens ook weer afhankelijk van de iso, maar dat kunnen die camera's prima zelf uitrekenen (bij iedere lenslengte hoort ook weer een minimale sluitertijd).

Verder is het handig om je auto focus zo in te stellen dat deze blijft scherpstellen (bij Canon heet dat AI Servo, ik ken de Nikon naam daarvoor niet maar het zit er waarschijnlijk wel op). De focus beweegt dan zo goed als mogelijk mee met de bewegingen van het onderwerp. (Deze functie zit ook op de wat betere compactcamera's)

Let op de minimale scherpte afstand van je lens (staat op je lens aangegeven vaak >35 cm). Dichter bijstaan heeft geen zin, want dat geeft altijd een wazig beeld :-)

Daarnaast kritisch zijn op de foto's die je met anderen deelt, ik wil anderen bijvoorbeeld niet vermoeien met m'n mislukte foto's :-) Alles wat niet scherp is gaat bij mij in de prullenbak.

Voor m'n foto's gebruik ik flickr om ze te uploaden. Je kan het gratis proberen. Ik heb de betaalde versie (20 dollar of zo) omdat je dan onbeperkt kunt uploaden. flicker laat je je foto's embedden in andere sites door middel van codes die ze ter beschikking stellen per foto waarbij je zelf de resolutie kunt bepalen (voor dit forum kan je dus een ander formaat kiezen als voor een andere website).

Gast

Bericht door Gast » 01-07-2012 17:48

erg bedankt voor de informatie!
Ik denk dat een macro lens veel verschil gaat maken(de lens die ik nu heb is 30 jaar oud, maar past wel op de D90 :P (misschien is die oude lens ook de oorzaak van de mindere kwaliteit))
dit is bijv. een foto met een D90 gemaakt met daarop een macro lens:
Afbeelding
Er valt gewoon veel meer uit die camera te halen, zeker als ik kijk naar mijn eigen foto's en die dan vergelijk met deze foto :roll:
Ik zal trouwens kijken op flickr voor een account :)

Groeten van Olympus

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 01-07-2012 21:22

Leuk om te lezen dit.
Ik had ook al gekeken naar de exif gegevens van de foto's.

Die stand die jij bedoeld voor het continue scherpstellen heet bij Nikon de optie 'Continue servo AF' volgens mij (Nikon D3100).

Ikzelf scherp de beelden liever handmatig scherp..
Ik moet me ook nog goed in de instellingen verdiepen.
Denk eraan om van Nikon een oefendag te doen. Ga je met een groep naar een dierentuin ofzo, en word alles uitgelegd en oefenen, maar alleen is dat niet leuk :roll:

Even alles hier kopiëren en in een topic zetten, anders bevuilen we je fotoalbum :lol:

Plaats reactie