Hikari Staple en Gold koivoer ook voor goudvissen?

Merken, schemas, weetjes, gelfood etc. [leden]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 01-11-2011 22:34

risico zou kunnen,maar het kan ook zonder.anders blijft je voer zowiso drijven.
best lastig,heb het ook wel eens gehad.50 kilo boilies gemaakt,sta je aan het kanaal om ze te voeren,komen ze bovendrijven. :)
ik ga het proberen keer,kijken of ik grotere pallets kan maken van mn paarse hikari.
ik kom hier op terug.
en ook zo kun je exact bepalen wat je gebruikt.tot op de microgram precies,als je dat zou willen.


gelfood geb ik geen ervaring mee of zelfs ooit van gehoord,kun je dit wat toelichten?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-11-2011 22:40

Ik wil juist drijvend voer als het mogelijk is :lol:

Gelfood is een samenstelling van ingrediënten gebonden in gelei.
Dit wordt in het buitenland veel gebruikt, vooral om interne gasvorming te voorkomen.
Misschien moet je eens googlen op gelfood recipe goldfish.
Er bestaan duizenden recepten.. Het ligt eraan wat je zelf wilt.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 02-11-2011 10:42

hmm :) ik wil die gelfood ook wel eens proberen te maken. Dat klinkt wel ok dat soort voer.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 03-11-2011 10:12

http://thegab.org/Goldfish/gelfoodrecipes.html (misschien een aparte topic voor aanmaken?)

Hier trouwens ook een persoon die jarenlang boilies rolde en kookte..

Ik kan me de blikken en opmerkingen van mijn moeder nog goed herinneren als ik met vismeelboilies bezig was.
Trouvit boilies waren mijn favoriet..

Volgens mij kan je van trouvit een goed goudvissenvoertje maken.. het wordt in pelletvorm ook gebruikt in de forellenkwekerij als opfokvoer.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 03-11-2011 20:19

ik zou oppassen met trouvit,dat is namelijk heel vet.
als je het wilt geven,doe het met mate.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

koi en sluiers samen

Bericht door christa41 » 28-11-2011 17:13

hallo, ik heb koi en goudvissen samen voor overwintering binnen. 3 sluierstaartjes en twee oranda's. de goudvisjes eten ook koivoer. ik voer gewoon staple van house of kata, dus gewoon onderhoudsvoer. maar de sluiers zijn echt te dik van het koivoer. ipv rond aan de achterzijde zijn ze haast 4 kant. en daarnaast vreten ze ook gewoon gezellig hun eigen zinkende korrel. ik zou oppassen met koivoer.

mijn hobby splitst zich nu in twee-en. enerzijds koi en anderzijds sluiergoudvissen. wordt tijd een verblijf voor de sluiers te maken. nog voor ik tosakin van dino koop :lol:
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-11-2011 21:11

Te dik? Een goudvis wordt niet zomaar te dik, tenzij hij letterlijk volgepropt wordt met voer.
Het is een fabeltje dat goudvissen blijven eten. Ook een goudvis heeft een natuurlijke stop.
Er zijn een ruim aantal varianten welke een massieve bouw horen te hebben.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

eeehm

Bericht door christa41 » 28-11-2011 21:17

eeehm mijn sluierstaarten zijn toch echt te dik hoor, hun bouw laat dat welliswaar toe. maar koivoer is toch echt te veel. 1 koi korrel van 3 mm wordt in water toch al gauw 6 mm. aangezien de goudvissen het voer al eten voor het doorweekt is. is het niet zo vreemd dat het voer in de vis nog verder op zwelt. ze hebben gelukkig wel veel vezels,
live isn't all gold. at least my fish are

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-11-2011 21:21

Op je filmpje zag ik geen te dikke vissen.
Maak anders eens een aantal foto's en maak een fotoalbum aan.
Je zou ook een topic kunnen starten in het algemene goudvis discussie subforum met de vraag of je vissen te dik zijn.
Mensen die beginnen met Fancy Goldfish denken wel vaker dat hun vissen te dik worden/zijn.
Bij onwetende goudvishouders zie je juist vaak veels te dunne vissen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 28-11-2011 21:23

Voor zover ik kon beoordelen in je filmpje zien je vissen er goed uit en geenszins te dik..

Plaats reactie