Vragen aan het beheer

Suggesties, op- en/of aanmerking, over het forum of beheer [leden]
Plaats reactie
vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 25-03-2012 23:40

Ik zie net dat Rex Hunt zijn naam groen is, hoe is dit nou gelukt? :P

Even weer een vraagje, zonet is er weer een autopsie topic aangemaakt. Ik vind dit erg interessant, alleen raken deze topics wel moeilijk te vinden over een lange tijd denk ik. Is er geen manier waardoor deze topics snel te vinden zijn? Dan bedoel ik niet persè een speciaal subforum, maar dat er in een autopsie topic titel bijvoorbeeld het woord autopsie standaard in moet staan en wat er te zien is en welke vis? Bijvoorbeeld :
Autopsie: Demekin bacteriële infectie en Autopsie: Ryukin, doodsoorzaak onbekend/gezond.

Zodat mensen met een overleden vis en hier autopsie op willen plegen, gemakkelijk kunnen zien hoe het eruit hoort te zien, of hoe een bepaalde infectie eruit ziet e.d.
Denk dat dat erg interessant kan zijn voor het forum en dat het veel 'Wat is dit? / Zwarte puntjes op zwemblaas?' topics gaat schelen in de toekomst?
Nu is alles nog erg overzichtelijk, maar als het forum erg gaat groeien in de komende jaren, dan is het wel simpel om zo'n soort 'systeem' te hebben in de topic titels en dat je alles vind via de zoekfunctie?

Misschien is dit alles al gewoon, maar ik bedacht het me even en dacht, laat ik het even aan de orde komen :P

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-03-2012 07:13

Hoi Vissengek, waarom Rex Hunt zijn naam weer groen is? Geen flaauw idee? :D
Maar nu is Brian en Evelien zijn naam niet meer groen.

Betreft trefwoorden om te zoeken had ik eerst ook aan gedacht maar dit is moeilijk te realiseren nog. Omdat dit nog geen betaalde site is.
Wel kan ik daar een sticky van maken.

Gr.,
Dino

fdehell
Lid FGF
Berichten: 35
Lid geworden op: 22-03-2012 13:11

Bericht door fdehell » 26-03-2012 15:10

Zeg Meneer de Beheerder bestaat er hier zoiets als de mogelijkheid om een donatie te doen, zo nee ok helaas pindakaas, zo ja, kun je me dat eventueel prive uitleggen hoe en wat en waarnaar?

Hoi Fdehell, eerst een vraagje? Waarom zou je een donatie willen doen? Zit daar een achterliggende gedachte in?
Bv. wil je reclame maken voor je bedrijf. (als je dat hebt) of wil je gewoon een donatie doen?
Als wij ooit een betaald forum willen, dan hebben wij inderdaad donaties nodig. En we willen in de toekomst zeker een betaald forum zijn. Dwz. betere service qua forum, zoals zoekfuncties etc.

Als je geld wil doneren kan dat natuurlijk altijd. Dan gaan we sparen voor een server of hostingskosten ofzo.

Dus iedereen is welkom voor een donatie. Wel moeten we kijken wat daar tegenover staat. Maar dat hangt ook natuurlijk af hoeveel mensen willen doneren. En nogmaals waarom?
Om mijn kruisingen te zien http://tinypic.com/a/2qjaw/4 toen waren ze nog klein enkel nog namen geven

fdehell
Lid FGF
Berichten: 35
Lid geworden op: 22-03-2012 13:11

Bericht door fdehell » 26-03-2012 16:01

Ooops deze had niet hier gemoeten mijn excuses...
Om mijn kruisingen te zien http://tinypic.com/a/2qjaw/4 toen waren ze nog klein enkel nog namen geven

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 26-03-2012 19:08

@ Dino: Haha oke :P

Verder over die trefwoorden. We hebben al een zoekfunctie toch? HEb hem net gebruikt en werkt gewoon goed. Je kan alleen nog niet aangeven om de trefwoorden te zoeken in de titel, maar wel in subforum e.d. .

Als deze topics als sticky worden weergegeven word het denk ik niet meer overzichtelijk, want dan zie je niet meer wat echt belangrijk is en handig om te lezen en autopsie topics.

Misschien ook een idee om als regel te hebben dat leden eerst moeten zoeken via de zoekfunctie naar het antwoord op hun vraag en dat ze daarna als ze het antwoord niet hebben gevonden een topic aanmaken. Anders krijg je na een tijd 20 topics (voorbeeld) met de vraag hoe je het verschil ziet tussen man en vrouw sluierstaarten.

