Fotoalbum van Visje

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Fotoalbum van Visje

Bericht door Visje » 24-04-2012 11:19

Misschien niet het allerbeste moment om een fotoalbum te starten, zo met die groene bak. Maar op zich misschien ook wel een goed uitgangspunt om de vooruitgang te zien, want veel erger kan het niet worden, toch? Een hoog tijd ook om mijn vissen eens op een normale manier aan jullie voor te stellen, in plaats van in de ziekenboeg :wink:

Okee, daar gaat-ie!


Totaaltje om mee te beginnen. En dan te bedenken dat ik gisteren nog 80 % ververst heb...

Afbeelding

Afbeelding

De vissen zijn bijna niet te zien als ze niet vlak bij het raam zwemmen... Maar, oh, wat zijn ze gezond! :lol:

Afbeelding

Als ik erbij ga zitten, komen ze allemaal in het hoekje bij me, even gedag zeggen:

Afbeelding

Even voorstellen, dit is Bloemkool, mijn grote witte lieveling:

Afbeelding

En hier hebben we Sterretje, het almaar veranderende parelschubje:

Afbeelding

Spooky, het witte Ryukinnetje dat door mijn jongste dochtertje bij Dino is uitgezocht. Hij heeft een tijdje apart gezeten wegens vinnen bijten, maar nu mag hij het weer een keer proberen en ik moet zeggen dat hij zich goed weet te gedragen ;)

Afbeelding

En hier is ons éénogige piraatje Jacky Sparrow, die het heerlijk vindt als mini-ranchu in zo'n grote bak!

Afbeelding

Dit is Goudje, een ryukin van de LFS die wel heel goed groeit! Hij wordt steeds groter! :D (En ook Jacky Sparrow laat zich even van zijn goede kant zien)

Afbeelding

Als je goed kijkt, zie je in het donker mijn kleine zwarte Ranchuutje opdoemen: Cappucino

Afbeelding

Cappucino heeft een beetje moeite met zwemmen en recht blijven hangen, waarschijnlijk door een nog niet zo goed ontwikkelde staartwortel. Waarschijnlijk komt dit wel goed als hij wat groter wordt. Maar wat is het een poepie! Ik heb nog nooit een visje meegemaakt wat er echt voor gaat liggen om geaaid te worden! :D Zowaar komt hij op het volgende plaatje iets dichter bij:

Afbeelding

En last, but not least de macho van deze bak: reuze zwarte Demekin Kachel

Woohooo! Heeey Jacky! Baby's maken??? Heeey, kijk eens hoe mooi ik ben!!??

Afbeelding

Hoe bedoel je, "ik ben te groot voor je??" Ik ben toch mooi? Heeey, Bloemkool! Jij dan??? MMMMwah! (kusje geven)

Afbeelding

"Waaah, nee joh. Ik ben nog veel te jong voor baby's" zegt Bloemkool. Hm, okay... Ah, Spooky, jij ben ook een vrouwtje! Heeee lekker ding!!

Afbeelding
:lol: :lol: :lol:
Je blijft lachen met die beesten!
:D

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 24-04-2012 11:25

Haha die commentaar bij de foto's :wink:
Leuk dat je ook een album hebt aangemaakt!
Goed om horen dat ze vrolijk rondzwemmen!

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-04-2012 11:31

En gisteren heb ik dan mijn reddende engel binnen gekregen die zal moeten gaan helpen om dat groene water (en eventueel ook alle ziektekiemen) uit te bannen:

Mijn nieuwe JBL UV 18 watt filter:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na iets meer werk dan van tevoren ingeschat, is dan eindelijk het UV-filter geïnstalleerd. Ik heb ervoor gekozen om het hele zaakje dan maar buiten de kast te plaatsen, anders zit je zo in die kast te krampen.

Afbeelding

Nu is het afwachten wat het gaat doen. Ik ben benieuwd

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 24-04-2012 11:57

Ik dacht dat zo'n ding heel groot zou zijn, maar valt nog best mee! Er zit wel een knik in je slang geloof ik? Of lijkt dat zo door de foto?

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-04-2012 12:09

Bedankt Evelien ! :D

Nou we gaan meteen maar door met nog meer foto's.

De q-bak staat klaar... Wie zou daar nou inkomen????

Afbeelding

Oplettende forumgangers hebben het misschien al opgemerkt: ik heb een tweetal visjes van iemand overgenomen :D Net thuis aangekomen, nog in de vervoersmodus:

Afbeelding

Het zijn...... tatarataaaaaaa: Skeetje en Kapitein Eenoog (van Wakkootje)!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog in de plastic zak in de Q-bak, even op temperatuur komen:

Afbeelding

Wel lastig hoor, zo'n plastic rand in die zak... Maar gelukkig heb ik twee ogen die er precies omheen kunnen kijken!

Afbeelding

Na 45 minuten: VRIJHEID!!! Woehaaaa, ik heb wel een beetje de zenuwen hoor!!

Afbeelding

Zo, heh heh, eerst maar eens even bijkomen:

Afbeelding

Afbeelding

Wat ben je aan het doen??? :lol: Skeetje houdt me goed in de gaten, terwijl ik aan het werk ben.

:lol:
Afbeelding

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 24-04-2012 12:30

Haha leuke verslagen, je moet commentator worden...
Veel plezier met je adoptie vissen!
Afbeelding

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 24-04-2012 12:37

Mooie vissen heb je en ach die groene bak wordt zeker snel helder nu je de UV lamp hebt aangesloten.
Leuk dat je de visjes van Wakkootje een mooi verder leven biedt, ik vindt Skeetje echt een heel mooi visje.

Gast

Bericht door Gast » 24-04-2012 12:44

Dat is echt pas een groene bak :)

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 24-04-2012 12:47

Zsjonnie zou er jaloers op zijn :lol:

Gast

Bericht door Gast » 24-04-2012 12:48

Geen idee, hij is kleurenblind toch? ;)

Plaats reactie