Fotoalbum van vissengek12

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-12-2011 21:39

Hmm, zeker niet los te krijgen dus? Jammer :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-12-2011 22:24

@ ZSjonnie: Ze zaten idd bij de Eheim pomp ;)
Ik denk dat ze wel los te koop zijn hoor. Want er word duidelijk vermeld dat ze soms vervangen moeten worden, en dan zal het raar zijn als ze dan niet los te koop waren.

Ik dacht dat het water dat niet houd. Want zo'n vis vervuild nogal veel natuurlijk, en dan nog alleen een luchtpomp.. Ben bang dat de waterwaardes niet top blijven bij om de 4 dagen 100%.. Ik denk dat ik gewoon elke dag of om de dag 50% doe. Wil het liever voorkomen dat de waterwaardes een beetje schommelen (lees achteruit gaan).
Ik hoop zo dat ik iets moois vind :D
Haha, mijn ouders verklaren me voor gek :P
Morgen ga ik natuurlijk ook even m'n ogen uit kijken :) Ik hoop gewoon stiekem dat mijn vader enthousiast word haha :lol:
Maar telkens als ik dat tegen hem zeg krijg ik een 'nee' :roll:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 17-12-2011 22:33

Gebruik anders Fancy toxic remover. Dan hoef je ook minder te doen en is beter voor de vis.
Een vis mag ook nooit telang alleen zijn. Als een vis bv te lang alleen zit kunnen ze soms zomaar dood gaan.
Soms als een vis een poosje te lang heeft gezeten in een q bak en je doet deze in een gezelschapsbak kan deze agresief zijn tov andere. (ga weer off topic) haha

Ook tot morgen,

Dino

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-12-2011 22:45

Hmm, het word aangeraden om een vis minimaal 2 weken of 3 ( :shock: ) in quarantaine te houden. Maar als ze te lang alleen zitten kunnen ze apart gedrag vertonen. Dus zou ik eventueel een vis uit de bak (met risico) in de q-bak kunnen zetten..?
Want 2 vissen kopen gaat me niet lukken met mijn budget.. :roll:

Verder weet ik niet van die ftr. Heb het niet zo op die middeltjes :lol:. Ik zie het morgen wel denk ik ;)
Tot morgen!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 18-12-2011 00:11

Mijn bare-bottom is tegenwoordig filterloos, hier doe ik nu elke 4e dag een 100% verversing.
Als het water te hard vervuilt wordt zie je dat wel aan het water, dan wordt het wat troebel.
Bij continu gedeeltelijke verversingen heb je kans dat de schadelijke stoffen zich uiteindelijk op gaan hopen, waardoor je alsnog slechte waterkwaliteit krijgt.
Je werkt zonder bacteriecultuur, dus er is niks wat aanwezige ammoniak en nitriet omzet.

Dat een vis niet te lang alleen mag zitten gaat niet over een paar weken hoor ;)
Sommige vissen zijn hier gevoeliger voor als anderen. Je hebt best kans dat je een vis neemt die hier gevoelig voor is.
Dan zul je wel merken dat hij niet graag alleen zit, maar in die paar weken zal hij daar niet dood aan gaan.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 18-12-2011 15:20

Oke, dan ga ik voor een 100% waterwissel om de 4 dagen. En als ik merk dat het niks is. Doe ik 2e dag 100% en 4e dag 100% .
Dat met die alleen zittende vissen word geen probleem meer.. Want ik heb 2 vissen gekocht :oops:

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 18-12-2011 15:37

Als ik het zo bekijk zou je makkelijk een goed stevig meubel + 1m bak kwijt kunnen op de plek waar nu de q-bak staat...of ben ik nu heel gemeen door dit te zeggen :oops:

Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe vissen! Eindelijk ook eens Dino vissen in jou bak :lol: Je huidige bak ziet er in ieder geval goed uit evenals de vissen en ik vind de q-bak ook echt prachtig. Ook al staat er niks in, vind ik toch erg stijlvol met die diffusers! =O
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 18-12-2011 15:49

Haha, ja dat vond ik ook al. Maar ik ka nu heel moeilijk tv kijken en geen vrienden ontvangen :P
Kan er dn ook niet helemaal goed bij om te onderhouden.
Is niet gemeen hoor haha :P

Ik ben gewoon steeds aan het zeggen dat er een bak in de huiskamer komt en ik denk dat het wel gaat lukken ooit :P
Mijn moeder zei nu al dat ze die belletjes erg leuk vond. Leuker dan wat ik nu heb. Ga dan straks weer zeggen 'Voor in de huiskamer? :D' ;P

Er komen straks foto's ;) Het lukt me alleen niet om het goed over te laten komen hoe ze er uit zien. De foto's laten niet echt zien hoe ze in echt zijn. Maarja.
Ik vind zelf de q-bak ook erg leuk :D Alleen ga ik me denk ik kapot irriteren aan die bellen hahahaha :lol:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-12-2011 15:56

Ik was precies net hetzelfde als Bash aan het denken :D


@Vissengek: op mijn kamer kunnen er ook geen vrienden meer komen :). Hier kan je maximum met 3 zitten..maar vind de visbakken zo leuk dat ik ze maar heb gezet :D. Dus dan ga ik maar naar mijn vrienden ipv dat zij naar hier komen.

Het zou natuurlijk wel ideaal zijn als je je ouders kunt overtuigen om zo een aquarium in de woonkamer te zetten.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 18-12-2011 19:53

Haha, maar ik heb mijn kamer helemaal vebrouwd om wat mensen op mijn kamer te kunnen hebben en wat loop ruimte :lol:
word hem beide niet denk ik. Dus maar wachten tot ik op mezelf ga wonen :P

Hier de foto's van de nieuwe visjes :mrgreen:
Het is een Calico Demekin geworden en een Butterfly Demekin (blauw?..).
Er is nog een beetje transportschade, maar daar moet je doorheen kijken natuurlijk (:

Calico Demekin (zo'n 10 cm in totaal?)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Butterfly Demekin (zo'n 6 cm in totaal?)

Afbeelding
Afbeelding

En de Demekins samen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben er iig erg blij mee :mrgreen:

Plaats reactie