Ik wil niet zeurend of bemoeiend overkomen hoor, maar wil gewoon meedenken om het forum zo duidelijk mogelijk te houden. :P
Nu is dat nog makkelijk te veranderen. Als het ledenaantal zou verdubbelen moet je mensen hun forumgedrag laten veranderen, en dan zijn veranderingen aan het forum moeilijker, omdat mensen gauw in hun oude gewoonte vallen.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 26-03-2012 21:11

Misschien kunnen we autopsies in een apart subforum zetten.
Wat betreft de onnodige topics.
Mensen gebruiken niet graag een zoekfunctie heb ik al willen merken op allerlei fora.
Duidelijke sticky's zouden er moeten komen met daarin de mees voor hand liggende vragen die beginners vragen.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

madelon
Lid FGF
Berichten: 364
Lid geworden op: 23-10-2011 18:32

zoeken

Bericht door madelon » 26-03-2012 21:16

Over de zoekfunctie

Dat mensen deze niet graag gebruiken komt naar mijn inzicht omdat deze op veel fora nogal verstopt is, en onpraktisch werkt.

Ik weet niet of het met de huisige hosting kan, maar als er een zoekveld standaard bovenaan de pagina zou staan is dit veel gemakkelijker en gebruiksvriendelijker.
Afbeelding

Iglo
Lid FGF
Berichten: 270
Lid geworden op: 11-02-2012 14:21

Bericht door Iglo » 27-03-2012 00:05

Ik ben het met Madelon eens. Weet je wat het is? Soms ben ik op zoek naar iets waar ik eerder ben geweest en dan kan ik het soms niet eens vinden. xP
Afbeelding

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 27-03-2012 00:15

Oke, dat is waar.. Eigenlijk zijn de meeste gewoon te beroerd om het te gebruiken en te willen snappen (de zoekfunctie). Er is niks moeilijks aan, ik denk dat het 9 van de 10 keer luiheid is :P


Over een speciaal subforum voor autopsies heb ik eigenlijk mijn twijfels, want dan komen er later weer extra onderwerpen waar mensen dan ook vragen voor een speciaal subforum. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dan krijg je op een gegeven moment mega veel subforums en word het niet meer overzichtelijk denk ik :roll:

Met de sticky's met antwoord op de meest voor de hand liggende vragen vind ik inderdaad een goed idee.
Maar wie maken deze dan? Ik zou, als ik antwoorden weet, wel een mooi klein duidelijk verslagje met wat foto's willen maken. Van bijvoobeeld het verschil tussen mannen en vrouwen.
Verder misschien een sticky over de voeding van de vis. Wat je kan voeren en hoeveel per dag nodig is, en uitleg waarom. Ook waarom we zoveel verversen aanbevelen, door bijvoorbeeld te vertellen over de hoeveelheid hormonen die de groei belemmeren en zich ophopen. Dat soort dingen.

Als we met z'n allen een lijst maken met wat nou nog niet duidelijk is, en wat veel beginners vragen. Kan daar een selectie uit gemaakt worden en dat daar mensen artikels over schrijven.
Veel werk, en niet zo 1,2,3 gedaan, maar het scheelt veel overbodige topics en geeft veel opheldering denk ik :)

Volgens mij typ ik weer lekker chaotisch.. Blijf weer te lang op dit forum plakken :lol:

[edit]: @ Madelon en Iglo: Volgens mij kan er niet veel veranderd worden aan de indeling van de site op het moment. Maar de zoekfunctie staat gewoon onder zoeken bovenaan. Valt opzich nog wel mee. Sommige site's hebben veel reclame tussen de teksten door en daardoor vinden veel mensen de zoekfunctie dan niet. Ik vind het hier nog wel meevallen eigenlijk :)

Iglo
Lid FGF
Berichten: 270
Lid geworden op: 11-02-2012 14:21

Bericht door Iglo » 27-03-2012 00:27

vissengek12 schreef:@ Madelon en Iglo: Volgens mij kan er niet veel veranderd worden aan de indeling van de site op het moment. Maar de zoekfunctie staat gewoon onder zoeken bovenaan. Valt opzich nog wel mee. Sommige site's hebben veel reclame tussen de teksten door en daardoor vinden veel mensen de zoekfunctie dan niet. Ik vind het hier nog wel meevallen eigenlijk :)
Lol zo blijkt maar weer hoe scheel ik ben -_-'

Thnx voor de toelichting ^_^
Afbeelding

Plaats reactie