Nieuw aquarium opstarten

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 31-01-2012 19:59

Idd de filter rustig naar voren buigen en een lang mes er achter werken, zodra de eerste dot los is wordt het makkelijker. Ik heb de resten kit verwijderd met een ruitenkrabber voor verf? Je kunt het eventueel ook met een nieuw stanleymesje doen. Dat krast niet en bij mij was het zo gepiept! (Ik had een bak met aan beide buitenkanten een houten plaat gekit, ik heb al die kit verwijderd met de krabber) Het kan ook met een oplossend middel maar dan moet je dat wel weer goed eruit kunnen krijgen!

Zo'n ding dus:
Afbeelding
Afbeelding

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 31-01-2012 21:27

Oeh nog allemaal reacties, thanks! Maar het is al gelukt. :D Met een kipsnijmes ofzoiets :roll:
Ruit nog heel en mes ook nog heel! Ik heb de resten er inderdaad afgehaald met zo'n schildermesje, dus geen oplosmiddel nodig gehad :) Maar pft, wat een hels werk. 't Haalt de lol van een nieuw aquarium er wel een beetje af haha. 'k Zou t stomme ding bijna ritueel gaan verbranden.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 02-02-2012 22:05

Alles staat en loopt en is ingericht en jeej! Heel misschien doe ik er nog wat meer plantjes in. Maar nu natuurlijk weer een vraag haha. Hoelang moet ik de bak laten draaien voordat ik de vissen erin doe? Ik lees op internet van alles variërend van 2 weken tot een maand tot nog langer. Punt is namelijk dat ik nog op vakantie ga deze maand. Als ik het 2 weken doe kan ik nog ongeveer 1,5e week in de gaten houden voordat ik wegga. Want als ik het vlak voor de vakantie doe kan ik niet zien of t goed gaat en zo. Buren gaan wel voeren, maar meer ook niet. Ik kan natuurlijk ook na de vakantie doen, maar dan zitten de vissen nog langer te klein.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-02-2012 23:26

Er wordt over het algemeen 3 tot 4 weken geadviseerd.
2 weken is echt te kort.
Liever te lang als te kort, dus als je het geduld heb zou ik zeggen 4 weken.
Het is ook erg belangrijk dat je de waterwaardes en de vissen goed in de gaten houd wanneer je ze net over hebt geplaatst.
Ik zou dus eerst op vakantie gaan terwijl de bak nog aan het indraaien is pas bij terugkomst de vissen overzetten.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 03-02-2012 13:00

Ik zou dan ook gewoon wachten tot je terug bent van je verlof, zo speel je op veilig.
Een paar weken langer in een te klein aquarium zullen ook het verschil niet maken.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 14-02-2012 22:38

Het duurt nog wel even voordat ze erin kunnen, maar ik ben al aan het nadenken voor een eventueel vriendje erbij. Zou dat kunnen in een 180liter bak, 3 visjes? Ik wil graag een demekin of een ranchu. Ik heb mijn bak wel ingericht, maar niet zo heel veel planten erin gezet om wat meer ruimte over te houden. Gaat dat dan lukken, 50 liter per vis?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-02-2012 22:49

Ik ben even kwijt wat voor soort visjes je nu had?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 14-02-2012 22:52

Een demekin (die in de ziekenboeg staat) en nog een visje waarvan ik niet weet welke het is :oops:


Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-02-2012 22:59

Hey dit visje heb ik nooit eerder gezien!
Lijkt op een slechte kwaliteit Ryukin...
Qua standaard, dus dat heeft niks te maken met of het mooi is.
Ik vind het namelijk echt een prachtig visje! :D

Zelf zou ik niet adviseren om er nog iets bij te plaatsen. Dit visje wordt flink groot en gaat flink vervuilen.
Hij ziet er ook totaal niet vergroeid uit, dus met goede verzorging wordt hij ook echt groot.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 14-02-2012 23:02

Haha ja ik vind m ook heel mooi, daarom heb ik m ook uitgezocht. :D Maar helemaal 'goed' issie niet, als je goed kijkt zie je dat de anaalvinnen omhoog lopen. En zal ie echt nog zoveel groeien? Ik heb hem/haar(?) alwel 3 jaar en ik dacht dat ze dan de meeste groei wel gedaan hadden? Of kan dat nog steeds wel komen?

Plaats reactie