geld en keuzes.

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 08-05-2012 20:26

@ REx Hunt: Inderdaad. Heb hier ook aan gedacht. Maar ouders hè :lol:

Verder zou ik voor een vis ook een kleinere kopen. Gelijk een grote vis aanschaffen vind ik maar niks. Het heeft dan niks persoonlijks om het zo te zeggen :roll:

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 08-05-2012 20:29

Ik ben voor 150 euro gegaan, hoewel ik dat eigenlijk veeeels te duur vind. Past ook niet echt binnen het budget. Maar ik weet dat als ik spontaan verliefd word op een vis, ik toch wel dit soort bedragen neertel. Ik heb Bloemkool ook gekocht voor om en nabij die prijs... Waaay off line, maar ja dat snoetje he? Ik kon hem/haar niet laten zwemmen... Meestal probeer ik toch echt wel een max van 50 euro aan te houden.

Gast

Bericht door Gast » 08-05-2012 20:33

wie heeft gestemd 500+?
Dino ofzo :lol: :)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 08-05-2012 21:52

Ikke niet. Maar ik weet zat mensen die er wel500 voor over heeft voor vissen.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 08-05-2012 22:34

Mijn stem is gegaan naar 250+ voor een gezonde kwaliteitsvis naar mijn hart.
Dan moet het wel echt iets heel bijzonders zijn.

Gast

Bericht door Gast » 09-05-2012 00:07

Mijn max zou zo tussen de 200 en de 250 euro zijn, liefst een mooie Ryukin, medium tail of longtail, misschien ook een butterfly. Kleur maakt niet zo gek veel uit, een calico of een klassieke rood witte doet het altijd bij mij. Gelukkig weet ik dat je ze voor veel minder dan die 250 kunt krijgen dus ik maak me er niet al te druk om, en aangezien de vijver vol is, komt er geen enkele vis meer bij, hou mooi die ook is ;)

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 09-05-2012 08:57

Ik vind het moeilijk om er een maximum op te kleven maar heb dan toch gekozen voor 250+.
Het zou dan waarschijnlijk voor een oranda of ranchu zijn en een visje met (in mijn ogen) de perfecte bouw.
En een visje met een speciaal kopje waar ik meteen verliefd op word :wink:

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 09-05-2012 09:45

Ik heb 50+ aangeklikt, en dat is voor mij toch budget technisch maar ook plezier technisch echt wel de max. Op dit moment zou het er bijvoorbeeld voor mij echt niet in zitten.
En ik moet eerlijk zeggen, 50+ is wat ik voor Mozzy en Mr. S. betaald heb, en ik ben als de dood dat er iets mis gaat met ze. ALs ik er meer voor zou betalen, hoe prachtig en mooi ook, is de lol er denk ik snel vanaf. Ik zou veel te bang zijn dat ze ondanks mijn goede zorgen ziek worden, gaan drijven etc. En dat betekent vervolgens dat ik er dus de hele dag panisch naar zit te kijken om ieder symptoompje op te kunnen merken.
Enfin, dan is de lol er voor mij snel vanaf :D

Ik kan me echter wel voor stellen dat andere mensen, met een groter budget en een wat relaxere instelling meer aan een vis uitgeven. Er zijn tenslotte prachtige exemplaren!

Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar een Oranda. Ranchu's vind ik ook geweldig. Maar toch, 6 van mijn 7 vissen nu zijn Oranda's. ik heb gewoon een zwak :D
& qua kleur eigenlijk geen voorkeur, dacht nooit echt fan te zijn van calico's maar er zwom er laatst toch een mooie, was helaas een vrouw.. Denk toch dat ik voor Panda of bruin/zwart zou gaan. Al vind ik de kleuren van Llewellyn ook geweldig, maar de kans dat dat zo blijft is zo klein, daar zou ik niet zoveel geld voor betalen.
Panda verkleurt natuurlijk ook, maar bij Mozzy & mr. S. eigenlijk nog niet! Terwijl Llewellyn al meer oranje vlekjes krijgt ;)

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 09-05-2012 10:16

Erg moeilijk te zeggen, ligt vooral hoe ik er op het moment van kiezen budgetair ervoor sta. Ik heb wel eens 600,- voor een koi uitgegeven en dat was nog een klein visje, maar schitterend om te zien.
Ik ben vrij impulsief, zie ik een visje wat het voor mij helemaal is dan kan ik daar vrij veel geld voor over hebben. Helaas moet ik de laatste tijd zeggen dat m'n budget zoiets niet meer toelaat, met 5 kids en ik ben alleenverdiener, duszzzzzzzzzzz.
In dit laatste geval zou ik zeggen dat ik er op dit moment maximaal 100,- voor uitgeven.
En dan zou ik voor een ryukin gaan, kleur maakt nog niet zoveel uit want ik heb er nog geen, maar ik heb een aantal verschillende kleurslagen/vlekkenpatronen op mijn verlanglijstje staan.
Verder kan het mij persoonlijk niet zoveel uitmaken of het een kampioen is of van welke kweker de vis komt, als de vis in mijn ogen maar schitterend is.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 09-05-2012 12:10

Ik kijk overal, en als ik een voor mij zeldzaam mooie vis ziet voor een mooie prijs, is tie van mij, maar ik ben ook niet van plan om meer dan 50 euro er voor neer te tellen, maar als ik zo'n zelfde soort/kleur/vorm elders goedkoper ziet, koop ik die, het is maar net wat er op mijn pad komt, ik shop er niet echt op, maar ga wel geregeld kijken hier en daar.

Plaats reactie