wat vinden

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

wat vinden

Bericht door Rex Hunt » 17-06-2012 20:22

je familie, partner, vrienden, kennissen, whatever van je vissen en je hobby ? en hoe ver kan/wil/laat je jezelf hier door beinvloeden?
ik ben benieuwd naar jullie antwoorden, en of er herkenbare dingen bij elkaar in zitten.

discuss..

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 17-06-2012 20:24

Mijn vriend, nu exvriend vond mijn hobby prima en hielp me zelfs met verschonen. Helaas is hij zelf niet geinfecteerd door het virus maar hij kon het prima accepteren! Mijn ouders vinden het ook wel gaan en mijn moeder wist de namen van al mijn goudvissen.

Mijn moeder vroeg zelfs toen Goliath niet lekker was en op het einde liep of ik hem niet naar huis kon halen? (Een week of 2 voordat hij dood ging)
Afbeelding

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 17-06-2012 20:28

Mn moeder vindt alles wel best zolang ik geen water op de grond gooi.. Mijn vader vindt dat ik overdreven doe door ze zo'n grote bak te geven :eyes: Mn vriendje vindt het wel leuk en zou ook wel een aquarium willen, alleen heeft hij er geen ruimte voor :P
Dus tja, het verschilt nogal :P

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 17-06-2012 22:30

Mijn ouders vinden het wel leuk volgens mij. Mijn ma helpt wel regelmatig mee, geeft ze ook eten als ik op mn kamer ben. Helaas vinden ze niet dat ik van mn slaapkamer een groot aquarium kan maken. :D

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 17-06-2012 22:49

Mijn vrouw is (tegenwoordig) ook wel aardig visgek aan het worden en m'n kids vinden het helemaal geweldig, en zijn nu aan het sparen om ook een "eigen" visje in de vijver los te laten (maar dan wel onder begeleiding uitzoeken :wink: ).
Mijn schoonouders en moeder vinden het erg interessant, maar mijn vader daar in tegen vindt het allemaal maar onzin, zijn ten slotte MAAR vissen, dus stel je niet aan.
Maar lekker belangrijk 8) , ik vindt de vissen in de vijver helemaal geweldig en gruwelijk ontspannend en trek me dus totaal niks van de meningen van anderen aan, zolang ik maar mijn uiterste best doe om zo goed mogelijk voor de dieren te zorgen en ik er lekker rustig van wordt blijf ik ervoor gaan.
Mijn vrienden vinden het net een stel pingpongballen die een beetje in het water ronddobberen :lol:, maar wel grappig.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-06-2012 22:50

Iedereen vind het raar en pa zegt dan dat het een tik is :lol:
Maar bij Dino vond mijn pa het ook erg mooi om te zien.
Alles goed als zij er maar geen last van hebben.

Ken nog niemand waarmee ik deze hobby kan delen jammer genoeg.
Zou geweldig zijn, meisje dat uit zichzelf zegt dat ze graag foto's maakt en dan ook nog zegt dat ze vroeg thuis moet zijn om d'r water van goudvissen te verversen. En dat ze het me helemaal gaat uitleggen waarom. Daar wacht ik nog op :lol:

Ik draaf door :roll: :lol:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-06-2012 11:35

Tot voor kort woonde ik nog bij mijn ouders en die vonden het heel raar :D. Ze verklaarde mij voor zot dat ik voor een goudvis naar Nederland reed en daar zoveel geld aan kon uitgeven.
Ach ze lieten mij gewoon doen :). Twee weken geleden zag mijn moeder mijn vissen (ze stonden op mijn kamer en mijn ouders komen daar nooit) en opeens vond ze die wel mooi vinden. haar reactie: 'amai da zijn grote goudvissen, ik wist ni da da zo een mooie waren'.
Ondertussen hebben mijn ouders en zussen het wel kunnen aanvaarden, al zijn ze toch nog meer voor tropische visjes (dit virus hebben mijn zussen te pakken)
Ze hebben wel allemaal geholpen bij de verhuis van mijn aquarium en vissen. Mijn moeder deed ook vrij bezorgd over de visjes tijdens de verhuis.

Mijn vriend waar ik nu mee samen woon vindt het wel coole beesten. Ondanks hij liever een vijver heeft dan een aquarium in huis betrap ik hem er toch telkens op hoe hij soms minuten lang zit te staren naar mijn vissen.
Vorige week heeft hij zelfs het aquarium proper gemaakt :). Hij zoekt som op over hoe je een vijver aanlegt en wat belangrijk is. Een vijver met allemaal fancy goldfishes in ziet hij wel zitten :).

Eergisteren is de wijkagent ook langs gekomen omdat wij van adres gewijzigd zijn. Hij wilde even checken of we er nu definitief wonen. En zelfs hij was gefascineerd door mijn goudvissen. Zijn reactie: 'Ik heb nog nooit zo een dikke goudvissen gezien, maar ze zijn prachtig, waar haal je die? Knappe dinges. Leuk om die in huis te hebben'
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 18-06-2012 11:39

het zou uberhaubt al mooi zijn denk ik als er iemand in je buurt woonde die ook serieus met de hobby bezig is. uitgezonderd of dat dan een toekomstige partner kan worden. :)

ik ken hier in tilburg niemand teminste.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-06-2012 11:42

Hier in de buurt ken ik ook niemand jammer genoeg.
Bij ons in de buurt zijn wel zee aquarium heel populair. Je vind hier maar liefst 2 winkels voor zee aquariums binnen een straal van 3km
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 18-06-2012 11:45

hier ook. diverse lfs, zeeaquawinkel, hornbach, een echte aquawinkel en die verkopen samen veel sluierstaarten. maar aan wie? lol.

lijkt me leuk om zo iemand te kennen.

Plaats reactie