Fotoalbum Monica

De foto-albums van diverse leden [leden]
Monica
Lid FGF
Berichten: 27
Lid geworden op: 12-03-2012 19:08

Fotoalbum Monica

Bericht door Monica » 13-03-2012 23:29

De eerste fotootjes. Nog niet veel soeps. De arme visjes zaten hier met z'n zessen!!!!!!! in een 40 literbak.
Ik zag aan de Calico's dat ze het niet leuk meer vonden de laatstet weken en moest snel handelen. Ben gaan lezen, lezen en nog eens lezen en fora zoals deze helpen je dan enorm op weg. Ik ben met dieren altijd zo voorzichtig met aankopen (kat hond etc) Kan me nog steeds voor mijn kop slaan dat ik me deze bak, met 100Lp/u binnenpompje met zoveel visjes heb laten aansmeren. Ik moest ook elke dag zeker 75% verversen....anders zag je die rugvinnen weer gaan hangen.
Het was zo niet leuk om met ze bezig te zijn, voelde me steeds schuldig.

Maar genoeg hierover:

Dit zijn Pebbles en Bumper in slechtere omstandigheden:


Afbeelding




Onze Hotlips :P : Een Ryunkin die ik toevallig zag tussen gewone sluiertjes

Afbeelding


Foto's van de grotere Ryunkin Bink en onze redcaps Pim & Pom volgen morgen...ook van mijn nieuwe bak :)

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 14-03-2012 09:08

Velen onder ons zijn verkeerd begonnen hoor, je gaat er dan vanuit dat die mensen in dierenwinkels weten wat ze zeggen en dat die info klopt...
Het is goed dat je ze nu een grotere thuis geeft en doet wat je kan voor je visjes!
Leuke foto's trouwens! :wink:

Oranda
Lid FGF
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-02-2012 16:31

Bericht door Oranda » 14-03-2012 09:17

Ik ben ook zo verkeerd begonnen hoor. Mijn dieren zitten nu ook nog veel te klein. Maar dankzij dit forum en de tips die ze hier geven (steeds goedbedoeld) leer ik veel bij. Ook mijn dieren kunnen binnenkort verhuizen naar een Rio 180 :)

In dierenwinkels doet men helaas alsof goudvissen bij wijze van spreken in een kleine kom 100 jaar kunnen worden en in alle omstandigheden kunnen overleven. Ook lectuur is niet altijd betrouwbaar. Ik las gisteren in het boekje "Goudvis" in de Over Dieren-reeks (http://www.overdieren.nl/index.php?item ... 41&lang=NL) dat je 6 goudvissen in 60 liter kan houden. Tja,...
Maar ik heb mij door zulke info dus ook laten leiden :oops:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 14-03-2012 10:14

Die rechtse sluier met zwart/rode spikkels vind ik echt heel leuk :)

Ben benieuwd naar de rest van de foto's! :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 14-03-2012 14:36

Ha ha ha, Hotlips heeft echt hot lips! :lol: :lol: Wat een enorme gaap! Vind je andere sluiertjes ook leuk! :D

Monica
Lid FGF
Berichten: 27
Lid geworden op: 12-03-2012 19:08

Bericht door Monica » 14-03-2012 14:57

Hotlips....vast een heel raar visje en niet zoals het "hoort" maar die gaap van haar, dat is standaard, ze heeft een enorme tuitmond. Ik had haar eigenlijk slurf moeten noemen, maar dan krijg je van die rare associaties :lol:
Ik wist niet dat vissen zo hun eigen "persoonlijkheid" hebben, maar hotlips is de clown in de bak.

Ik moet nu even een nieuwe lamp halen (de "witte" lamp is kaduuk, dus ze zwemmen in maanlicht :P ) en garnaaltjes (die vinden ze zalig)
Ik zal daarna nieuwe foto's maken. Al vrees ik dat veel van jullie gaan gillen, want ik hou nogal van plantjes in mijn bak. Mijn sluiers ook, dus dat scheelt :lol:

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 14-03-2012 16:20

Leuke vissen en je bent goed bezig voor ze!
Bumper is ook mijn favoriet...
Afbeelding

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-03-2012 21:08

Beide calico's lijken een heel mooie aftekening te hebben. Ben er benieuwd naar hoe het er uit zal zien in je nieuwe bak :)
Afbeelding

Monica
Lid FGF
Berichten: 27
Lid geworden op: 12-03-2012 19:08

Bericht door Monica » 14-03-2012 21:28

Een kleine update (er zit hooguit 5 weken tussen de foto's :lol: ) Maar nu in andere bak.
Als ik nu kijk naar die 40L dan vraag ik me af hoe ze er in gepast hebben. :( Het gaat echter niet lang duren voor ik weer een grotere bak nodig heb, maar dat is oke...ik hou van bezig zijn.

Ik piel nog met het licht. Er zat een blauwe en een vrij witte lamp in. Daardoor oogde de bak naar mijn mening veel te koel en paars. Die witte lamp ging kaduuk, kwam goed uit. Dus ik naar de aquariumwinkel. Ik heb nu een color plus 35 Watt lamp voorin (oogt een beetje rose) voor de uitlichting van de vissen.
Achterin zit een T5 35 Watt Special Plant met UV stop (Beiden Dennerle). Maar nu vind ik de kleur weer veel te warm ogen.

Ik heb express de witbalans van de foto's niet aangepast zodat jullie zien wat ik bedoel. Belichting vind ik nog het lastigste onderdeel.
Even wat snelle hupsakee foto's:



Mijn hele Redcap Pim en halve Redcap :) Pom

Afbeelding




Pim

Afbeelding




Bumper


Afbeelding




Hotlips (met aanhang)

Afbeelding




Pom

Afbeelding




Overzicht

Afbeelding

Monica
Lid FGF
Berichten: 27
Lid geworden op: 12-03-2012 19:08

Bericht door Monica » 14-03-2012 21:34

Nog even een note:

Ik heb er een externe 1200L pomp met biologisch filter op staan. De uitlaat zit rechtsboven in met spruitstuk en dat zuigstuk zit links onderin de bak, zo'n 2 cm boven de bodem. Ik vind de stroming best nog flink. Is het verstandig om zo'n spruitstuk te hebben wat over de lengte van de hele bak loopt? Voordeel nu is dat de bodem vrij schoon blijft, want alle poep word opgezogen. :lol:
Aangezien ik een beginnende prutser ben is feedback van harte welkom!

Plaats reactie