wat/welke soort vind je niet mooi?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

wat/welke soort vind je niet mooi?

Bericht door Rex Hunt » 01-11-2011 22:28

ik zal aftrappen,ik ben vrij kieskeurig wat dat betreft.

ik vind eigenlijk alleen telescoopogen,of welke naam je er ook aan geeft echt mooi.daarnaast pearlscales.

andere soorten kan ik goed naar kijken of zelfs ook mooi vinden,maar om ze nou te kopen..

alle calico kleurslagen vind ik verschrikkelijk hoewel sommige donkere soorten wat minder lelijk.eveneens als blaasogen en hemelkijkers.
bij ranchu's krijg ik gemixed gevoel.
moren met pompons daarintegen wel weer mooi.

ik ben benieuwd..

Gast

Bericht door Gast » 01-11-2011 22:35

Ik heb hem even verplaatst naar algemene discussie, sorry rex ;)


Ik vind eigenlijk dat elke variant wel tot een bepaalde hoogte iets heeft. Het is niet alleen dat je ze als huisdier moet bestempelen, maar ook als een klein levend stukje kunst in kleur en vorm.
De minst mooie variant vind ik Persoonlijk de eggfish waar we het al eens over hadden op het forum. Ook vind ik de originele Lionhead vaak niet mooi omdat die een rechte rug heeft inplaats van een mooi ronde zoals bij de Ranchu. Of iets mooi is of niet hangt natuurlijk ook een tikkie af van kwaliteit.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-11-2011 22:36

Ik ben een Ryukin-freak. (met name long-tail)
Daarnaast kan ik een goed exemplaar Fantail wel waarderen.
Tosakin vind ik mooi, maar zou ik nooit willen hebben.
Oranda's heb ik twijfels over, sommige Thai-Oranda's vind ik wel erg mooi..
Ranchu's hetzelfde verhaal (ben geen fan van kopgroei) ik zou wel heel erg graag een Maruko willen.

Eigenlijk zo een beetje van de rest van de varianten vind ik niks.
Alle vormen van uitpuilende ogen.
Pearlscales.
Bijna alle enkelstaartigen behalve Fuku Daruma.
Mis ik nog iets? :)
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 02-11-2011 10:37

Ik ben van vrij veel soorten fan :). Ik zie in elk wat moois eigenlijk :). Ik krijg het niet over mij hart om een diertje lelijk te noemen.

Ik ben vooral fan van de :
- demekin
- oranda's
- ryukins (al kan ik ze zelf niet meteen houden, kan er wel uren naar staren)

Verder zeggen ranchu's me ook wel wat. Maar voor mij persoonlijk vind ik bij deze soort de topview heel belangrijk en deze zou ik dus in een vijver ooit willen houden.
Een blaasoog en hemelkijker vind ik heel lief, maar ze lijken zo frachil dat ik ze niet durf kopen.

Ik hou eigenlijk van dikke goudvisjes :). Dus alle compacte en stevig gebouwde goudvissen.

Alleen die met hun ponponnetjes kijk ik wat raar op.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 17:13

jahoor, ik heb hem gevonden, de lelijkste sluier variant ooit, de cicade moor, met extreem grote ogen. Zelf was ik even vergeten dat de variant nog bestond, ik heb er toen eens fotos van gezien via een kweker, en zelfs die zei dat ze in China slecht verkocht werden: edit/ helaas doet de foto het niet omdat er chinese tekentjes in de url staan, maar als je even de site doorscrollt kom je hem vanzelf tegen! In China heeft hij trouwens ook een andere naam, maar die weet ik zo één twee drie niet meer uit mijn hoofd.

Link:

http://www.goldfishchina.com/newfishshow/index.htm

Wat een lelijk eendje..uhh.. vis :roll:

de foto die ik had van de kweker:
Afbeelding

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 14-11-2011 17:52

Goede link!

Vind dat de ryukin butterfly's en oranda butterfly's er nog best goed uitzien!


De telescope egg fish en phoenix tail eggfish hebben ook wel wat.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 17:56

Ik vond het ook een erg mooie site. Alleen denk ik dat dit individuele vissen zijn. Om een variant echt dusdanig aan te passen dat hij er altijd zo mooi uitziet lijkt me nog niet mogelijk.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-11-2011 18:50

Ik ben dol op telescoopogen, vind ook de wat langgerektere variant mooi! Maar ook de variant met hoge rug. Daarnaast vind ik Ryukins die niet extreem uitgegroeid zijn erg mooi.

Alles met kopgroei is niet mijn smaak, oranda,s ranchus etc. Ook moeten de dieren een rugvin hebben. Hemelkijkers en bubble-eyes zijn ook niet mijn ding!
Afbeelding

Plaats reactie