wat vinden

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 18-06-2012 11:51

Mijn vriend vind ze gelukkig net zo fantastisch als ik. We hebben antuurlijk ook samen ons eerste veel te kleine bakje aangeschaft. Hij deed er wel iets langer over om te accepteren dat ze echt zo veel ruimte nodig hebben. Nu hijnzich dat eenmaal beseft is hij daar soms fanatieker in dan ik. Vooeal met zijn ergernissen in winkels.. Hij mompelt nu ook steeds vaker of we onze vissen niet meer ruimte kunnen geven..

Een vriendin van mij vind ze helemaal fantastisch, die verbaasd zich elke keer over de groei en kan uren naar ze zitten kijken. Net als mijn zusje trouwens. Ze zouden beide ook wel willen maar hebben de ruimte niet.

Mijn vader vind het leuk als hij er voor zit maar boeit hebverder niet zoveel. Mijn moeder kan zich opwinden over de hoeveelheid water die wij wekelijks door de goot laten lopen.. Zenvind ze wel mooi trouwens. Maar had 30 jaar geleden op het werk een tropish bakje 80cm waar alles door elkaar zwom en 1x per twee maanden verschoond werd. En dat ging toch ook allemaal goed.. Dus die heeft nog een omschakeling te maken.. Ze schrikt zich wel elke keer rOt van de groei en beseft het us allemaal dteeds meer :p

Ooms en tantes vinden het fantastish en zouden ze ook wel willen maar zeggen steeds zoveel ruimte hebben ze toh niet nodig.. Bben echt als de dood dat die een 60cm aanschaffen en dat wel best vinden..

Over het algemeen dus vooral leuke reacties!

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 18-06-2012 13:00

Brian en ik zijn samen aan de hobby begonnen en ik moet zeggen het is echt super om zo dicht iemand bij je te hebben die de hobby ook ten harte neemt!
Natuurlijk door dat je er met 2 enthousiast mee bezig bent groeit het allemaal sneller (veel aquariums en vissen) :)
Mijn moeder is ook wel fan, die gaat soms op mijn bed liggen om naar de visjes te kijken, ik moet sommige dingen wel met handen en voeten uitleggen :D
Bij de rest van de familie zijn de meningen verdeeld, er zijn er die vinden dat we er teveel mee bezig zijn en dan heb je er die ze zodanig lelijk vinden dat ze mooi zijn... Maar al bij al vallen de reacties wel mee.
De vrienden vinden ze ook wel leuk, vooral grappig. Natuurlijk als ik vertel wat ze kosten en wat we er allemaal voor doen dan verklaren ze me gek.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-06-2012 13:03

@Evelien, ik ben soms wel benieuwd hoe jullie huis er later gaat uit zien :D. En kben nu al benieuwd hoe het bij jou en Brian er uit ziet. Moet echt een aquatopia zijn.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 18-06-2012 13:07

Daar ben ik ook benieuwd naar Sanne!
Bij mij thuis valt het mee, ik heb maar 2 aquariums op mijn kamer staan maar Brian heeft bij hem thuis de living ingepalmd :D
Als we ergens in huis komen dan kijken we meteen of al de aqua's er zouden kunnen staan.
Het zal allesinds allemaal goed bekeken moeten worden als het zover is en ik weet nual vrij zeker dat er niet veel gewone kasten zullen staan :wink:

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 18-06-2012 13:45

Ik ben de enige in zowel mijn kant als mijn mans kant van de familie, met een aquarium.
Heel vroeger voor ik geboren was had mijn vader een tropische bak, maar niemand in mijn omgeveing heeft een bakkie.
Maar ze vinden het wel mooi, ik heb al vissen vanaf mijn kinderjaren, en vind ze nog steeds heel erg leuk.
Mijn man doet er zelf weinig aan, kijkt er wel graag naar, heeft me wel geholpen met een systeem om de bak te verschonen zodat ik niet hoeft te sjauwen.
Hij vind het ook erg leuk om vissen uit te zoeken, maar verder bemoeid hij zich er niet zo mee.
Hij was wel erg onder de indruk bij Dino, vond de vissen wel erg bijzonder daar.
Dus, hij kan niet wachten tot ik weer kan...zit nog steeds met een overbezetting helaas. :wink:

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 18-06-2012 14:57

mijn vriendin maakt zich er niet zo druk om. ze vind ook veel vissen die ik laat zien en mooi vind,lelijk. ook snapt ze niet waarom ik zoveel foto's moet blijven maken. :) mn kinderen vinden het prachtig natuurlijk. en de oudste wil met alles meehelpen,de vissen vasthouden en kusjes geven.

de rest van de commentaren van mensen die hier over de vloer komen varieeren van "wow worden die zo groot" tot "wat een gedrochten" en van mooi tot een rare intensieve hobby.
en ze geloven natuurlijk niet dat ze veel vers water moet hebben en veel ruimte. mijn simpelste antwoord is ook altijd standaard "je moet ze zien als kleine koi". mensen in mijn kring die daadwerkelijk koi hebben snappen het dan weer wel omdat ze betere achtergrond hebben en zelfs eigen aqua's.

het is er ook allemaal met een paplepel ingegoten. vissen lopen als een rode draad door mijn leven. al sinds mijn eerste herinneringen.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 18-06-2012 15:19

Scheelt dat mijn aquaria op mijn slaapkamer staat, daar komen niet zoveel mensen, dus ook geen commentaar haha. :D

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 18-06-2012 15:40

Irene schreef:Scheelt dat mijn aquaria op mijn slaapkamer staat, daar komen niet zoveel mensen, dus ook geen commentaar haha. :D
Die van mij staan ook op mijn kamer maar ik laat ze vol trots zien hoor :wink:

Plaats reactie