Album van Fievel

De foto-albums van diverse leden [leden]
Fievel
Lid FGF
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-01-2012 18:58

Album van Fievel

Bericht door Fievel » 10-02-2012 23:49

Wat foto's van de visjes die ik heb gehad. Let niet op de fotokwaliteit en krassen in het glas

Met deze 3 is "het" begonnen in 2005 Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Eigen kweek niet vergeten
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mijn lievelingetje (met op achtergrond een eigen kweekje)
Afbeelding Afbeelding


Meer volgt over de situatie nu ...

Matti
Lid FGF
Berichten: 345
Lid geworden op: 02-01-2012 17:25

Bericht door Matti » 10-02-2012 23:50

leuke ranchu die laatste!
Groetjes,

Matti!

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 11-02-2012 00:01

je visjes zijn wel leuk vind ik :)
Weet je hoe groot je ranchu's ongeveer zijn? Ze lijken me vrij groot :)

En je babybakje vind ik wel leuk opgestelt! Al ben ik niet zo voor dat drijvende bakje, maar kan een goede tijdelijke oplossing zijn voor in het begin.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 11-02-2012 00:06

Ziet er leuk uit, vind je laatste ranchu erg mooi :)
Baby's op laten groeien gaat je goed af lijkt het. Wat heb je gedaan met al die visjes?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 11-02-2012 01:29

Die laatste SVR ziet er netjes uit.
Welke vissen heb je op dit moment zwemmen?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 11-02-2012 12:03

Leuke fotos :) Vooral die Ranchu ( misschien een Lionchu??? ) is prachtig. Vind je kweekbakje ook heel leuk. Maar is het niet moeilijk je water te onderhouden met grind erbij??

Fievel
Lid FGF
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-01-2012 18:58

Bericht door Fievel » 11-02-2012 15:44

Bedankt voor jullie reacties.

Voor de duidelijkheid plaats ik hier mijn eigen verhaal in het kort welke ik op de introductiepagina heb geplaatst. Dan krijgen jullie misschien een iets beter beeld van mij en mijn vissen.
Mijn naam is Dionne, 43 jaar. Ik gebruik de naam Fievel, de naam is van mijn onlangs overleden kater met wie ik 6 jaar geleden deze hobby ben gestart.

Het leek me destijds wel leuk om een 'water-object' (fontein oid) in huis te hebben... Ik kwam thuis met een glazen kom en 3 kleine schattige zilver/goudkleurige fantail orandas en wat waterpest... Zo zielig. Volgende dag een 60cm Juwel in huis gehaald. Een paar maanden later toch maar overgegaan op 220l met 2 potfilters; veel krassen in de bak maar ach, het gaat om de vissen.
Veel jonkies, orandas, ranchus, ziektes en helaas dus ook dode vissen verder, kregen mijn man en ik zelf een kleine. Ook leuk :-) De vissen hebben daardoor een stuk minder aandacht gekregen maar ik merk dat onze kleine man erg graag kijkt naar de laatste 4 visjes: 2 redcaps + 2 wen-loze 'ranchus' ... Mijn wens om nog groter te gaan en meer vissen te hebben is verdwenen, maar 2 orandas of ranchus (van een goede kwaliteit :wink:) ... die mag onze kleine man t.z.t. samen met mij uitzoeken.

Ik zal dit forum een beetje gaan volgen en misschien af en toe een berichtje plaatsen.
Om jullie vragen te beantwoorden, in verhaalvorm:

@ Zsjonnie: op dit moment heb ik geen van bovenstaande vissen meer zwemmen :cry:. Wel 4 kleintjes die ik 1,5/2 jaar geleden als baby heb aangeschaft en waar ik niet echt een "band" mee heb: 2 redcaps en 2 misvormde ranchu's tussen 4 en 7cm groot (ex staart) Zal straks kijken of ik nog een foto kan vinden.
Ik denk dat ik een goed tehuis voor ze ga zoeken tegen de tijd dat mijn kleine man zelf visjes uit mag zoeken. Dat duurt nog wel een jaartje... als ik dat volhoud haha. Zag net namelijk foto's van de vissen van Dino. Wat een prachtige vissen!

@ Sanne: Die witte en calico ranchu waren ongeveer 15cm ex staart. Vergeleken met die kleine wuppen waar ik mee ben begonnen (nog geen 3cm) erg groot ja :)
@ Frost: het zou kunnen zijn dat het een Lionchu is maar ik ben een verschrikkelijke met al die benamingen. Was gewoon op slag verliefd. Ik heb wel een voorkeur voor lionheads... in de vorm van oranda of ranchu... en het liefst zilver/goud/blauw/bruin/wit

Wat betreft het kweekbakje (die op foto was de laatste die ik heb gehad).
Ik heb me nooit écht bezig gehouden met kweken. In het begin vond ik het erg leuk om te zien hoe die beestjes zich ontwikkelden, en zelf te ontdekken hoe ik ze in leven kon houden en kon laten opgroeien. Er is heel wat gesneuveld.
Het was zo vaak raak in de bak, soms echt té zielig om te zien. Op een gegeven moment had ik het wel gehad met deze tijdrovende bij-hobby. Natuurlijk vond ik af en toe een kleine in de bak die ik wilde redden, vandaar die kweekbak met drijfbak. Het drijfbakje was in dit geval erg handig om de verschillende formaten (verschillende 'lichtingen') apart te houden. Kiezels waren inderdaad niet handig i.v.m. het verschonen, alleen om de takjes waterpest onder water te houden :roll:
Het vrouwtje is helaas aan buikwaterzucht (stress?) ten onder gegaan.

@ vissengek12: De goede visjes heb ik weggegeven (sommigen zijn nog in leven :D) en de misvormden hield ik zelf.
Die misvormden gingen vaak alsnog dood. Alhoewel er 1 stug volhoudertje (te zien op foto met witte ranchu) is geweest die ik pas onlangs uit zijn lijden heb moeten verlossen, samen met de laatste van mijn eerste visjes (op 3e foto). Beiden zwommen al tijden op hun rug (m.i. zwemblaasproblemen) in een aparte bak, maar hielden stug vol. Ze aten meestal uit mijn hand of bij een lage waterstand want ze kwamen niet meer bij de bodem.

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met diverse oranda's (met name de lionheads) maar bij mij ontstaan er meestal zwemblaasproblemen, of iets wat er op lijkt. Bij de meesten zijn de lichaampjes erg kort gebleven in verhouding tot de omvang. Zou dat het type zijn, voeding, temperatuur, doe ik iets fout ...?

Fievel
Lid FGF
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-01-2012 18:58

Bericht door Fievel » 11-02-2012 16:18

Dit is de situatie nu...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Overigens zitten er sinds kort 2 "appelslakken" in. Waar ben ik aan begonnen? Ze eten alle javavaren en cabomba op als ik ze geen groente geef en maken meer troep dan de vissen.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 11-02-2012 16:27

Met die appels alken moet je ook oppassen. Zijn namelijk soms ziekte verwekkers.

Fievel
Lid FGF
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-01-2012 18:58

Bericht door Fievel » 11-02-2012 16:53

FancyGoldfish schreef:Met die appels alken moet je ook oppassen. Zijn namelijk soms ziekte verwekkers.
Bedankt voor de tip! Die gaan er nu uit. Was toch al bezig de bak te verschonen.

Plaats reactie