Ideeën/tips/vragen m.b.t. de inrichting van bare-bottom

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 13-02-2012 09:06

Weet niet ben daar nooit zo'n held in met vragen :oops: Ga het van de week met de boodschappen wel een keer halen. Is niet zo duur denk ik.
Heb jij stenen in je bak?

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 13-02-2012 10:25

Nee geen stenen, ik vind hout mooier maar heb momenteel niks in mijn bak! :D Azijn kost nog geen 1.50? dachtik?
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-02-2012 15:43

Een minimale afgifte van kalk heeft amper invloed in goudwaterbakken door de hoeveelheid water die er ververst wordt.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 23-03-2012 11:36

Zoals jullie al weten zal ik binnekort met de Rio 240 ook voor een bare bottom bak gaan.
Ik was zo aan het denken en is het geen optie om de bodem langs de binnenzijde te bekleden met tegel(tjes) of gekleurd glas, ik zou deze niet lijmen maar er gewoon los inleggen.
Want je mag onder de bak nog een folie leggen ofzo dan zie je er nog niet zoveel van want het licht weerkaatst op het glas.
Wat denken jullie?

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 23-03-2012 11:53

Ik heb zelf mijn bodem geschilderd. Daardoor spiegelt de bodem niet! Heb nu ook een bak beplakt met zwart folie, moet nog even kijken hoe dat bevalt!
Afbeelding

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 23-03-2012 12:01

Ja maar het zou toch nog heel anders zijn moest hij langs binnen gekleurd zijn.
Ik weet met verf enzo is dat niet mogelijk maar je hebt ook mensen die hun bodem en achterglas in gekleurd glas doen en dat geeft toch een heel ander effect.
Dat is nu voor mij geen mogelijkheid dus zou het op een andere manier willen proberen...

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 21-04-2012 13:03

Binnen een week a 2 weken verhuis ik definitief. Vanaf dinsdag hebben we de sleutels van het huis.
Dus mijn aquarium gaat binnen 2 weken ten laatste ook mee verhuizen.
Nu zou ik dit graag opnieuw willen inrichten. Ik begin ergens wel een bodem te missen, maar langs een andere kant wil ik het niet omdat het onderhouden van het aquarium veel gemakkelijker is nu.
Nu mijn vriend gaat liever een bodem willen denk ik.
Iemand creatieve ideeën om met in een bare bottom bak toch een soort van bodem te creeëren?
Evelien jou idee lijkt me wel tof.

Ik moet er nog is over nadenken
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 21-04-2012 15:53

Mijn plan gaat dus door, op de bodem komt groene lacobel en aan de achterkant ook, eens lekker gek doen :wink:
Je kan trouwens bij mijn laatste fotoupdate een groen stukje lacobel zien staan, was om te zien wat het gaf.
Ikzelf hou ook van een beplant aquarium maar ik ga het een en het ander uitproberen om toch zo een effect te krijgen, hoe juist dat weet ik zelf nog niet goed en daar zal veel over nagedacht worden.

Wat ik ook mooi vind is als de bodem ik denk gespoten is zodat het precies zand lijkt dus ook zo met korreltjes, ik ben dat hier al ergens tegengekomen dacht ik.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 21-04-2012 20:15

Ja, dat is is inderdaad wel mooi Evelien. Misschien kan je ook een achterwand gebruiken als bodem? Geen idee hoor of dat mogelijk is, maar dat kwam zo in me op. Kan je er een paar plantjes in prikken en kloar.

Tem
Lid FGF
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-04-2012 23:03

Bericht door Tem » 22-04-2012 22:57

Houden jullie de bodem algvrij? Ik twijfel, als je het laat 'be-algen' hebben ze natuurlijke voeding en spiegelt het niet meer, maar aan de andere kant staat een schone bodem wel veel mooier.
En de achterwand? Ik heb blauw papier aan de buitenkant geplakt. Binnen groeit alg en twijfel ook over het eraf poetsen.

Ik wil misschien ook zuignapjes gaan toepassen. In mijn potjes zit zand voor de planten en dit zand gaat er toch uit door de vissen en is lastig met verversen etc.
Redt belgisch groen het ook zonder zand/bodem? Zou ik het ook op een spons kunnen binden en dan spons weer in het potje doen?
En het is vast al gevraagd maar kan het niet vinden; waarmee binden jullie plantjes vast? Wat voor draad?

Plaats reactie