Fotoalbum van vissengek12

De foto-albums van diverse leden [leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 13-11-2011 23:02

He viel jij nu op het einde van het filmpje :D :wink: (ik weet het flauw mopje)

Eerst en vooral valt mij op hoe hard je telescoopoog is gegroeid tegenover het filmpje dat daarop volgt!
Mooi! :)

De vissen hebben lekker veel ruimte nu! En je aquarium is ook wel mooi ingericht vind ik.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-11-2011 23:57

Ik heb dat eerder ook al aangegeven, ik had nooit verwacht dat je vissen nog zo groot zouden worden als ik kijk hoe ze eerst waren.
En je onderhoudt je bak erg netjes. :wink:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 14-11-2011 07:55

Hoelang heb jij je vissen al?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 14-11-2011 16:26

@ Sanne: Ja Guppie is MEGA gegroeit :) Maar het filmpje waar staat 7-6-2011 (volgens mij). die datum klopt niet helemaal.
Want er zwemt een vis tussen die toen al overleden was. Ik denk dat dat filmpje uit februari komt ;)

@ Zsjonnie: Dat heb je idd een keer gezegt. Kun je nagaan wat een beetje verversen, ruimte en voeren kan verrichten :) Ben er zelf eigenlijk wel trots op. De oranje Demekin heeft 4 weken in een vaasje gezeten met nog een vis van 1 liter... En bedankt :D Ik wil het graag goed doen :wink:

@ Brian: Ik heb bijna alle vissen sinds april 2010. De oranje Demekin heb ik sinds 2 mei 2010. Ze hebben tot november in een 60L bak gezeten met z'n 5en. Gek genoeg hebben ze dat allemaal overleeft (echt heel slecht verzorgt :oops: ). Sinds ze in de bak zitten zijn ze toch nog o goed als uitgegroeid. Ze zitten nu een jaar in deze bak ongeveer.

Haha, hier nog een foto van Guppie in de 20 liter bak als quarantaine bak :roll:
Afbeelding

Verder keek ik nog wat foto's van toen ik mijn vissen net had.
Ik zie dat Calico een mooie kreukel loze staart heeft en nu is de staart echt niet mooi..
Is er echt niets dat het misschien weer goed kan laten groeien?
Volgens mij is hij ook vanbinnen zwaar vergroeid. Hij ligt altijd op de grond en dat heeft niets met ziekte te maken.
Hij doet het al sinds hij in deze bak zit (vorig jaar).. Of kan het zijn dat hij moeilijk zwemt met zijn staart?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-11-2011 20:45

Een staart is wel te corrigeren. Maar dat zou ik alleen doen als het om een showvis gaat en het 't enige minpuntje aan heel die vis is.
Dat vergt namelijk wat scheur knip en plak werk om het maar makkelijk te zeggen :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 14-11-2011 20:57

Dan is het het dnek ik niet waard nee :P
Ik dacht eerst dat het misschien alleen wat korter knippen was onder verdoving en dat het dan weer beter aangroeide dan dat het was. Als het niet genetisch was dan. Maar dan zat ik er toch naast :lol:

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-12-2011 20:13

De 54 liter (q-bak) klaar gemaakt voor de nieuwe vis die ik hopelijk morgen ga kopen.
Had geen plek dus moest tafel lenen van mijn vader z'n werkkamer en het past haha :P
De nieuwe luchtpomp erop en zo ziet her eruit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er geen pomp op, want ik ga elke dag verversen. Of raden jullie het toch aan?
Moet ik er nog wat aan veranderen? Alle tips zijn welkom :D

Gast

Bericht door Gast » 17-12-2011 20:15

Zoals het nu is is prima :)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-12-2011 20:39

Leuke diffusors! Waar heb je die vandaan? Nog nooit eerder gezien..

Ik zou er ook geen pomp in zetten.
En is het niet makkelijker/minder werk om elke 4e dag gewoon 100% te verversen?
(eerder als de waterkwaliteit achteruit gaat)
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 17-12-2011 21:15

Als ik even mag antwoorden ik denk dat die van Eheim zijn, zie dit:
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techn ... heim/28771

Wat betreft wel of geen filtertje op de quarantainebak denk dat het niet perse nodig is als je inderdaad
om de 3-4 dagen 100% ververst.
Persoonlijk heb ik er wel een filter inhangen (Aqua-flow 200) met slechts de spons. Ik ververs dan
dagelijks of uiterlijk om de dag 50% en spoel dan ook dit filter uit.

Heel veel plezier morgen!

Plaats reactie